mumma på .de

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
RobinoZombie
Medlem+

Inlägg av RobinoZombie »

någon som provat den eller så?
|Orange AD200MKI|Ampeg 610HLF|
|Gibson Ripper '74|Gibson G-3 '76 Oddball|Fender Precision '66|Fender AM Std '98|Fender Jazz 62RI '02|
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

RobinoZombie skrev:någon som provat den eller så?
Jag har inte provat den modellen som var naturfärgad men däremot den mahognyfärgade på den andra bilden jag la upp.

De är gjorda som ett lågprisalternativ och känns därefter. Går du på Ebay så kan du köpa sådana billigt trots att det inte gjordes så många.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

ok, nu är jag med. Man skall titta lite nogrannare det är helt klart. Men exemplaret gjorde ont i ögonen...
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
RobinoZombie
Medlem+

Inlägg av RobinoZombie »

ok, den andra godingen där då?:D
|Gibson Ripper '74|Gibson G-3 '76 Oddball|Fender Precision '66|Fender AM Std '98|Fender Jazz 62RI '02|
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Nu knallar priset i väg på Haymanbasen och det är 4 dagar kvar. Suck.
Nåja, naturell finish är hiskligt fult.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Ingen som har lite input om Hayman-basarna?
Det smårycker lite...
Användarvisningsbild
RobinoZombie
Medlem+

Inlägg av RobinoZombie »

samma här, någon, eller måste vi ringa mats?
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Asch nu är den uppe i 428 euro och 1 dag kvar... den lär gå på mer än 500.
Är ju fortfarande inte dyrt men över min limit, synd då det hade varit ett kul semesterkap.
Spar pengarna till Pratabasdisten.
Gäst

Inlägg av Gäst »

anli skrev:Ingen som har lite input om Hayman-basarna?
Det smårycker lite...
Har aldrig spelat på en Hayman eftersom dom är väldigt sällsynta men efterträdarmärket Shergold har jag provat ett par stycken av och dom gillar jag. Väldigt brittiska.

Här har du: http://www.shergold.co.uk/
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Hm, det var en 73:a detta exemplaret enligt Shergolds lilla årgångskalkylator.
Vi får se... vem vet jag kanske är onykter i morgon natt och får för mig att jag bara MÅSTE ha den ;)
Verkar ju inte vara några sunkiga byggen i alla fall.
Gäst

Inlägg av Gäst »

anli skrev:Vi får se... vem vet jag kanske är onykter i morgon natt och får för mig att jag bara MÅSTE ha den ;)
Då ser vi fram emot nya bilder på basväggen snart! :)
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Provade och pressade till 480 euro bara på skoj. Men det är nån basköparkapitalist som jävlas.
Vi får se i morgon.
Liter synd, skulle passa perfekt mellan Ovation magnum och P-basen
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

GrafZeppelin skrev:
anli skrev:Ingen som har lite input om Hayman-basarna?
Det smårycker lite...
Har aldrig spelat på en Hayman eftersom dom är väldigt sällsynta men efterträdarmärket Shergold har jag provat ett par stycken av och dom gillar jag. Väldigt brittiska.

Vad menar du med väldigt brittiskt? Nyfiken :-)

Edit: håll tummarna, efter ha tagit en knaber till smörrebrödet på eftermiddagen så slumpar det sig så att jag är högstbjudande för tillfället. Otroligt spännande.
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

anli skrev:Vad menar du med väldigt brittiskt? Nyfiken :-)
Jag undrar också. Det kan ju inte vara annat än positivt.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Skönt att ha en fru som säger:
"Men den verkar ju fin och inga jättepengar, bjud på så får vi se om du har tur"
Skål för henne.
Har gottat mig med oxfile grillad på Agentinskt vis samt Amaronevin. Nu blir det konjak, espresso och chokladmuffins.
Ingen kan stoppa mig nu :-D
Gäst

Inlägg av Gäst »

anli skrev:
GrafZeppelin skrev:Har aldrig spelat på en Hayman eftersom dom är väldigt sällsynta men efterträdarmärket Shergold har jag provat ett par stycken av och dom gillar jag. Väldigt brittiska.

