Semesterskoj på västkusten?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Skriv svar
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Semesterskoj på västkusten?

Inlägg av TDHP »

Ja, sillstrypare och andra!
Jag kommer troligen att kajka runt på västkusten med husbilen v30, typ 20-25 juli! Finns det några jippon typ "Ulf Lundell på Varbergs slott" eller liknande folkliga extravaganser man kan besöka under den veckan? Jag känner att jag vill vara riktig turist! :D
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Re: Semesterskoj på västkusten?

Inlägg av Svensson »

TDHP skrev:Ja, sillstrypare och andra!
Jag kommer troligen att kajka runt på västkusten med husbilen v30, typ 20-25 juli! Finns det några jippon typ "Ulf Lundell på Varbergs slott" eller liknande folkliga extravaganser man kan besöka under den veckan? Jag känner att jag vill vara riktig turist! :D
Ta en glass med Peter och Peter, det gjorde jag när jag husbilsturistade där förra sommaren!
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Så här kan det gå när man kombinerar glass och skägg!
Gitarr-Håkan på bilden! Don´t try this at home, kids! :shock:
Bild
TDHP
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Re: Semesterskoj på västkusten?

Inlägg av 200071 »

Svensson skrev:
TDHP skrev:Ja, sillstrypare och andra!
Ta en glass med Peter och Peter, det gjorde jag när jag husbilsturistade där förra sommaren!
En självklarhet när man kommer hit!
Användarvisningsbild
Sunken
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Sunken »

Har du svängarna förbi Halmstadhållet så kan även jag ställa upp på en glass eller en sprit, eller likvärdigt alternativ.

Jag kommer med största sannolikhet att befinna mig i mina kära föräldrars nyinförskaffade sommarparadis. :)
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

T.ex Marstrand. Du kommer inte över med husbilen men det är en mysig avstickare. Där kan du verkligen vara turist.
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

Jag kan ju alltid rekommendera Kärralunds camping, perfekt att ställa upp åket där och nyttja spårvagnen.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Foxbat
Medlem++

Inlägg av Foxbat »

http://www.visitvarberg.se/

Wheels & wings är fre-lör 18-19 juli. Sicken fest. Imorn är det annars årets fest och upplagt för ett nytt rekordförsök i efterfest. Uppvärmningen har börjat http://borjessons.blogg.se/2008/july/vi-ar-i-gang.html 8)
(C) Handicamp
Fender-OLP-HPD-Räserbajser
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Foxbat skrev:http://www.visitvarberg.se/

Wheels & wings är fre-lör 18-19 juli. Sicken fest. Imorn är det annars årets fest och upplagt för ett nytt rekordförsök i efterfest. Uppvärmningen har börjat http://borjessons.blogg.se/2008/july/vi-ar-i-gang.html 8)
Varberg rekommenderar jag varmt som sommarnöje. Har spenderat varenda sommar där i familjens stuga, och det är förmodligen en av Sveriges bästa sommarstäder. Så länge vädret är fint, vill säga... :lol: :lol:
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

hade du vart här nere redan helgen innan 18-19e så skulle du naturligtvis kommit o kollat när jag lirade m mitt bluesband på Hönö. :D
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Goa tips! Wheels & Wings har jag lyckats missa varje gång jag varit i trakten så det kanske man skulle försöka gå på!
Är det inga såna där creddiga artistturnéer i närheten då?
Eller andra kul band eller nåt, vill dricka alkohol och lyssna på musik, helst utomhus i solsken!
TDHP
Användarvisningsbild
Foxbat
Medlem++

Inlägg av Foxbat »

på "majas vid havet" är det konserter i stort sett varje dag och i socitetsparken. På torsdagar är det långöppet och lite spelningar runt om i stan av div personer. Wheels & Wings helgen är det stand up festival på majas med Öz m.fl. krisar det med plats till åket får du mer än gärna ställa det hemma hos mig. Vi har också en liten stuga du kan slagga i.
(C) Handicamp
Fender-OLP-HPD-Räserbajser
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Najs! Tackar för invitationen Anton, är vi i Varbergstrakten där omkring W&W så hör jag av mig!
TDHP
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

Annars kan man ju alltid strosa runt på Rosenlundsgatan i Gbg om man vill ha lite "semesterskôj"... :drums:
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
BonafideYouth
Medlem+
Kontakt:

Inlägg av BonafideYouth »

Halmstad är ett måste (Min hemstad :mrhappy:) !! Annars ... Om du ska ner till Malmö så bjuder jag på en glass! :D
Användarvisningsbild
ZoggeY
Medlem+

Inlägg av ZoggeY »

Ska också ner till Västkusten! Inte till något speciellt, blir väl mest skärgården tror jag.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Jaha, då var man hemma igen och tillbaks på jobbet.
Min lilla semesterresa på västkusten blev ju inte riktigt som planerat då husbilen började trassla redan efter 15 mil första dagen förra fredan.
Lyckades i alla fall ta mig till Karlstad och Bomsta-Baden (?) där vi campade och mekade över helgen och hoppade sen vidare till Gbg där ett par dar gick åt till att felsöka husbli, leta verkstad och fixa eländet. Medförde dock bla en trevlig oplanerad tripp till Öckerö och Hönö! Väldigt trevligt! Hade redan sällskap med mig, så det blev dessvärre inte av att ringa Broder Blues för ett besök, får bli nästa gång!
Hittade denna affisch utanför Franses där vi käkade räkor, märkligt! :shock:

Bild

Fick låna en bil av en polare så hustrun fich sin inplanerade utflykt till Ullared trots allt, tur det för hus(bils)friden!

Inplanerad resa till Falkenberg fick också bordläggas, så det blev mest Gbg och Sätila! Hade tänkt höra av mig till några PB:are i stan, men det sket sig också. :x

Efter ett antal mindre och större fel och en veckas mer eller mindre konstant skruvande slutade hur som helst resan så här...

Bild

Skiten står nu i Dalsjöfors hos en kompis som passligt nog bor några kilometer från haveriplatsen. Ringde svägerskan som kom och hämtade oss, var så småningom hemma runt 5 på morgonen, men jag slapp jobba måndag morgon iaf! Förhoppningsvis är det nåt skitfel, fick tag i en verkstad som hämtar och fixar den, sen är det bara att betala, se glad ut och hämta den! Nu blir det banklån ooch ny husbil!!!
TDHP
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

Medförde dock bla en trevlig oplanerad tripp till Öckerö och Hönö! Väldigt trevligt! Hade redan sällskap med mig, så det blev dessvärre inte av att ringa Broder Blues för ett besök, får bli nästa gång!
Hittade denna affisch utanför Franses där vi käkade räkor, märkligt!

Märkligt va ordet sa Bill. Roligt att ni trivdes. Brukar hänga på Franses en del på sommaren o vi lirade ju helgen innan (18-19) för fullt hus.
Har oxå vart där o käkat flera gånger i sommar. Senast i tisdags.

Cykla ner tar 10minuter max om man skulle bli sugen på en öl och eller räkmacka.
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Skriv svar