Rat Rod

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Skriv svar
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Rat Rod

Inlägg av Svensson »

Nu snackar vi flames!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Zk2ixe3xlQI[/youtube]
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Hehe, den där skulle nog salig Boyd Coddington gråtit över... :roll:
/Linus
Användarvisningsbild
mange
Medlem+

Inlägg av mange »

En taksänkt tudorkaross som ratrod måste nog vara det ballaste som rullat på 4 hjul. Om jag någon gång har råd att köpa/bygga en rod så är det en tudorråtta.
dereborn

Inlägg av dereborn »

Men... det där var ingen tudor, va? Det var väl en vanlig T-pickis? Jag har alltid trott att tudor-karossen är den där kupen går "ända bak" liksom. ??
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

dereborn skrev:Men... det där var ingen tudor, va? Det var väl en vanlig T-pickis? Jag har alltid trott att tudor-karossen är den där kupen går "ända bak" liksom. ??
Jo, tror att Tudor är tvådörrars och Fordor är fyrdörrars och pickis är pickis typ.

Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Varje gång jag ser "Sista natten med gänget" drabbas jag av en svårkontrollerbar Rod-GAS! Den gula är fortfarande en av de ballaste som byggts!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

TDHP skrev:Varje gång jag ser "Sista natten med gänget" drabbas jag av en svårkontrollerbar Rod-GAS! Den gula är fortfarande en av de ballaste som byggts!
Så är det och den filmen har jag tappat räkningen på hur många ggr jag sett, var väl 11-12 år första 5 gångerna man såg den :D

f.ö. så går den svarta 55:an inte heller av för hackor.. och inte mercury limpan heller... och inte...

Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Bild
Bild

8)
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
dereborn

Inlägg av dereborn »

Var tvungen att kolla upp lite...

Ford 1932 Sedan/Tudor
Bild

Ford 1932 Coupe (finns 3- och 5-fönsters)
Cabben heter Roadster
Bild

Ford 1932 Pickup truck

Bild
Användarvisningsbild
mange
Medlem+

Inlägg av mange »

dereborn skrev:Men... det där var ingen tudor, va? Det var väl en vanlig T-pickis? Jag har alltid trott att tudor-karossen är den där kupen går "ända bak" liksom. ??
Absolut, jag menade inte att roden på bilden var en tudor. Men så fort jag hör ordet ratrod eller ser en så börjar jag dregla och drömma om en taksänkt tudor ratrod. Om jag fick välja mellan en Boyd eller en tudorråtta skulle jag inte tveka för 5öre.
dereborn

Inlägg av dereborn »

mange skrev:
Absolut, jag menade inte att roden på bilden var en tudor. Men så fort jag hör ordet ratrod eller ser en så börjar jag dregla och drömma om en taksänkt tudor ratrod. Om jag fick välja mellan en Boyd eller en tudorråtta skulle jag inte tveka för 5öre.
Då är vi helt överens! En plåtren, lite rostig, med väldigt spartansk/obefintlig inredning och en lååååång växelspak o sidventilsV8, va?
Användarvisningsbild
mange
Medlem+

Inlägg av mange »

dereborn skrev:
mange skrev:
Då är vi helt överens! En plåtren, lite rostig, med väldigt spartansk/obefintlig inredning och en lååååång växelspak o sidventilsV8, va?
Det får gärna vara lite primer här och där, så där roströd matt solblekt ton. Och ett måste är ej godkännt avgassystem för där sitter halva grejen.
Användarvisningsbild
mange
Medlem+

Inlägg av mange »

dereborn skrev:
mange skrev:
Det får gärna vara lite primer här och där, så där roströd matt solblekt ton. Och ett måste är ej godkännt avgassystem för där sitter halva grejen.
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

Ett finskt vedbo-bygge, tuff low budget! Må vara att det är en toppventilare. Musiken av Reverend Horton Heat gör det hela ännu lite roligare!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9Bum69mmW6w[/youtube]

Användarvisningsbild
mange
Medlem+

Inlägg av mange »

Svensson skrev:Ett finskt vedbo-bygge, tuff low budget! Må vara att det är en toppventilare. Musiken av Reverend Horton Heat gör det hela ännu lite roligare!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9Bum69mmW6w[/youtube]
Låg budget är ett krav och som Dereborn sa "spartansk/obefintlig inredning". Man ska kunna ändra och bygga oberoende av tjockleken på plånbok. Tänk att vilja ändra nått på en boydskapelse- 250timmar senare och en omlack på 100'000kr. Nä, slägga, svets och fantasi är det som gäller. Har iofs inget imot en snygg hotrod, men om man fick välja.....
Skriv svar