Mycket lyckad pratabasträff i örebro!

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Rix skrev:alla fantastiska snarkningar!!
:oops:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
maltjik
Medlem+

Inlägg av maltjik »

wow. när man kollat på lite bilder ser det ju ut att ha varit kanon där. såg nästan alla drömbasar på fotona också; flera gibson rd's och ibanez black eagle. och sen sån dära cool kustom tuck n roll stärkare!! verkar ju bara ha saknats en Kramer 350b...
man kanske ska pallra sig dit nästa gång
Bild
ovation magnum II | peavey mk IV | lab series 2x15"
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Rix »

TDHP skrev:
Du var inte värst! Natten till lördag var en ren fröjd jämfört med natten till söndag.. :)
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Rix skrev:
TDHP skrev:
Du var inte värst! Natten till lördag var en ren fröjd jämfört med natten till söndag.. :)
Hehe, vilken tur för mig! Fick ni upp nån värme igår natt då?
TDHP
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Rix »

TDHP skrev:
Rix skrev:
TDHP skrev:
Hehe, vilken tur för mig! Fick ni upp nån värme igår natt då?
Vi flydde källaren! Hade rimfrost i skrevet en bra bit in på lördan. Hörde att ni hade jammat lite på fredagkvällen, för jädra synd att man missade det.
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

Bas > distpedaler > stor förstärkare
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

Oj oj!

Det känns som att luften gått ur!
Efter att ha roddat hem alla prylar blev det lite tid på kudden.
Mat på det och nu sitter man här som ett kryss; helt tom....och full av intryck på samma gång. :?
Vad var det som hände egentligen?! :P
Kommer att ta en stund att smälta allt.
En sak vet jag iaf; jag är mätt på att spela och lyssna på basljud på några dagar.

Det glädjer mig med alla glada tillrop och att alla verkar ha upplevt en bra helg.
Det verkar heller inte ha gått någon större nöd på er när det gäller förplägnaden.
Hoppas ingen svalt under helgen!?
Kort sagt så verkar det mesta ha gått som planerat eller tom bättre.

Nu vill jag säga tack till alla er som kom och gjorde helgen möjlig!
Utan er hade det inte blivit något alls.
Stort tack till Martin, Boom, Johan (Dereborn) och BBQ, som utan tanke på gage tackade ja till att ställa sig framför oss och dela med sig av ert kunnande!
Givetvis tack till Mattisson och Albin (Moody), men de kan kallas vän nästan för utomstående, eftersom de sällan är här. :wink:
Tack till Peter Årnes, som var ett hjälpsamt bollplank i planerandet i vad som skulle hända under helgen.

Precis som Johan var inne på under sitt föredrag, så är det inte utan att man förundras.
En hel helg träffas så måga olika människor som egentligen bara har "basismen" tillsammans.
Inte vid något tillfälle märktes ngn irritation, inte en gång höjde ngn rösten, ingen dispyt öht.
Alla litar på alla! Ingen är ogin om sina basar eller riggar, utan "testa min bas vetja"
Swapgrejorna står uppställda i foajén och folk lägger pengar i lådan när de tar ngt.
Folk streckar på listan när de tar ngt att dricka och kommer och gör upp betalningen innan de far hem. Tror inte ngn missade att betala ngt.
När man påtalar att man behöver hjälp med något så reser sig 10-15 man upp direkt och vill hjälpa till.

Och när tiotalet nattsuddande basister framåt tidiga morrontimmen
fått sig en ansenlig mängd öl innanför västen, vad gör de då?
Bryter arm, käftar om det är bäst att tillhöra vintage eller möbelbasfalangen, skriver obscena ord på tapeterna med tuschpennor?
Nee...då åker paketvågen fram och basisterna köar för att få veta vad deras älsklingar väger. :shock:

