DIN FAVORITPIZZA
- blackparkas
- Medlem++++
Renskavspizzan på Trapper i Lofsdalen utan tvekan.
Renskav, mesost och lingonsylt.
Fantastiskt gott!!
2nd best måste jag säga var "bresaola" eller vad nu pizzan hette som jag käkade när vi hade lillträffen vid Fridhemsplan vid bass n drumsays.
Bresaola + 2 olika salami som var pålagt tillsammans med ruccola och riven parmesan efter den varit i ugnen. mumma.
Men renskavspizzan är bara FÖR härlig...!
Renskav, mesost och lingonsylt.
Fantastiskt gott!!
2nd best måste jag säga var "bresaola" eller vad nu pizzan hette som jag käkade när vi hade lillträffen vid Fridhemsplan vid bass n drumsays.
Bresaola + 2 olika salami som var pålagt tillsammans med ruccola och riven parmesan efter den varit i ugnen. mumma.
Men renskavspizzan är bara FÖR härlig...!
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Diesel
- Medlem++
- Valek
- Medlem
Jag har lyckats gnälla till mig en Custompizza på den lokala pizzerian, nämligen en DUBBELINBAKAD pizza med salami och lök. i kombination med en sexpack öl och en schyst skräckfilm så är den helt underbar, om ni tvivlar så kan ni alltid fråga Axman här på forumet...
Gear : Warwick Corvette $$, MAG 300. MAG 115T, Tortexplektrum och rödvin. Summan av kardemunnan = har du schysta grejer blir du bra per automatik.
- groovyjr
- VIP medlem
Mums, det låter som en höjdare!anli skrev:Tomat, Mozarella, oregano, basilika,en skvätt olivolja och färskriven parmesanost.
Kör den sedan i webergrillen med hickoryrökspån.
Mycket gott.
Vanlig hämtpizza klarar jag mig utan.
Själv kör jag custom på pizzeria St Luis i Malmö med salami, köttfärs, gorgonzola, färsk bladspenat och färska champinioner, ibland slänger jag även på skinka och färsk vitlök. Tomat och mozarella är standard fyllning vilken ingår. Funkar alltid, bakis som nykter

If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
- hosse
- Medlem+++
namnet varierar alltid och man brukar få mixtra lite, men min standardpizza (som ALLTID är lika jävla god) har ost, banan, ananas, curry och bearnaisesås på sig. alltid.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
-
- Medlem++
Billys panpizza original. Oslagbart.
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Svensson
- Forumvärd
- dexter
- Medlem+
- blackparkas
- Medlem++++
dexter skrev:Den hoppar dom över. Hamburgaren och stripsen ligger direkt i.Svensson skrev:Fy fan vad besvärligt med porslinstallriken.dexter skrev:På en pizzeria i Västanfors (Fagersta) har dom en 'Calzone med inbakad hamburgertallrik' på menyn. Kostar 95:- - jag har inte vågat prova.
Nähä? Säkert?
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
- Geddan
- VIP medlem
Han som stoppar ölkorv i fläskfilén är förvånad!blackparkas skrev:dexter skrev:Den hoppar dom över. Hamburgaren och stripsen ligger direkt i.Svensson skrev:Fy fan vad besvärligt med porslinstallriken.dexter skrev:På en pizzeria i Västanfors (Fagersta) har dom en 'Calzone med inbakad hamburgertallrik' på menyn. Kostar 95:- - jag har inte vågat prova.
Nähä? Säkert?

