Klopper skrev:dereborn skrev:
Så länge man levererar det man ska och sköter sej både musikaliskt och socialt tycker jag det är upp till var och en hur man väljer att komma i stämning inför giget. Meditaion, armhävningar eller ett järn.
Knark är en annan sak, det är olagligt och då riskerar arrangör, tekniker och bandmedlemmar att bli medskyldiga - går bort.
Tack broder!

Kan bara hålla med!
AMEN to that!
blackparkas skrev:Att stora artister som turnerar året runt 7 days a week knarkar och står i är en sak, men jag trodde pollen gällde för oss som är här på forumet.
Så, vad skulle det göra för skillnad!? Om drogen är den samma så är det väl samma sak... Visst en stor artist har säkert mer press på sig att leverera, även om jag tror att mycket av den pressen om man nu ska snacka om det beror på medias uppmärksamhet och att de aldrig får vara ifred även privat. Tror även att största delen av det sker just privat eller utanför scen också även om det beviseligen har hänt att folk varit höga under gigen också. Möjligen är det skillnad som i fallet Dereborn tidigare skrev om med roddarna som jobbade 20 timmar om dygnet, där de aldrig skulle orka någon längre period utan droger.
Själv är jag ganska liberal när det gäller droger (det som växer, det växer och framställs ej på konstgjort vis) och har själv när jag bodde utomlands bytat en del av ölen mot gräs när vi skulle festa, vilket ger ungefär samma effekter. Dessutom så kan jag mycket väl ta något starkare än en öl eller två innan gig
MEN vi snackar då sprit, drogerna eller jag kanske ska säga de tyngre drogerna ligger på hyllan sedan snart 15år och
NEJ jag har
ALDRIG varit beroende av dem. Dock röker jag och det är också en drog,
den mest beroendeframkallande dessutom.
Är dessutom lite kluven till att folk har väldigt starka åsikter om droger och hur dåliga de är när man inte själv testat! Det gick även en dokumentär från England på TV för ett tag sedan, där forskare på olika sätt påvisade att bla alkohol är farligare än många av de droger som inte accepteras som lagliga, därav ecstacy -
Oh nej inga påhopp nu, jag försöker inte uppmuntra till droger men jag försöker se det objektivt...
Men absolut gäller det att kunna kontrollera det (sprit och öl) så att man levererar det man är där för på bästa möjliga vis, utan tvekan blir jag sämre på mycket som tempo, tighthet osv om jag börjar bli packad. Kan nämna att sprit är betydligt lättare kontrollera än tex gräs, har varit med om att bli så hög på gräs (normalmängd fast starkare), så att jag trodde jag var grön som hulken när jag såg mig i spegelen - tror ni jag hade kunnat lira överhuvudtaget då!? NOT A F**KIN' CHANCE!
För att avsluta så är det ju så att är det olagligt så är det, då får man rätta sig efter det och inte sätta allt på spel, vem skulle ta med en Magnum 44 till ett gig oavsett om man har licens eller ej!