Förslag, tips, idéer? I värsta fall är det väl bara att ta en lämplig träbit som man tar ur på ena sidan så att den ligger tvärs över plektrumskyddets kant, och därefter borrar tvenne hål i basen.
Japp! Var det du som köpte den?olabola skrev:Btw..e du samma makten som en gång i tiden hade en daion caribou??
Det är lite svårt att vila tummen mot den sträng man spelar på.Noelredding skrev:går väl att vila tummen mot E-strängen? fattar inte nödvändigheten med tumstöd
Magnesium kan nog bli ball.Makten skrev: Jag har lite fina magnesiumpryttlar från flygmotordelar som man kanske kunde göra nåt av. Eller varför inte titan?![]()
![]()
Alltså, det är ju inte ren magnesium, utan nån kufisk legering. Magnesium är annars ett mycket intressant material då det är den lättaste kommersiellt användbara metallen. Väger 1,7 kilo per liter (jämfört med aluminium som väger 2,7 kilo per liter).Klopper skrev:Magnesium kan nog bli ball.
Särskilt om du lirar riktigt hett!
Ett tips!Makten skrev:Alltså, det är ju inte ren magnesium, utan nån kufisk legering. Magnesium är annars ett mycket intressant material då det är den lättaste kommersiellt användbara metallen. Väger 1,7 kilo per liter (jämfört med aluminium som väger 2,7 kilo per liter).Klopper skrev:Magnesium kan nog bli ball.
Särskilt om du lirar riktigt hett!Det är starkt och styvt, men tål inte slag och stötar eftersom det är väldigt sprött. Dessutom oxiderar det helvetiskt lätt (det är därför det brinner), så man måste lacka det.
Hur som helst, det vore ju fränt med något obskyrt material bara för att man har det i byrålådan.
Hmm, det kanske inte var någon dum idé! Om man gör det bra så kan det nog se bättre ut att stödet går hela vägen bak till stallet ändå.EA skrev:Om det var min bas så skulle jag försöka utnyttja de hål för mick och stall kåpor som redan finns. Det innebär ganska långt tumstöd fast det kan vara både nackdel och fördel…
Nä inte alls, bara att flytta tummen när man spelar på e strängen, så gör jag iaf.Makten skrev:Det är lite svårt att vila tummen mot den sträng man spelar på.Noelredding skrev:går väl att vila tummen mot E-strängen? fattar inte nödvändigheten med tumstöd![]()
Jag med, men då måste jag flytta den ut i luften, vilket avsevärt försämrar min teknik jämfört med om jag kan flytta tummen till något som motsvarar ännu en sträng. Jag kommer alltså inte att hålla tummen på tumstödet hela tiden.Noelredding skrev:Nä inte alls, bara att flytta tummen när man spelar på e strängen, så gör jag iaf.
okok, låter ju vettigtMakten skrev:Jag med, men då måste jag flytta den ut i luften, vilket avsevärt försämrar min teknik jämfört med om jag kan flytta tummen till något som motsvarar ännu en sträng. Jag kommer alltså inte att hålla tummen på tumstödet hela tiden.Noelredding skrev:Nä inte alls, bara att flytta tummen när man spelar på e strängen, så gör jag iaf.