Tyda dröm?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

När jag är sjuk och har feber, drömmer jag som oftast att mina händer klumpar ihop sej och fingarna försvinner,
(till skillnad från Waters, vars händer blev till ballonger)

Hoppas nån snäll själ här kan tyda vad detta kan betyda :roll:

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

holy smokes on a boat! Jag hade precis en riktigt fucked up mardröm. John Entwhistle, Keith Richards, Slash och Axl Rose var värsta mördarmaskinerna. Först dödade dom alla som satt i rummet jag var i, med knivar btw. Keith Richards kastade en kniv mot mig med jag skyddade mig med ett lock från en pepparkaksburk. Sen attackerade jag dom.. med en blyertspenna. Fast dom var gigantiska och min penna verkade inte ens kännas på dom när jag högg dom med den.

Sen gick jag på toa och då kom en indian och kollade genom fönstret på mig, då vaknade jag.

Tyd den drömmen!
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

It means you're one f*cked up man :lol:
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

the_great_alfonzo skrev:It means you're one f*cked up man :lol:
+1
Kollade med webben och den säger samma sak
Medlem i PB50+
Janne

Inlägg av Janne »

knedy skrev:holy smokes on a boat! Jag hade precis en riktigt fucked up mardröm. John Entwhistle, Keith Richards, Slash och Axl Rose var värsta mördarmaskinerna. Först dödade dom alla som satt i rummet jag var i, med knivar btw. Keith Richards kastade en kniv mot mig med jag skyddade mig med ett lock från en pepparkaksburk. Sen attackerade jag dom.. med en blyertspenna. Fast dom var gigantiska och min penna verkade inte ens kännas på dom när jag högg dom med den.

Sen gick jag på toa och då kom en indian och kollade genom fönstret på mig, då vaknade jag.

Tyd den drömmen!
John och grabbarna är dina förebilder, så dom symboliserar dina föräldrar. Knivar symboliserar saxar så dom klippte säkert bara dom som var i rummet. Pepparkaksburk symboliserar cykelhjälm enligt Jung så därför klarade du din skalp. Vad blyertspennan betyder enligt Freud tänker jag inte ens gå in på...
Indianen ville säkert bara kolla om du gjorde som indianerna.
Sådär...
Användarvisningsbild
Myxomatosis
Medlem+

Inlägg av Myxomatosis »

Jan Brodin skrev: Vad blyertspennan betyder enligt Freud tänker jag inte ens gå in på...
:D

Bra där!
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

Sigmund lär ha sagt (inte kontrollerat) att:

"Ibland är en cigarr just bara en cigarr"
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

broder blues skrev:Sigmund lär ha sagt (inte kontrollerat) att:

"Ibland är en cigarr just bara en cigarr"
"...men oftast är den en dildo..."

Fan, en cigarr... Det vore ju den perfekta avslutningen på en hård vecka...
Nu blir det cigarr också!
Medlem i PB50+
Skriv svar