Vad menar du med väldigt brittiskt?
Ajdå... man kan väl säga excentrisk, tänk udda brittiska bilar som en Morgan eller kanske snarare en Triumph 2000.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

GrafZeppelin skrev:
anli skrev:
GrafZeppelin skrev:Har aldrig spelat på en Hayman eftersom dom är väldigt sällsynta men efterträdarmärket Shergold har jag provat ett par stycken av och dom gillar jag. Väldigt brittiska.

Vad menar du med väldigt brittiskt?
Ajdå... man kan väl säga excentrisk, tänk udda brittiska bilar som en Morgan eller kanske snarare en Triumph 2000.
Det kändes väldigt tveksamt. Det är ju skillnad som natt och dag på Morgan och Triumph 2000.

Precisera dig Grafen. :twisted: :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

200071 skrev:
GrafZeppelin skrev:
anli skrev: Vad menar du med väldigt brittiskt?
Det kändes väldigt tveksamt. Det är ju skillnad som natt och dag på Morgan och Triumph 2000.

Jamen, stön suck... :( jag tänkte på Morgan för att dom är just excentriska. Gammaldags hantverk (träram) i modernt sammanhang med ett smått bizarr egen design (Aero8). Å andra sidan så tyckte jag Haymanen designmässigt såg ut mest som en sen Triumph 2000.

*edit* Jag förstår om T2000 framstår som stockkonservativ om man var med när det begav sig men för oss något yngre är den i allra högsta grad bizarr i ordets positivaste bemärkelse. ;)
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Good enough for me ;)
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

GrafZeppelin skrev:
200071 skrev:
GrafZeppelin skrev:

Jamen, stön suck... :( jag tänkte på Morgan för att dom är just excentriska. Gammaldags hantverk (träram) i modernt sammanhang med ett smått bizarr egen design (Aero8). Å andra sidan så tyckte jag Haymanen designmässigt såg ut mest som en sen Triumph 2000.

*edit* Jag förstår om T2000 framstår som stockkonservativ om man var med när det begav sig men för oss något yngre är den i allra högsta grad bizarr i ordets positivaste bemärkelse. ;)
Ledsen att jag sabbade din kväll :oops: Men nu förstår till och med jag hur du menar.
:tummenupp: :wink:
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

200071 skrev:
GrafZeppelin skrev:
200071 skrev:
GrafZeppelin skrev:

Ledsen att jag sabbade din kväll :oops: Men nu förstår till och med jag hur du menar.
:tummenupp: :wink:
Jag åxå!
Basen läcker alltså olja! :lol:

Förresten...
Lycka till Anli.
Tror att basen kommer att passa dig och inte minst ge en ytterligare guldglans i din bashörna. :tummenupp:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem

Inlägg av groovyjr »

Kom igen nu Anli!!!
:hmm: slänger in två 6or Lagavulin - skål!!!
Den där måste jag bara få prova på nästa PB-träff som jag absolut inte får missa... och kommer då säkert att reta mig att jag inte hade råd.
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Om 11 timmar är den min... kanske om jag har tur :-D
Tittar på bilderna igen i mer nyktert tillstånd:
- Fantastiskt galet huvud... men skönheten är i betraktarens öga ;)
- plastklarlack på kroppen ser inte så kul ut men man kanske vänjer sig. BEIGE! Konstigt träslag.
- Mickarna + plexikåpor och kontrollplatta är ju helt underbara. Kroppsformen snygg.
- Mickarna går i motfas när de körs samtidigt :-D Spännande.... eller inte ;-)
- nollband! Det har jag alltid velat haft (edit: Glömsk. min gamla Kramer 8 har ju det för bövelen!)

Rätt kul sånt här, även om man har blir överbjuden i slutändan så får man pejl på ett lite okändare märke.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Äsch, hela 713 euro klev en ny köpare in och klämde till med.
Över min semesterslarvbudget. Men ok pris ändå för en fin bas.
Nåja det dyker väl upp fler udda gamla basar som tilltalar undertecknad.

(snyftar ljudligt framför söndagsdeckaren med laptopen i knäet)
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

anli skrev:Äsch, hela 713 euro klev en ny köpare in och klämde till med.
Över min semesterslarvbudget. Men ok pris ändå för en fin bas.
Nåja det dyker väl upp fler udda gamla basar som tilltalar undertecknad.

(snyftar ljudligt framför söndagsdeckaren med laptopen i knäet)
Och om jag såg rätt hade han som köpte den inte varit inne och bjudit över huvud taget innan den sista minuten!
Skriv svar