Geddan skrev: ↑fre 03 apr 2020, 15:03
blackparkas skrev: ↑fre 03 apr 2020, 14:41
Våra myndigheter som går ut i Skavlan och är självkritiska?
Jag tycker Åkerblom sammanfattar hela Coronaproblematiken ganska ordentligt i sitt inlägg.
Exakt vad i det är det som du inte förstår, eller håller med om, Parkas.
Eller är du bara allmänt dryg över hela grejen, så du en dag ska kunna säga "vad var det jag sa?!"
Eller.....det skrev du ju på FB redan idag, förresten.
Handlar inte ett dugg om något "vad var det jag sa".
Det går visst att stoppa influensan, eller åtminstone begränsa den mer än vad vi gör/gjort och dessutom på ett effektivt sätt så att företagen kan leva vidare.
Du skrev själv att du kollat på bl.a. Sydkorea.
Masstester.
Man ser vilka som är smittade och som således ska stanna hemma, och man ser vilka som är friska, vilka kan gå till jobbet som vanligt och kan gå och handla som vanligt.
Det här är ju inga nyheter.
Det har gått att läsa om Sydkoreas strategi från ett ganska tidigt stadie.
Jag blir provocerad över att så många av er var de som skrev "det är bara en vanlig influensa" som nu sitter och spyr galla över oss som har varit kritisk mot Sveriges strategi, och ganska obefogat idiotförklarar alla som INTE är övertygade om att sveriges expertis är den enda som vet vad de gör på hela planeten.
Ring till italienarna och berätta för dem att det är en vanlig influensa, dödstalen där nere är astronomiska i jämförelse med hur många i landet som dör i vanlig influensa.
Lika köper ni hela massimmunitetskonceptet, vilket folket på MHS, andra svenska experter och utländska experter, inte alls är säkra på att det kommer funka, speciellt eftersom viruset med största sannolikhet kommer mutera som alla andra influensor.
Och till vilket pris ska vi ha denna massimmunitet?
Jag är inte villig att offra mina föräldrar i alla fall för att vi KANSKE blir immuna framgent.
Jag hoppas att jag har fel.
Jag hoppas att alla experter som fördömer svenska strategierna har fel.
Så jag förstår det mesta, det känns snarare som att du inte förstår att det finns människor med större insyn och erfarenhet än dig och mig och Tegnell tillsammans, som inte alls är imponerade av Sveriges handlingar.
Märkligt också att prata om att vi ha Lockdown:en som ett triumfkort.
Ska den ha någon vidare effekt skulle den, enligt folk som jobbar med det här i andra länder, ha gjorts tidigare.
Men Sveriges strategi är ju enkom grundat på kollektiv immunitet, som kanske eller kanske inte funkar.