Hah. Det här är ju roligt.
Johannes skrev:Jag har inte läst vad som diskuterats "på andra ställen", inte heller har jag tänkt läsa artikeln från New York Times.
Då ska vi se, du började med att anklaga mig för att inte veta vad jag pratar om. Pot. Kettle. Black.
Johannes skrev:Jag ville veta vad du tyckte, inte vad du tror dig tycka för att någon på en stor tidning tycker så.
Tror mig tycka?

Det här är humor på hög nivå.
Jag tänker sannerligen inte spendera så mycket tid med att försöka undervisa dig. Speciellt inte när det var en bisak i diskussionen. Men här är några frågor för att fördriva tiden: Varför förbjuda "vassa föremål" när jag får en köttkniv till steken bakom kontrollen? Varför förbjuda vätskor överhuvudtaget (med tanke på att det kom efter ett engelskt tillslag som var närmaste rent påhitt)? Och speciellt med tanke på att dom bara dumpas i en behållare på plats som om dom vore helt harmlösa? Hur många terroror attacker, eller misstanke om, har vi haft i Svenska inrikesflyget? Osv, osv.
Johannes skrev:Skulle du känna dig säker om vi slopade säkerhetskontrollerna på flyget?
Nej, men det har jag heller aldrig påstått.
Johannes skrev: Vi har idag stora säkerhetskontroller på de flesta flygplatser. Garanterar det vår säkerhet? Nej. Förbättrar den vår säkerhet? Ja.
Tveksamt.
Johannes skrev:Oavsett vad det nu står i NY Times-artikeln så händer det sällan att flygplan kapas och det hade garanterat hänt oftare utan kontrollerna. Det räcker för mig, då spenderar jag gärna några extra minuter med att bli visiterad och få mitt bagage genomlyst. Samma sak med DNA/avlyssning. Det är inget som påverkar mig men förhoppningsvis hindrar det till viss del t.ex. införsel av knark och misshandel/mord genom att vissa av de som utför sådant kommer att sitta på kåken.
Och du antar igen att det bara drabbar skylldiga. Needless to say, jag håller inte med.
Johannes skrev:När det gäller det här med att diskutera med dig: Du är ganska virrig och verkar inte veta riktigt vad du tycker, du verkar mest vara arg på något, oklart vad. Det gör att jag säger nej tack. Du får ha en fin sommar. Nu ger jag mig återigen ut på min balkong. Tja!
Och du är välkommen att hitta på fler fantasier om mitt intellekt eller humör om det gör dig gladare. Mitt intellekt får förstås andra bedöma, tom. du, men mitt humör har du, med förlov sagt, inte en djävla aning om hur det är.
En fin sommar till dig också.