Lite anorlunda bas :)
- peter_s
- Medlem++
Några anledningar, förutom den macahan redan nämnt, är säkert ett lite tokroligt sinnelag, en vilja att synas lite extra väl på scenen, och kunnande nog för att bygga sina basar själv.Axman skrev:Men.. Jag fattar inte. Varför två strängar? Och en sfär runt handen? Och en raket? Men först och främst, varför tvåsträngat? Det här var för mycket för mig att ta in just nu...
I någon intervju jag läste för tusen år sedan, funderade Stig för övrigt att bygga en dubbelhalsad bas, med en sträng på varje hals. Någon som sett om han förverkligat de planerna eller ej?
- Aslan
- Medlem++
Så han bygger sina basar själv?peter_s skrev:...kunnande nog för att bygga sina basar själv.

Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
- Jan Hellman
- VIP medlem
- broder blues
- Medlem++
Ljushuvven brukar väl va pålitliga folk?macahan skrev:jag har faktiskt för mig att det var en medicinsk anlednig till att han spelar med två strängar.. men nu är jag ju på lyset så då är jag inte direkt något att lita på..
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
-
- Medlem
han säger att han kan spela alla ac/dc låtar på 2 stränger så då duger det bra för hanAxman skrev:Men.. Jag fattar inte. Varför två strängar? Och en sfär runt handen? Och en raket? Men först och främst, varför tvåsträngat? Det här var för mycket för mig att ta in just nu...

-
- Medlem
nej, men han designar domAslan skrev:Så han bygger sina basar själv?peter_s skrev:...kunnande nog för att bygga sina basar själv.Coolt!!!

googlade lite o hittade den här sidan:
http://www.leftybass.com/spbasses.htm
enligt den är det dennis dalsgard på "Guitar Vaerkstedt" i köpenhamn som bygger hans basar.