You guys are the best!!
Tack för härlig gemenskap!
/Peter Bergman :wink:
Senast redigerad av Geddan den sön 27 apr 2008, 19:44, redigerad totalt 2 gång.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Geddy_Lee skrev:...då åker paketvågen fram och basisterna köar för att få veta vad deras älsklingar väger. :
Vilket naturligtvis MÅSTE redovisas i en för ämnet skapad tråd! :D
TDHP
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

liten vann invägningen lät det ju som.. ;)
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+

Inlägg av Pyssling »

bassdude skrev:
Pyssling skrev:Sunkens Deep Impact gjorde ju intryck den med...
irriterande bra pedal. jag och boom lär ju leta efter en varsinn nu 8)
Och det lär ni inte vara ensamma om! Pratasynthbas.se? :roll:
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

Inlägg av mikkejohansson »

Man sörjer mer än bara lite att man missade det. Tror nästa träff får ligga mot Norrland till....jag kan fixa fina lokaler om det behövs :)
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

Tack för en härlig helg grabbar! Det känns konstigt att vara tillbaka i den riktiga världen och prata om annat än basar och musik.
Väldigt gött att se er och få klämma på era grejer. Har insett sen jag började hänga här att jag knappt pratat med andra basister om basar och basspel.
Ett lyft för spelet och för lusten som förstärktes än mer i helgen!

Sen var det kul att lära sig mer om det där med dragkrok, träsk-ask och spännskruvar och sånt därnt tekniskt jag aldrig riktigt tänkt på. Kul!

Och grym stämning och arrangemang och mat och sällskap och väder, inte minst. Och så fick jag med en skitstor låda hem - inte fel!
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++

Inlägg av GurraG »

Jag sov visserligen under invägningen natten mellan lördagen och söndagen, men eventuellt tror jag att jag, eller snarare min Jazzbas, vann vikttävlingen. Jag fick höra det från nåt håll iallafall. Fast det var kanske Liten som vann ändå, hans jazz kändes väl så tung som min.
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Användarvisningsbild
Relic
Medlem

Inlägg av Relic »

mikkejohansson skrev:Man sörjer mer än bara lite att man missade det. Tror nästa träff får ligga mot Norrland till....jag kan fixa fina lokaler om det behövs :)
Jag håller med dig Mikke...låter som om det varit en kanonhelg detta.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Ja, blir det Norrlandsträff nästa gång så är det ju bara att boka en turistbuss som utgår från Skåne och plockar upp folk längs vägen!
Jag kommer i alla fall! :D Saknade verkligen PB Norr i helgen!
TDHP
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Hihi... jag e skyldig Geddan 5 pix för en coola :-) Fixar det vid tillfälle.
Ta igen dig nu ett tag, det har du väl förtjänt!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem

Inlägg av calif de funk »

Vilken träff. Härliga människor, basister och kolegor. Jag finner inga ord som skulle kunna beskriva denna upplevelse tillräckligt genuint.

Vill passa på och stortacka den fantastiska Klopper som stog för transporten och tillsamans med Macahan var de en maximalt trevligt sällskap.

Kul och träffa alla forumsmedlemmar, nya som gamla - det kändes som man varit kompisar hela livet. Och äntligen fick jag träffa två av mina väldigt goda vännerna, Grafen och Mojo - what a highlight!

Sedan fick man lyssna på de elaka grabbarnas basspel - BasMartin, Boom, Graf Zeppelin och Basdude. De är en inspiration. Liksom Dereborn som så anspråkslöst delade med oss av sina erfarenheter. Mattisson är alltid kul å lyssna på när det gäller bassismen generelt och basbyggeriet i synnerhet - synd bara att inta han också spelade lite mera - för han är grym han med, lite av en svensk Marcus Miller. Hur man ska tänka när man vill ha en ny bas eller modda sin gamla, det fick vi också höra och ta till oss av vår alldeles egna expert i frågan BBQV, och hans pandan i effekt frågan, den briljerande talaren och ingenjören, Moody. Vilken kavalkad av härliga upplevelse.

