/Per
Vad är Musikhögskolesynkoper ?? Låter som någonting med finess =).appan skrev:Själv tycker jag att det kan vara schysst med lite halvtajt gummibandsfeeling i beatet ibland. Musikhögskolesynkoper känns mer i huvudet än i magen. Kan alltså vara trevligt det också
/Per
Självklart är det en glidande skala... Tony Williams svänger ju oftast enormt, fast han hela tiden ligger lite före. Tower of Power kan svänga i sin metronomexakta fonk, men personligen tycker jag de är ganska trista som band. Stones är ju ruggigt otighta, men svänger. Massvis med garageband är tekniskt sett (i brist på bättre uttryck) otighta, men fixar ofta ett grymt sväng.Crypto skrev:Nja, det beror på hur man definierar otight...
Wow min första sådana härnadereborn skrev:Vid närmare, filosofisk, eftertanke.... Kan det svänga om det är FÖR tight? Maskiner t.ex. svänger ju sällan, det är därför alla "humanize"-algorimer uppfunnits i drumcore, DFH etc.
Är det månne så att otajtheten - i större o mindre skala - är en av byggstenarna i det illusoriska begreppet "sväng"?
/filosofiavdelninen
Huvudet på spiken.dereborn skrev:Vid närmare, filosofisk, eftertanke.... Kan det svänga om det är FÖR tight? Maskiner t.ex. svänger ju sällan, det är därför alla "humanize"-algorimer uppfunnits i drumcore, DFH etc.
Är det månne så att otajtheten - i större o mindre skala - är en av byggstenarna i det illusoriska begreppet "sväng"?
/filosofiavdelninen
+1dereborn skrev:Vid närmare, filosofisk, eftertanke.... Kan det svänga om det är FÖR tight? Maskiner t.ex. svänger ju sällan, det är därför alla "humanize"-algorimer uppfunnits i drumcore, DFH etc.
/filosofiavdelninen