Får man verkligen inte skjuta sina grannar?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Noelredding
Medlem++

Inlägg av Noelredding »

Folk kan få föra ganska fett med oväsen utan att nån bryr sig, men så fort det kommer till att någon spelar ett instrument blir folk helt rabiata :?
Rickenbacker 4003 -13, Hagström HIIB -68, Boosey & Hawkes "Golden Strad" kontra från Ungern ca. 60-tal
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
Användarvisningsbild
Folxam
Medlem+

Inlägg av Folxam »

om min granne brötar förbi på sin jävla fyrhjuling inatt igen så skaffar jag mig ett höghastighetsvapen och talar om för honom att han stör!
Senast ändrad av Folxam den fre feb 30, 2004 13:37, ändrad totalt 4545981732 gånger
Användarvisningsbild
Sayn
Medlem

Inlägg av Sayn »

jag hade taget in kombon i huset och asat ut Riggen och vridig upp "lite"...... ( med orenaste disten och en aning ostämt)
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Jag hade nog inte hummat med utan visat att volymen var på en moderat nivå och sagt åt honom att återkomma då han har anledning att klaga. Spela på hänsynstagande volym på kristliga tider är en rättighet man faktiskt har.

Vill han inte ha grannar ska han bo i skogen.
Har han inte lust att bo i skogen får han tolerera sina grannar.

Ge igen är sällan lika bra som att säga ifrån från början.
IMO...

Å andra sidan har jag kört ge-igen-tricket på en granne som ofta fyllespelade på fre/lördagnätter efter krogen.
Jag tog hem Hartkeriggen (7000-topp, 410- och 215-lådor), och en tidig söndagmorgon efter att han fyllespelat på natten lade jag lådorna med elementen mot golvet (det var alltså grannen under), drog på duktigt på stärkaren med bummelbas och spelade atonalt och i otakt en kvart eller så.
Vet ju inte om det var det som gjorde nytta, men det var aldrig nåt fyllespela efter det.
:D
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

fieldflower skrev: Å andra sidan har jag kört ge-igen-tricket på en granne som ofta fyllespelade på fre/lördagnätter efter krogen.
Jag tog hem Hartkeriggen (7000-topp, 410- och 215-lådor), och en tidig söndagmorgon efter att han fyllespelat på natten lade jag lådorna med elementen mot golvet (det var alltså grannen under), drog på duktigt på stärkaren med bummelbas och spelade atonalt och i otakt en kvart eller så.
Vet ju inte om det var det som gjorde nytta, men det var aldrig nåt fyllespela efter det.
:D
Hahaha!
Kul att veta att fler än mig nyttjat den metoden.
Fast jag lade 2 subbasar på c:a 2k med elementen mot golvet och drog på!
Det var aldrig några problem med fylleskrål in på morgontimmarna efter det! :lol:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
BlueFruit
Medlem+

Inlägg av BlueFruit »

När jag och brorsan bodde "hemma" bodde vi i lägenhet. Vi repade hårdrock i sovrummet och det var så vitt jag vet ingen som klagade.

Ett annat tillfälle när jag blivit lite äldre repade vi hårdrock i polarens föräldrars garage. På riktigt hög volym. Vi repade en fredagskväll och var bra igång när det knackade på garagedörren. Det var grannen som undrade om vi skulle spela länge till. De ville sova. Det visade sig att klockan blivit tre på morgonen.
dereborn

Re: Får man verkligen inte skjuta sina grannar?

Inlägg av dereborn »

Hangover skrev:...Ja det e ett jävla gapande i polen...
Det var värre på Lech Walesas tid.
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

dereborn skrev:
Haha!
Ja då var det ett liv som i helvetet! :lol:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd

Inlägg av BBQV »

dereborn skrev:
:lol: :lol: :lol:
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Hangover
Medlem+

Inlägg av Hangover »

BarbequeVillage skrev:
dereborn skrev:
Det var värre på Lech Waselins glid.
:lol: :lol: :lol:
Ooops, fel tråd(citera mera å fel)
Rock gör livet lättare...
(än vad då?)
http://www.myspace.com/hangoversweden
Skriv svar