bassdude skrev:forumet var jävligt bra i början och idén med forumet tycker jag är bra och behövs. att det går i stöpet på nåt sätt ska inte bero på mig. är det nån som stör sig av/på MIG så är det bara att säga till så drar jag mig tillbaka.
Forumet kommer inte att gå i stöpet bara för att folk blir osams. Det finns för mycket att vinna på att ha det kvar.
"If you reach perfection your standards are too low."
Japp!
Semborgs ord i trådens första inlägg är något som tål att upprepas eftersom det har förekommit en del påhopp, personangrepp och förolämpningar eller vad man nu väljer att kalla det den senaste tiden. Här kommer inlägget igen:
"Eftersom det har varit en del tjurigheter mellan pratabasare ber jag er att försöka respektera varandra lite mer. Försök att vara schyssta och om ni märker att det börjar bli personlig social konflikt av någonting, försök motverka det för allas trevnad."
Johannes skrev:Japp!
Semborgs ord i trådens första inlägg är något som tål att upprepas eftersom det har förekommit en del påhopp, personangrepp och förolämpningar eller vad man nu väljer att kalla det den senaste tiden. Här kommer inlägget igen:
"Eftersom det har varit en del tjurigheter mellan pratabasare ber jag er att försöka respektera varandra lite mer. Försök att vara schyssta och om ni märker att det börjar bli personlig social konflikt av någonting, försök motverka det för allas trevnad."
Jaha, på så vis. Jag måste ha missat tjurigheterna. Hoppas de inte varit alltför jobbiga.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Gunnar89 skrev:Inte visste jag att det var spänningar på det här stället...
Har du inte hört talas om "spännskruvar"?
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Gunnar89 skrev:Jag är för ett trevligt forum men jag vill ha lite konkreta bevis först på personangrepp och andra otrevligheter...
Varför vill du ha det?
I vilket fall som helst så finns det mängder av trådar som är ordentligt infekterade men att länka till dom i denna tråd som forumets grundare skapat för att lugna ned den ibland hätska stämningen vore väl ändå ganska korkat?
Kollegor!
Jag tror i min bleka enfald att Semborg på intet sätt har någonting emot meningsutbyten.
Men det finns fler sätt än ett att utbyta erfarenheter.
Jag menar att man kan har olika åsikter utan att för den skull riskera att trampa på någon annan. För mig är det rätt så enkelt. Verkar det som att jag trampat i klaveret så är det mycket lätt att stanna upp och begrunda och läsa vad som skrivits. Av mig själv lika mycket som av andra.
Det är väldigt lätt att bli missförstådd, men det är lika lätt att be om ursäkt och förtydliga sig!
Mina 5 öre!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Klopper skrev:Kollegor!
Jag tror i min bleka enfald att Semborg på intet sätt har någonting emot meningsutbyten.
Jag menar att man kan har olika åsikter utan att för den skull riskera att trampa på någon annan. För mig är det rätt så enkelt. Verkar det som att jag trampat i klaveret så är det mycket lätt att stanna upp och begrunda och läsa vad som skrivits. Av mig själv lika mycket som av andra.
Det är väldigt lätt att bli missförstådd, men det är lika lätt att be om ursäkt och förtydliga sig!
Mina 5 öre!
I denna tråd är vi helt enade
Ska vi dela på femöringen?
Klopper skrev:Kollegor!
Mina 5 öre!
I denna tråd är vi helt enade
Ska vi dela på femöringen?
Självklart!
Att starta på ny kula låter ju bra. Det har ju funnits en hel del infekterat groll här, iaf på sina ställen. Å andra sidan tycker jag det är kul att småtjafsa lite om allt möjligt ibland, så länge man håller sig borta från personangrepp och elakheter. Respekt är ju något att ha i bakskallen i såna här fall...
Bara en sån sak som att samla basister på en och samma plats är väl som ett forum för sportfiskare...alla är bäst, alla är potentiella konkurrenter, håller tyst om vart det nappar bäst och skryter om sina grejer
trots det så hittar man en massa bra tips och får hjälp, personangrepp m.m. hör inte hit..man får filtrera sina kommentarer och bete sig som folk.
Seaweed skrev:Jag tycker att det säger en hel del att detta forum rullar på alldeles utmärkt utan vare sig moderatorer eller wannabe-forumpoliser. Eloge!
Ja, det är väl ändå ganska märkligt?
Det måste vara unikt i forumvärlden med ett forum med detta antal användare och inga moderatorer etc etc!?!?
Seaweed skrev:Jag tycker att det säger en hel del att detta forum rullar på alldeles utmärkt utan vare sig moderatorer eller wannabe-forumpoliser. Eloge!
Ja, det är väl ändå ganska märkligt?
Det måste vara unikt i forumvärlden med ett forum med detta antal användare och inga moderatorer etc etc!?!?
Det är garanterat unikt. Av alla forum jag har varit medlem på har inget klarat sig utan moderatorer.