Jag håller med dig, även fast det nog känns en smula kontroversiellt. Ibland verkar det som om dom som skriker högst om demokrati och sånt är dom första att tycka att saker och ting som inte "passar in" ska förbjudas. Men som sagt, jag har inget problem med att folk är nazister eller nekrofiler. Men isf måste man också acceptera sin omgivning som inte delar ens åsikter, och isf hålla dom för sig själv och inte leva ut det aktivt.Makten skrev:Det här är intressant, och något som det brukar hycklas friskt inom. Jag beskyller dig inte alls för det, men tycker du verkligen att alla ska få tycka och tro precis vad de vill? Jag gör det, men de flesta verkar inte tycka att man får vara nazist, för att ta ett extremt och återkommande exempel. Och då menar jag inte att det är okej att utrota judar, utan att det är okej att anse att judar ska utrotas.Punkster skrev:Men bara för att undvika missförstånd: Jag tycker att demokrati är något bra. Jag tycker att alla ska ha rätt att tycka och tro vad dom vill. Att tvinga sina åsikter på någon är förkastligt. Så det så.
Jag tycker att det är helt okej om folk vill vara nazister, pedofiler, kommunister, förespråkare av apartheid, muslimer, och så vidare, så länge de inte utövar detta på ett sätt som skadar andra. Denna frihetstolkning är det inte alla som delar. Jag har aldrig förstått varför. Åsiktsfrihet har vi i Sverige, men vi har inte rätt att uttrycka vissa åsikter, märkligt nog. Är det då verkligen en frihet? Nja.
*hämtar popcorn och öl*
Jag har ryktesvägen hört om en kille som en gång i månaden kommer till RFSU´s lokaler i Örebro och lånar en toalett under en timme. Där får han, mot löfte om att städa efter sig, utöva sin fetish för bajs med allt vad det innebär.
Det har jag funderat mycket på. Jag tycker det är jätteäckligt och vill inte ha något med sånt att göra, men han gillar det uppenbarligen. Då ska han ju få det, även fast jag är väääldigt tveksam till att ställa lokaler till hans förfogande för att han ska kunna leka fritt. Det är ju trots allt inte så socialt accepterat.
Nu blev det kanske lite OT. Sorry....