Får man verkligen inte skjuta sina grannar?
- Noelredding
- Medlem++
Folk kan få föra ganska fett med oväsen utan att nån bryr sig, men så fort det kommer till att någon spelar ett instrument blir folk helt rabiata 

Rickenbacker 4003 -13, Hagström HIIB -68, Boosey & Hawkes "Golden Strad" kontra från Ungern ca. 60-tal
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
- Folxam
- Medlem+
- fieldflower
- Hedersmedlem
Jag hade nog inte hummat med utan visat att volymen var på en moderat nivå och sagt åt honom att återkomma då han har anledning att klaga. Spela på hänsynstagande volym på kristliga tider är en rättighet man faktiskt har.
Vill han inte ha grannar ska han bo i skogen.
Har han inte lust att bo i skogen får han tolerera sina grannar.
Ge igen är sällan lika bra som att säga ifrån från början.
IMO...
Å andra sidan har jag kört ge-igen-tricket på en granne som ofta fyllespelade på fre/lördagnätter efter krogen.
Jag tog hem Hartkeriggen (7000-topp, 410- och 215-lådor), och en tidig söndagmorgon efter att han fyllespelat på natten lade jag lådorna med elementen mot golvet (det var alltså grannen under), drog på duktigt på stärkaren med bummelbas och spelade atonalt och i otakt en kvart eller så.
Vet ju inte om det var det som gjorde nytta, men det var aldrig nåt fyllespela efter det.

Vill han inte ha grannar ska han bo i skogen.
Har han inte lust att bo i skogen får han tolerera sina grannar.
Ge igen är sällan lika bra som att säga ifrån från början.
IMO...
Å andra sidan har jag kört ge-igen-tricket på en granne som ofta fyllespelade på fre/lördagnätter efter krogen.
Jag tog hem Hartkeriggen (7000-topp, 410- och 215-lådor), och en tidig söndagmorgon efter att han fyllespelat på natten lade jag lådorna med elementen mot golvet (det var alltså grannen under), drog på duktigt på stärkaren med bummelbas och spelade atonalt och i otakt en kvart eller så.
Vet ju inte om det var det som gjorde nytta, men det var aldrig nåt fyllespela efter det.

Medlem i PB50+
- Klopper
- Hedersmedlem
Hahaha!fieldflower skrev: Å andra sidan har jag kört ge-igen-tricket på en granne som ofta fyllespelade på fre/lördagnätter efter krogen.
Kul att veta att fler än mig nyttjat den metoden.
Fast jag lade 2 subbasar på c:a 2k med elementen mot golvet och drog på!
Det var aldrig några problem med fylleskrål in på morgontimmarna efter det!

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

- BlueFruit
- Medlem+
När jag och brorsan bodde "hemma" bodde vi i lägenhet. Vi repade hårdrock i sovrummet och det var så vitt jag vet ingen som klagade.
Ett annat tillfälle när jag blivit lite äldre repade vi hårdrock i polarens föräldrars garage. På riktigt hög volym. Vi repade en fredagskväll och var bra igång när det knackade på garagedörren. Det var grannen som undrade om vi skulle spela länge till. De ville sova. Det visade sig att klockan blivit tre på morgonen.
Ett annat tillfälle när jag blivit lite äldre repade vi hårdrock i polarens föräldrars garage. På riktigt hög volym. Vi repade en fredagskväll och var bra igång när det knackade på garagedörren. Det var grannen som undrade om vi skulle spela länge till. De ville sova. Det visade sig att klockan blivit tre på morgonen.
Re: Får man verkligen inte skjuta sina grannar?
Det var värre på Lech Walesas tid.Hangover skrev:...Ja det e ett jävla gapande i polen...
- Klopper
- Hedersmedlem
Haha!dereborn skrev:Det var värre på Lech Walesas tid.Hangover skrev:...Ja det e ett jävla gapande i polen...
Ja då var det ett liv som i helvetet!

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.

- BBQV
- Forumvärd
dereborn skrev:Det var värre på Lech Walesas tid.Hangover skrev:...Ja det e ett jävla gapande i polen...

- Hangover
- Medlem+
Ooops, fel tråd(citera mera å fel)BarbequeVillage skrev:dereborn skrev:Det var värre på Lech Waselins glid.Hangover skrev:...Ja det e ett jävla gapande i polen...![]()
![]()
Rock gör livet lättare...
(än vad då?)
http://www.myspace.com/hangoversweden
(än vad då?)
http://www.myspace.com/hangoversweden