2300 ungefär... det är det nästan värt...
Men då har bara kroppen och halsen kostat mig 4300 spänn.... sedan mickar, stall, stämmskruvar...
Det här blir för tjyven dyrare än att köpa en ny Aerodyne snart...

blackparkas skrev:Går lite långsamt med mina projekt känner jag, ändå är det bara stämskruvar som saknas för att iaf Aerodynen ska bli komplett. Förutom plektrumskydd iofs, men det behövs ju inte egentligen.
Hur är det när man köper stämskruvar, brukar bussningarna följa med?
(GMF, Gitarrdelar.se etc etc...)
Är grymt sugen på att testa en så´n här på Aerodynen:
http://www.warmoth.com/showcase/sc_guit ... y_filter=7
Skulle kunna låta hur coolt som helst men också bli hur fel som helst... och jag är lite för feg... + lite för fattig..
P-basbygget ligger på is... milt uttryckt..
Jag kanske inte har läst noga nog i din tråd men om det är senaste länken du skickade i denna tråden så är det en wengehals med ebenholzbräda (jo, jag har tillrättavisat en massa folk idag, sorry i så fall).blackparkas skrev:Melodika: Nice! Det är bra att veta!
Ingen som hade åsikter om bubingahals till Fender-projekt?
blackparkas skrev:ooops...
Naturligtvis Wengehals...
Skrev galet.
Skulle vara grymt intressant att testa måste jag säga, men jag har som sagt inte råd.
Det är Wenge på min Warwick, tror att kombinationen wengehals, ebenholzbräda och passiv P/J-bas skulle kunna bli rätt coolt.
Vad tror basbyggarna!?
BBQ?
Unicorn?
Mattisson?
Ljudet blir iaf kompakt och fokuserat med mindre briljans än tex lönn hals/ lönn grepp men med tydligare kärna i tonen. Sustainen blir jämn i bottenfrekvenserna. Sedan måste man se halsen och kroppen och känna på sakerna för att uttala sig säkert men generellt så är det ungefär som ovanstående. Jag gillar att blanda in wenge i halsen men vill inte själv ha en hel solid wengehals även om det sitter en ebenholzgreppbräda. Men det kommer säkert att passa til den lite lättare och mer resonanta basswoodkroppen. Kan säkert bli en hit. Hoppas jag. Lycka till. Och se nu till att anläggningsytorna mellan hals och kropp är HELT jämna... Har hört stumma basar där vi fått fräsa botten på halsfickan för att få det riktigt bra. Det räcker med en bråkdels millimeter för att vålla problem. (inte på våra egna basar då...blackparkas skrev:Hehe.
Deal!
Vet faktiskt inte vad det är för trä i kroppen.
Det är en Fender Aerodynekropp iaf, tror det stod "Basswood" någonstans..
Den iaf väldigt lätt. Har inte vägt den men tror inte den väger mer än 1,5-1,7 kg
Japp.. och han kommeer sälja den billigt till mig.. han vet bara inte om det ännu!anli skrev:Ou vilken läckerbit!
Precis!knedy skrev:Väldigt snyggt, blir lite tuxedo över det.
Nej! Svarta vintage-stämmisar blir bögrövssnygg mot trähuvud! Helt klart ska du ha svart stall också. Gärna svart plektrumskydd med för den delen, men det verkar du ju ha uteslutit.blackparkas skrev:Det sura är ju att svarta stämmisar till trähuvud är fult.
Jo, det BORDE ju fungera, förutom att det är en P-mick i halsläge på den här basen...basmartin skrev:Ang plektrumskydd, är det för att kroppen är välvd som det skulle bli problem att sätta på ett vanligt? Jag tänker att eftersom de flesta p-skydd är böjbara, så borde väl ett vanligt fungera ändå?
Svart pl-skydd är det original på denna, missade ett sådant som gick på e-bay, det var lite korkat...Makten skrev:Nej! Svarta vintage-stämmisar blir bögrövssnygg mot trähuvud! Helt klart ska du ha svart stall också. Gärna svart plektrumskydd med för den delen, men det verkar du ju ha uteslutit.blackparkas skrev:Det sura är ju att svarta stämmisar till trähuvud är fult.
Falcon skrev:Annars blir det att borra!blackparkas skrev: Ah, synd Falcon!
Men då ska man se till så att bussningarna passar också när man beställer alltså!?
Typiskt...