Tryckrulle till Tascam38

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Skriv svar
Användarvisningsbild
appan
Medlem

Tryckrulle till Tascam38

Inlägg av appan »

Hej!

Är det någon som ruvar på en felfri tryckrulle till en Tascam38 (schyrre halvtums rullåtta)? Jag mkt intresserad :)

/Per
dereborn

Inlägg av dereborn »

nä, det finns knappt att få tag på, det är bara att skrota apparaten. Eller förresten, skänk den till mej så fixar jag skrotningen...
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Re: Tryckrulle till Tascam38

Inlägg av broder blues »

appan skrev:Hej!

Är det någon som ruvar på en felfri tryckrulle till en Tascam38 (schyrre halvtums rullåtta)? Jag mkt intresserad :)

/Per
Japan Electronic Center är en räddningsplanka för många radio- o tv-verkstäder. Dom säljer till privatpersoner oxå.

http://www.jec.se/

Serviceinriktade affärer tar oxå hem delar åt dig bara dom kan hitta artikelnummer o sånt.

Letade en gång efter ett plasthjul med gummikant (ca 15mm dia o 1mm gummi) till mitt Onkyo kassettdäck. Min lokala affär hade sortimentpåsar hemma med olika hjul och istället för att betala x antal timmar o hutlöst påslag på komponenten så fick jag den för 2 spänn!! Ja ni ser rätt. En påse med 10 hjul hade dom alltså betalat 20 spänn för.
D tog mig en kvart att få allt på plats o istället för ett bojsänke hade jag plötsligt ett fullt fungerande kassettdäck.
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Wow! Skönt att det finns NÅGRA analoggalningar kvar! :D
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

TDHP skrev:Wow! Skönt att det finns NÅGRA analoggalningar kvar! :D
Guilty as charged. :anli:

(Började min elektronik-karriär som 10 åring, slaktandes
tvapparater på den lokala soptippen och släpade hem junket
till mina föräldrars stora fasa)
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Användarvisningsbild
appan
Medlem

Inlägg av appan »

Såg att en tjomme i amerrkat fixar nytt gummi på gamla stommar för ca 50$. Skulle förstås vara enklare om någon i forat hade en liggande... Menmen, när jag har lite mer tid skall jag fixa en rulle av honom då och rigga replokalen för punchiga bas/trumtagningar på denna finfina mojäng. Låter hur bra som helst!
dereborn

Inlägg av dereborn »

appan skrev:Såg att en tjomme i amerrkat fixar nytt gummi på gamla stommar för ca 50$. Skulle förstås vara enklare om någon i forat hade en liggande... Menmen, när jag har lite mer tid skall jag fixa en rulle av honom då och rigga replokalen för punchiga bas/trumtagningar på denna finfina mojäng. Låter hur bra som helst!
Just till trum-takes...mmmmmmm
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

dereborn skrev:
appan skrev:Såg att en tjomme i amerrkat fixar nytt gummi på gamla stommar för ca 50$. Skulle förstås vara enklare om någon i forat hade en liggande... Menmen, när jag har lite mer tid skall jag fixa en rulle av honom då och rigga replokalen för punchiga bas/trumtagningar på denna finfina mojäng. Låter hur bra som helst!
Just till trum-takes...mmmmmmm
Jak er et nua svenskleraren.
- Vat er tet som kruper?
- Ormet!
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

Blev d nån rulle?
Användarvisningsbild
appan
Medlem

Inlägg av appan »

Kommer Kommer... Lite annat på högre prio först. Verkar som om snubben i staterna är mannen!

/Per
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

appan skrev:Kommer Kommer... Lite annat på högre prio först. Verkar som om snubben i staterna är mannen!

/Per
Har du en webadress till snubben ovan?
Har åxå bandare som kan behöva lite uppfräschning.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
appan
Medlem

Inlägg av appan »

Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

Användarvisningsbild
appan
Medlem

Inlägg av appan »

:clappy: :paper:
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Skriv svar