Men min mening är inte att gnälla på herrar Peter och Peter, utan att kanske starta en bank med åsikter inför nästa event som förhoppningsvis blir av. Vad var bra? Vad var mindre bra?
Man kan ju alltid citera BBQV "If you reach perfection your standards are too low".
Sett från den sociala sidan läser man bara superlativ om varma hjärtan, fantastiska människor, trygghet i en främmande samling personer, respekt mm,mm. Jag kan bara stämma in!
Det är bara att citera Geddan:
”Alla litar på alla! Ingen är ogin om sina basar eller riggar, utan "testa min bas vetja"
Swapgrejorna står uppställda i foajén och folk lägger pengar i lådan när de tar ngt.
Folk streckar på listan när de tar ngt att dricka och kommer och gör upp betalningen innan de far hem. Tror inte ngn missade att betala ngt.
När man påtalar att man behöver hjälp med något så reser sig 10-15 man upp direkt och vill hjälpa till.”
Eller:
” Och när tiotalet nattsuddande basister framåt tidiga morrontimmen
fått sig en ansenlig mängd öl innanför västen, vad gör de då?
Bryter arm, käftar om det är bäst att tillhöra vintage eller möbelbasfalangen, skriver obscena ord på tapeterna med tuschpennor? Nee...då åker paketvågen fram och basisterna köar för att få veta vad deras älsklingar väger. ”
Möjligen skall jag själv be Punkster/Linus om ursäkt för att jag antagligen lät lite distad då jag efter mycket letande i köket hittad min fläskbit ute på grillen.
Tänker sätta upp det på dereborns afasikonto. Inte bara namn utan även kött…
Några synpunkter som jag kände och snappade upp under helgen.
*Jag pluggade inte in en enda bas under helgen. Varför?
Jo, därför att det var ganska tjockt på scenen och ofta 4-5 pers som testade samtidigt.
Det kanske bara är jag som vill ha liiite lugnare när jag testar grejor. Men det kändes inte riktigt meningsfullt att behöva vrida upp volymen på 11 bara för att överrösta dem bredvid och kunna höra hur just den riggen eller basen jag provar låter.
Dessutom var det stundtals ganska jobbigt att vara i lokalen när volymracet var som värst.
Man kanske kunde ha något slags timeslotsystem där man fick boka in sig i 10-15 min på scenen och testa just den basen eller riggen man är nyfiken på. Om möjligt även sprida riggar i flera lokaler.
*Om dessutom alla basar och riggar var märkta med ägarens namn kunde man få hjälp, feedback och åsikter direkt på plats under testet.
*Matlagen drabbades vid några tillfällen av kökstjänst under föredragen.
Hur det upplevdes kan bara dom svara på som råkade ut för det. Jag klarade mej.
Det kanske skulle gå att ha ett luftigare schema med en paus mellan ett föredrag och ex lunchen. Då skulle matlaget hinna fixa sitt under den pausen.
*Lite mer sopsäckar på strategiska platser och FIMPburkar.
Förhoppningsvis finns det fler åsikter att lägga till. Bara att fylla på.
För övrigt kan jag bara än en gång buga mej för herrarna som arrade, höll föredrag eller bara fanns där. Jag har fortfarande en bra bit kvar ner tills jag har landat efter denna fantastiska helg.
//Mats