Lite anorlunda bas :)

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

näj.. jag hade minsann cykellyse både fram och bak!
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

Axman skrev:Men.. Jag fattar inte. Varför två strängar? Och en sfär runt handen? Och en raket? Men först och främst, varför tvåsträngat? Det här var för mycket för mig att ta in just nu...
Några anledningar, förutom den macahan redan nämnt, är säkert ett lite tokroligt sinnelag, en vilja att synas lite extra väl på scenen, och kunnande nog för att bygga sina basar själv.

I någon intervju jag läste för tusen år sedan, funderade Stig för övrigt att bygga en dubbelhalsad bas, med en sträng på varje hals. Någon som sett om han förverkligat de planerna eller ej?
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++

Inlägg av Aslan »

peter_s skrev:...kunnande nog för att bygga sina basar själv.
Så han bygger sina basar själv? :shock: Coolt!!! 8)
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Axman skrev:Men.. Jag fattar inte. Varför två strängar? Och en sfär runt handen? Och en raket? Men först och främst, varför tvåsträngat? Det här var för mycket för mig att ta in just nu...
G-strings are for strippers........ Typ..... :)

//Jan
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

macahan skrev:jag har faktiskt för mig att det var en medicinsk anlednig till att han spelar med två strängar.. men nu är jag ju på lyset så då är jag inte direkt något att lita på..
Ljushuvven brukar väl va pålitliga folk?
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
jockeseil
Medlem

Inlägg av jockeseil »

han säger att han kan spela alla ac/dc låtar på 2 stränger så då duger det bra för han :P men det är ju som macahan säger också, han behöver inte fler strängar för deras musik. är väll en jävligt bra image grej också, han sticker ju ut. det är ju därför han har massa roliga custombasar också, tror jag iaf. han tkr nog det är rätt kul att synas :P o sfären över höger handen på olivbasen ställer nog inte till nå större problem, det är ju inte så svårt att orientera sig på 2 strängar. :)
jockeseil
Medlem

Inlägg av jockeseil »

Aslan skrev:
peter_s skrev:...kunnande nog för att bygga sina basar själv.
Så han bygger sina basar själv? :shock: Coolt!!! 8)
nej, men han designar dom :) har för mig min polare har sagt att det är han som ritar alla t-shirt tryck o sånt också.
googlade lite o hittade den här sidan:
http://www.leftybass.com/spbasses.htm
enligt den är det dennis dalsgard på "Guitar Vaerkstedt" i köpenhamn som bygger hans basar.
Skriv svar