Rat Rod
- mange
- Medlem+
- Svensson
- Forumvärd
Jo, tror att Tudor är tvådörrars och Fordor är fyrdörrars och pickis är pickis typ.dereborn skrev:Men... det där var ingen tudor, va? Det var väl en vanlig T-pickis? Jag har alltid trott att tudor-karossen är den där kupen går "ända bak" liksom. ??
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- TDHP
- Forumvärd
Varje gång jag ser "Sista natten med gänget" drabbas jag av en svårkontrollerbar Rod-GAS! Den gula är fortfarande en av de ballaste som byggts!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- Svensson
- Forumvärd
Så är det och den filmen har jag tappat räkningen på hur många ggr jag sett, var väl 11-12 år första 5 gångerna man såg denTDHP skrev:Varje gång jag ser "Sista natten med gänget" drabbas jag av en svårkontrollerbar Rod-GAS! Den gula är fortfarande en av de ballaste som byggts!

f.ö. så går den svarta 55:an inte heller av för hackor.. och inte mercury limpan heller... och inte...
- mange
- Medlem+
Absolut, jag menade inte att roden på bilden var en tudor. Men så fort jag hör ordet ratrod eller ser en så börjar jag dregla och drömma om en taksänkt tudor ratrod. Om jag fick välja mellan en Boyd eller en tudorråtta skulle jag inte tveka för 5öre.dereborn skrev:Men... det där var ingen tudor, va? Det var väl en vanlig T-pickis? Jag har alltid trott att tudor-karossen är den där kupen går "ända bak" liksom. ??
Då är vi helt överens! En plåtren, lite rostig, med väldigt spartansk/obefintlig inredning och en lååååång växelspak o sidventilsV8, va?mange skrev:Absolut, jag menade inte att roden på bilden var en tudor. Men så fort jag hör ordet ratrod eller ser en så börjar jag dregla och drömma om en taksänkt tudor ratrod. Om jag fick välja mellan en Boyd eller en tudorråtta skulle jag inte tveka för 5öre.dereborn skrev:Men... det där var ingen tudor, va? Det var väl en vanlig T-pickis? Jag har alltid trott att tudor-karossen är den där kupen går "ända bak" liksom. ??
- mange
- Medlem+
Det får gärna vara lite primer här och där, så där roströd matt solblekt ton. Och ett måste är ej godkännt avgassystem för där sitter halva grejen.dereborn skrev:Då är vi helt överens! En plåtren, lite rostig, med väldigt spartansk/obefintlig inredning och en lååååång växelspak o sidventilsV8, va?mange skrev:Absolut, jag menade inte att roden på bilden var en tudor. Men så fort jag hör ordet ratrod eller ser en så börjar jag dregla och drömma om en taksänkt tudor ratrod. Om jag fick välja mellan en Boyd eller en tudorråtta skulle jag inte tveka för 5öre.dereborn skrev:Men... det där var ingen tudor, va? Det var väl en vanlig T-pickis? Jag har alltid trott att tudor-karossen är den där kupen går "ända bak" liksom. ??
- mange
- Medlem+
Det får gärna vara lite primer här och där, så där roströd matt solblekt ton. Och ett måste är ej godkännt avgassystem för där sitter halva grejen.dereborn skrev:Då är vi helt överens! En plåtren, lite rostig, med väldigt spartansk/obefintlig inredning och en lååååång växelspak o sidventilsV8, va?mange skrev:Absolut, jag menade inte att roden på bilden var en tudor. Men så fort jag hör ordet ratrod eller ser en så börjar jag dregla och drömma om en taksänkt tudor ratrod. Om jag fick välja mellan en Boyd eller en tudorråtta skulle jag inte tveka för 5öre.dereborn skrev:Men... det där var ingen tudor, va? Det var väl en vanlig T-pickis? Jag har alltid trott att tudor-karossen är den där kupen går "ända bak" liksom. ??
- Svensson
- Forumvärd
Ett finskt vedbo-bygge, tuff low budget! Må vara att det är en toppventilare. Musiken av Reverend Horton Heat gör det hela ännu lite roligare!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9Bum69mmW6w[/youtube]
- mange
- Medlem+
Låg budget är ett krav och som Dereborn sa "spartansk/obefintlig inredning". Man ska kunna ändra och bygga oberoende av tjockleken på plånbok. Tänk att vilja ändra nått på en boydskapelse- 250timmar senare och en omlack på 100'000kr. Nä, slägga, svets och fantasi är det som gäller. Har iofs inget imot en snygg hotrod, men om man fick välja.....Svensson skrev:Ett finskt vedbo-bygge, tuff low budget! Må vara att det är en toppventilare. Musiken av Reverend Horton Heat gör det hela ännu lite roligare!