Och en "Klingon"!fieldflower skrev:En del av dessa ufon lär t.o.m. få vandra fritt:Gunnar89 skrev:I USA lär det finnas mängder av utomjordingar som hålls gömda vid någon militäranläggning...

Och en "Klingon"!fieldflower skrev:En del av dessa ufon lär t.o.m. få vandra fritt:Gunnar89 skrev:I USA lär det finnas mängder av utomjordingar som hålls gömda vid någon militäranläggning...
Å jag kan rekomendera Hobbex-katalogen för dem som inte är det.peter_s skrev:Alla som vet något värt att veta vet ju att det inte bara är så att utomjordingar haft kontakt med mänskligheten, utan att hyperintelligenta sådana - med det antagna kodnamnet Elohim - t.o.m. skapat den, och Jorden. Bevis för detta finns t.ex. i Gamla Testamentet, och lite varstans i all världens heliga skrifter. Fråga bara Raël, eller läs mer här: http://rael.org/rael_content/index.php
(jag kan faktiskt ärligt och varmt rekommendera Raëls bok Budskapet från utomjordingar : vetenskap ersätter äntligen religion. Den är mycket intressant. Särskilt för den som fascineras av s.k. "nya religiösa rörelser")
Det låter som att du skulle kunna gilla Raëls bok som jag tipsar om ovan. Den är fantastiskt, och finns, eller har funnits, till gratis nedladdning från raëlianernas hemsida (se länk ovan). Den engelska titeln är The true face of God : Neither supernatural god, nor evolution : The truth about our extraterrestrial origins, alternativt: The message given by extra-terrestrials : At last! Science replaces religion (båda titlarna används, förvirrande nog, på det exemplar som står i min bokhylla). Och finns den inte hoas raëlianerna längre så borde det gå att hitta en icke-fysisk kopia med hjälp av lite snabbgoogling i vilket fall som helst.Taurus skrev:Jag i och för sig väldigt road av allsjöns konspirationsteorier, inte minst av Rockwell, Area 51 och abduktioner av både kor och människor - som av nån anledning alltid får en gedigen anal undersökning av utomjordingarna - men imho är och förblir UFO:s roliga sagor från von Däniken och hans gelikar. Men, om man kan uppskatta den litteraturen för vad det är rekommenderar jag starkt boken "n" från sjuttiotalet. Där får man en gedigen förklaring till varför kyrkor är formade som rymdskepp och att det inte är någon slump att religiösa storheters glorior ser ut som rymdhjälmar på målningar osv
Jag läste "Det kommer en dag" av Eugene Semitjov i min ungdom. Där hänvisas bl.a. till den boken och flera andra liknande teorier. Vansinnigt spännande för en tonåring! Än idag kan jag fundera på sån'a frågor och samband.Taurus skrev:Men, om man kan uppskatta den litteraturen för vad det är rekommenderar jag starkt boken "Hesekiels hjul" från sjuttiotalet. Där får man en gedigen förklaring till varför kyrkor är formade som rymdskepp och att det inte är någon slump att religiösa storheters glorior ser ut som rymdhjälmar på målningar osv
Finns nog både och och alla alternativ däremellan också.Backlund skrev:Finns liv men ingen kontakt- alternativet.
Alla skriver om människoliknande varelser som är superintelligenta och kommit längre än oss i utvecklingen. Kan ingen tänka tvärt om i stället? Människoliknande varelser som är ännu mer korkade än människor och inte kommit långt alls i utvecklingen
Nej nej, antingen eller!Hellish skrev:Finns nog både och och alla alternativ däremellan också.Backlund skrev:Finns liv men ingen kontakt- alternativet.
Alla skriver om människoliknande varelser som är superintelligenta och kommit längre än oss i utvecklingen. Kan ingen tänka tvärt om i stället? Människoliknande varelser som är ännu mer korkade än människor och inte kommit långt alls i utvecklingen