Och en gigantisk tack till Geddy Lee och Mr Basstudio för en kanon organisering. Bra jobbat!
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

mikkejohansson skrev:Man sörjer mer än bara lite att man missade det. Tror nästa träff får ligga mot Norrland till....jag kan fixa fina lokaler om det behövs :)
:tummenupp:

Till dig har jag bara 40 mil till så det är lugnt!
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++

Inlägg av GurraG »

Tack allihop för en fantastisk helg! Extra stort tack till Geddan och Årnes för att ni styrde upp det här galna projektet :D
Det var väldigt roligt att få lite ansikten på folk, och min basistiska världsbild kastades om flera gånger under helgen, men det är väl så det ska vara.
Men sen var det ju det här med all slapping... :help:
Användarvisningsbild
straightedge79
VIP medlem

Inlägg av straightedge79 »

Tack till alla inblandade, allt va skitkul och välplanerat!!!

GurraG skrev:Men sen var det ju det här med all slapping... :help:
Ja, va hände egentligen? ;)
EGC 500, Oljabacker & Moog Sub Phatty
Verellen Kalaloch, Tecamp 612+215
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++

Inlägg av GurraG »

straightedge79 skrev:Tack till alla inblandade, allt va skitkul och välplanerat!!!

GurraG skrev:Men sen var det ju det här med all slapping... :help:
Ja, va hände egentligen? ;)
Jag tar på mig ansvaret att hjälpa folk tillrätta igen. Se min terapeutiska tråd under Off Topic.
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

Slappingen ja, förvånande frekvent.
Jag tror att det kan vara någon som ville ge igen efter att jag jämfört Marcus Millers sound med Steve Harris i bilen på väg upp...

Men jag har inget emot slap även om jag föredrar pop. (Ja, jag är från Göteborg).
Bulgrim
Medlem

Inlägg av Bulgrim »

BarbequeVillage skrev:
ingo skrev:Bild
Jag hoppas nå'n spelade in dessa herrars funkiga avslutningsjam, det svängde ett gäng! BasMartin och Boom för er som inte sett dem in person.

EDIT: Länken dök upp lite längre fram i den här tråden, men jag lägger den här också. Håll till godo!

http://youtube.com/watch?v=f4PkJRNvyRM
:tummenupp: Jahapp, det är bara att vänta in datumet då - så snart Geddan hämtat sig lite...
Spector NS2, OLP MM3 (bussemoddad), Cort Action V, Scanbass bandlös (spelande renovering), Coronado IV (mest i delar nu), 2 kortskalingar från forumet
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem

Inlägg av Danne »

Vill också tacka allihop för denna helgen med extra tack till Geddan. Vilken klippa du är. Har så många intryck i skallen att jag har svårt att beskriva upplevelsen. Helt otroligt intensiv och samtidigt upplyftande helg. En otrolig inspiration att prata med och lyssna på alla trevliga basister.
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Vad kan man säga mer än tack till Gäddan mfl som lagt ner ett formidabelt arbete på att få till en så strålande träff.
Anlände i sluttampen på BasMartin och Boom:s anförande efter en trevlig resa med kepsmaffian Macahan och Califen. En fram och en bak, gällde både placering i bilen och hur kepsen var monterad.
Det var abbans kul att få ett nylle till nick:en och inte minst att få begapa och få möjlighet att klämma på en massa basar.
Att räkna upp alla pärlor är inte lönt, det var helt enkelt för många. Inte ens en mycket välsorterad musikaffär på 70/80-talet hade kommit i närheten av denna samling.
Att sedan detta var kombinerat med intressanta föredrag gjorde ju inte saken sämre.
Tack även till ER!
Tyvärr missade jag merparten av Moody:s dragning :( då jag åkte på kökskommendering, men det kommer säkert fler tillfällen.
Att försöka sig på att hitta bästa kommentaren är inte lätt, men en som ligger högt på listan är Califen som kom in i köket med en (is)kall pilsner som inte uppförde sig som tänkt och fällde följande;
Så går det med en frusen öl. Men Gäddan sade att det inte skall bli någon öl förrän efter SEX!!
Califen! Vem blev den (o)lycklige!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Skriv svar