Men kära Alfonzo.the_great_alfonzo skrev: Av lite diverse kommentarer där fick jag uppfattningen att man inte får bli kränkt av det där? Det är ett fritt land, och det är absolut OK att inte bli kränkt av det. Men att bli kränkt, det får man inte! Sen Bootsys überexempel på vad kränkt innebär, det är ju som att säga att man inte har otur när man halkar på en hundskit, det är otur att födas nedslängd i en uttorkad brunn i saharaöknen. Tycker gott och väl att man ska kunna känna att man är kränkt för det, utan att behöva rätta sej för att det finns dom som är mycket mer kränkta? Jag är inte det minsta kränkt(agnostiker ftw), men jag tycker man har lika stor rätt att känna sej kränkt som att inte känna sej kränkt.
Jag har inte på något sätt försökt säga att det är fel att känna sig kränkt. Det man känner, det känner man.
Däremot tycker jag att 99% av de som går omkring och känner sig kränkta dagarna i ända av olika småsaker ska ta sig en funderare och kolla upp hur kränkta människor blir runtom i världen på RIKTIGT.
Det kanske hjälper dem att känna sig mindre kränkta?