"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
-
- Medlem
La Maffia brukar ju finnas överallt: bacon, lök o stark krydda. Ibland med salami också. God som fan!
Annars brukar ju alla tjockispizzor med bearnaisesås sitta fint.
Men den bästa vanliga hämtpizzan jag vet om, är om man specialbeställer en pizza med salami, färska tomater och stark sås på skogsbo pizzeria (en del av Avesta).
+ pizzasallad!
Annars brukar ju alla tjockispizzor med bearnaisesås sitta fint.
Men den bästa vanliga hämtpizzan jag vet om, är om man specialbeställer en pizza med salami, färska tomater och stark sås på skogsbo pizzeria (en del av Avesta).
+ pizzasallad!
- broder blues
- Medlem++
På en korva vid Hedens buss-station i gbg kunde man på 80talet få hel o halvspecial med extra korv. Dvs hel special m 3! korvar.dexter skrev:Jag brukar beställa kokt korv och räksallad i en 150g hamburgare, mycket gott.
D var där jag lärde mig kombinationen av västkustsallad och rå lök som tillbehör. O korven ska va grillad.
Dom fanns ännu kvar för några år sen. Vet att Mat-Tina gjorde ett reportage om kiosken. Bla visade dom hur dom gör sitt eget mos. Och d märks!!
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
- broder blues
- Medlem++
E d hämtpizza så blir d ofta antingen Cacciatore (m tjocka bastanta skivor av vitlökssalami) eller en inbakad med oxfile o snuskigt mycke gorgonzola.
När jag kommer hem från bluesfestivaler blir d ofta en kebabpizza (nyskuret, inget jädra färdigt kebabkött!!) med vitlökssås och ett fint rötjut från östra italien (tex toscana, abbruzzerna eller apulien). Snacka om paltkoma sen.
Om man skulle ta o experimentera lite. Skaffade en hyggligt stor landmanngrill me gjutjärnshäll förra året. Kan ju fungera.
Kanonidé Anli.
När jag kommer hem från bluesfestivaler blir d ofta en kebabpizza (nyskuret, inget jädra färdigt kebabkött!!) med vitlökssås och ett fint rötjut från östra italien (tex toscana, abbruzzerna eller apulien). Snacka om paltkoma sen.
anli skrev:Tomat, Mozarella, oregano, basilika,en skvätt olivolja och färskriven parmesanost.
Kör den sedan i webergrillen med hickoryrökspån.
Mycket gott.
Om man skulle ta o experimentera lite. Skaffade en hyggligt stor landmanngrill me gjutjärnshäll förra året. Kan ju fungera.
Kanonidé Anli.

- basmartin
- Medlem+++
Lasse på Heden?broder blues skrev:På en korva vid Hedens buss-station i gbg kunde man på 80talet få hel o halvspecial med extra korv. Dvs hel special m 3! korvar.dexter skrev:Jag brukar beställa kokt korv och räksallad i en 150g hamburgare, mycket gott.
D var där jag lärde mig kombinationen av västkustsallad och rå lök som tillbehör. O korven ska va grillad.
Dom fanns ännu kvar för några år sen. Vet att Mat-Tina gjorde ett reportage om kiosken. Bla visade dom hur dom gör sitt eget mos. Och d märks!!
Martinus Olai Gothenburgiensis
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
- broder blues
- Medlem++
Jo.. D låter bekant.. Har knappt vart där sen jag gick på Polhemsgymnasiet på Vasagatan. Dur har nog rätt.basmartin skrev:Lasse på Heden?broder blues skrev:På en korva vid Hedens buss-station i gbg kunde man på 80talet få hel o halvspecial med extra korv. Dvs hel special m 3! korvar.dexter skrev:Jag brukar beställa kokt korv och räksallad i en 150g hamburgare, mycket gott.
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- blackparkas
- Medlem++++
Geddy_Lee skrev:
Han som stoppar ölkorv i fläskfilén är förvånad!
Har du inte testat än din fegis?

- blackparkas
- Medlem++++
Plussa på färsk vitlök och färsk basilika och mozarella där så har du en vinnare!Hellish skrev:Nu ska vi se.. Favoriten blir nog en oxfilépizza med färska champinjoner, skivade tomater, bearnaisesås och färsk timjan eller mejram.
(- bea´n för min del på en sådan pizza)
- Taurus
- Medlem++
Haha, jösses vad vulgo! Kan i o f s tänka mig att den är schysst som bakiskäk när man bara behöver snabba och feta kalorier - komplettera den med ett smärre innanhav av ful-bea så är man hemma.dexter skrev:Den hoppar dom över. Hamburgaren och stripsen ligger direkt i.Svensson skrev:Fy fan vad besvärligt med porslinstallriken.dexter skrev:På en pizzeria i Västanfors (Fagersta) har dom en 'Calzone med inbakad hamburgertallrik' på menyn. Kostar 95:- - jag har inte vågat prova.
-
- VIP medlem