Önskemål från mig

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

hahahahaha

Ja har varit här rätt länge.. ;)

Tråkigt med militär tält dock..

2 mans tält är att föreslå...
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Ja, det var inte marcbass jag menade...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd

Inlägg av BBQV »

bassdude skrev:forumet var jävligt bra i början och idén med forumet tycker jag är bra och behövs. att det går i stöpet på nåt sätt ska inte bero på mig. är det nån som stör sig av/på MIG så är det bara att säga till så drar jag mig tillbaka.
Forumet kommer inte att gå i stöpet bara för att folk blir osams. Det finns för mycket att vinna på att ha det kvar.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Inte mig, inte Johannes, inte Califen...

hmmmm.... :)
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
gäst

Inlägg av gäst »

BUMP!
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++

Inlägg av Makten »

Johannes skrev:BUMP!
Någon särskild anledning?
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
gäst

Inlägg av gäst »

Makten skrev:
Johannes skrev:BUMP!
Någon särskild anledning?
Japp!
Semborgs ord i trådens första inlägg är något som tål att upprepas eftersom det har förekommit en del påhopp, personangrepp och förolämpningar eller vad man nu väljer att kalla det den senaste tiden. Här kommer inlägget igen:

"Eftersom det har varit en del tjurigheter mellan pratabasare ber jag er att försöka respektera varandra lite mer. Försök att vara schyssta och om ni märker att det börjar bli personlig social konflikt av någonting, försök motverka det för allas trevnad."
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Skön bump Johannes!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++

Inlägg av Makten »

Johannes skrev:Japp!
Semborgs ord i trådens första inlägg är något som tål att upprepas eftersom det har förekommit en del påhopp, personangrepp och förolämpningar eller vad man nu väljer att kalla det den senaste tiden. Här kommer inlägget igen:

"Eftersom det har varit en del tjurigheter mellan pratabasare ber jag er att försöka respektera varandra lite mer. Försök att vara schyssta och om ni märker att det börjar bli personlig social konflikt av någonting, försök motverka det för allas trevnad."
Jaha, på så vis. Jag måste ha missat tjurigheterna. Hoppas de inte varit alltför jobbiga. :)
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Masayo
Medlem++

Inlägg av Masayo »

Inte visste jag att det var spänningar på det här stället...
Fender Jazz Bass - 1966 / Squier Classic Vibe 60's Jazz Bass - 2012 / Fender Rumble 100
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Gunnar89 skrev:Inte visste jag att det var spänningar på det här stället...
Har du inte hört talas om "spännskruvar"?
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
ChorusLine
Medlem

Inlägg av ChorusLine »

Klopper skrev:
Gunnar89 skrev:Inte visste jag att det var spänningar på det här stället...
Har du inte hört talas om "spännskruvar"?
+1
Masayo
Medlem++

Inlägg av Masayo »

Jag är för ett trevligt forum men jag vill ha lite konkreta bevis först på personangrepp och andra otrevligheter...
Fender Jazz Bass - 1966 / Squier Classic Vibe 60's Jazz Bass - 2012 / Fender Rumble 100
Masayo
Medlem++

Inlägg av Masayo »

Ok, det rör sej om indirekt ironi... fattar läget
gäst

Inlägg av gäst »

Gunnar89 skrev:Jag är för ett trevligt forum men jag vill ha lite konkreta bevis först på personangrepp och andra otrevligheter...
Varför vill du ha det?
I vilket fall som helst så finns det mängder av trådar som är ordentligt infekterade men att länka till dom i denna tråd som forumets grundare skapat för att lugna ned den ibland hätska stämningen vore väl ändå ganska korkat?
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Kollegor!
Jag tror i min bleka enfald att Semborg på intet sätt har någonting emot meningsutbyten.
Men det finns fler sätt än ett att utbyta erfarenheter.
Jag menar att man kan har olika åsikter utan att för den skull riskera att trampa på någon annan. För mig är det rätt så enkelt. Verkar det som att jag trampat i klaveret så är det mycket lätt att stanna upp och begrunda och läsa vad som skrivits. Av mig själv lika mycket som av andra.
Det är väldigt lätt att bli missförstådd, men det är lika lätt att be om ursäkt och förtydliga sig!
Mina 5 öre!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Användarvisningsbild
melodika
Medlem+

Inlägg av melodika »

Klopper skrev:Kollegor!
Jag tror i min bleka enfald att Semborg på intet sätt har någonting emot meningsutbyten.
Jag menar att man kan har olika åsikter utan att för den skull riskera att trampa på någon annan. För mig är det rätt så enkelt. Verkar det som att jag trampat i klaveret så är det mycket lätt att stanna upp och begrunda och läsa vad som skrivits. Av mig själv lika mycket som av andra.
Det är väldigt lätt att bli missförstådd, men det är lika lätt att be om ursäkt och förtydliga sig!
Mina 5 öre!
I denna tråd är vi helt enade :D
Ska vi dela på femöringen?
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

melodika skrev:
Klopper skrev:Kollegor!
Mina 5 öre!
I denna tråd är vi helt enade :D
Ska vi dela på femöringen?
Självklart! :D
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Att starta på ny kula låter ju bra. Det har ju funnits en hel del infekterat groll här, iaf på sina ställen. Å andra sidan tycker jag det är kul att småtjafsa lite om allt möjligt ibland, så länge man håller sig borta från personangrepp och elakheter. Respekt är ju något att ha i bakskallen i såna här fall... :wink:

Anyways, grymt initiativ Semborg!
/Linus
Användarvisningsbild
Fernan
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Fernan »

Bara en sån sak som att samla basister på en och samma plats är väl som ett forum för sportfiskare...alla är bäst, alla är potentiella konkurrenter, håller tyst om vart det nappar bäst och skryter om sina grejer :lol:

trots det så hittar man en massa bra tips och får hjälp, personangrepp m.m. hör inte hit..man får filtrera sina kommentarer och bete sig som folk.
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

Jag tycker att det säger en hel del att detta forum rullar på alldeles utmärkt utan vare sig moderatorer eller wannabe-forumpoliser. Eloge!
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Seaweed skrev:Jag tycker att det säger en hel del att detta forum rullar på alldeles utmärkt utan vare sig moderatorer eller wannabe-forumpoliser. Eloge!
Ja, det är väl ändå ganska märkligt?
Det måste vara unikt i forumvärlden med ett forum med detta antal användare och inga moderatorer etc etc!?!?

Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

blackparkas skrev:
Seaweed skrev:Jag tycker att det säger en hel del att detta forum rullar på alldeles utmärkt utan vare sig moderatorer eller wannabe-forumpoliser. Eloge!
Ja, det är väl ändå ganska märkligt?
Det måste vara unikt i forumvärlden med ett forum med detta antal användare och inga moderatorer etc etc!?!?
Det är garanterat unikt. Av alla forum jag har varit medlem på har inget klarat sig utan moderatorer.
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Skriv svar