Serviceinriktade affärer tar oxå hem delar åt dig bara dom kan hitta artikelnummer o sånt.
Letade en gång efter ett plasthjul med gummikant (ca 15mm dia o 1mm gummi) till mitt Onkyo kassettdäck. Min lokala affär hade sortimentpåsar hemma med olika hjul och istället för att betala x antal timmar o hutlöst påslag på komponenten så fick jag den för 2 spänn!! Ja ni ser rätt. En påse med 10 hjul hade dom alltså betalat 20 spänn för.
D tog mig en kvart att få allt på plats o istället för ett bojsänke hade jag plötsligt ett fullt fungerande kassettdäck.
Såg att en tjomme i amerrkat fixar nytt gummi på gamla stommar för ca 50$. Skulle förstås vara enklare om någon i forat hade en liggande... Menmen, när jag har lite mer tid skall jag fixa en rulle av honom då och rigga replokalen för punchiga bas/trumtagningar på denna finfina mojäng. Låter hur bra som helst!
appan skrev:Såg att en tjomme i amerrkat fixar nytt gummi på gamla stommar för ca 50$. Skulle förstås vara enklare om någon i forat hade en liggande... Menmen, när jag har lite mer tid skall jag fixa en rulle av honom då och rigga replokalen för punchiga bas/trumtagningar på denna finfina mojäng. Låter hur bra som helst!
appan skrev:Såg att en tjomme i amerrkat fixar nytt gummi på gamla stommar för ca 50$. Skulle förstås vara enklare om någon i forat hade en liggande... Menmen, när jag har lite mer tid skall jag fixa en rulle av honom då och rigga replokalen för punchiga bas/trumtagningar på denna finfina mojäng. Låter hur bra som helst!
Just till trum-takes...mmmmmmm
Jak er et nua svenskleraren.
- Vat er tet som kruper?
- Ormet!
appan skrev:Kommer Kommer... Lite annat på högre prio först. Verkar som om snubben i staterna är mannen!
/Per
Har du en webadress till snubben ovan?
Har åxå bandare som kan behöva lite uppfräschning.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..