och det som avhandlades var!
albins gear
warwick dolphin pro2
warwick rockbass fortress
fender jazz 60reissue mim
ashdown mag300, abm115, mag410
olovskis gear
ibanez sdgr4
ibanez sdgr5
noname p-bas bandlös
gk700rb
hartke 115xl
ebs multicomp, multidrive
stinkfoot od

finns några bilder till här:
http://riddlah.bilddagboken.se/p/dayvie ... =203168125
eftersom minnet är lite dåligt, så kommer en liten kortfattad recension av basarna här.
vi satt och provade varandras basar en stund, testade lite olika högtalar+topp kombinationer.
olovskis nya soundgearfemma lät grymt bra! tyvärr så brummade den ganska rejält, men det är säkert väldigt lättfixat. tungt ljud i en såpass billig och välfärgad (

jag har alltid gillat hans sdgr4, tycker det är en av de bättre ibanezerna jag spelat på. den har en viss personlighet, som jag tycker nya saknar. trots sprickorna i kroppen låter den här basen fett.
den bandlösa p-basen. ja.. vad sjutton ska man säga om den? den var intressant. varken volym eller tonkontroll, det var bara att plugga in och köra. rolig att spela på. den har bandmarkeringarna på sidan av halsen. dessa har gjorts med en rosa spritpenna. till varenda band.
jag är nykär i min jazzbas. har inte spelat på den genom ashdownstärken på länge. efter att ha spelat den absolut nödvändiga slapuppvärmningen, så hade jag lika gärna kunnat lägga ner basen. jag behövde inga mer bevis. det här är kärlek

detsamma gäller nästan min rockbass fortress. har haft den här i snart två år, och jag kommer inte göra mig av med den än på ett tag. den håller måttet riktigt bra. den smala halsen sitter som ett smäck och han brummar gott, särskilt när vi kopplar ihop båda 15-lådorna.
delfinen vill inte riktigt passa som handsken. den låter riktigt bra, men jag får inte till högerhandsplaceringen alls. anslaget känns påtvingat och obekvämt. men vilken hals! en av de skönare jag klämt på. bra balanserad, och väger inte mycket. hur mycket vettesjöen. fråga inte.
jag är lite spridd vad gäller pedalerna. ebs-pedalerna låter riktigt bra, men jag är tveksam till multidriven. stinkfooten blev jag inte särskilt sugen på. kan vara en kul effekt, men inte riktigt min kopp te.
om nån har några frågor är det fritt fram!