Tror du på UFO/liv på andra planeter i universum?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!

Tror du på UFO/liv på andra planeter i universum?

Nej, jorden är det enda stället där liv finns. Basta.
1
2%
Mja, jorden är det enda stället där intelligent liv finns. Det kan finnas typ amöber möjligtvis.
2
5%
Ja, jag tror absolut att det finns annat liv/civilisationer. Vi kommer knappast att träffa dom, möjligen uppfatta signaler.
30
68%
Ja, jag tror att utomjordningar någon gång besökt oss.
3
7%
YES, jag tror att aliens har infiltrerat jorden och utnyttjar människor sexuellt dagligen!
8
18%

Antal röster: 44

Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

fieldflower skrev:
Gunnar89 skrev:I USA lär det finnas mängder av utomjordingar som hålls gömda vid någon militäranläggning...
En del av dessa ufon lär t.o.m. få vandra fritt:
Bild
Och en "Klingon"! :lol:

Bild
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

fieldflower skrev:
Gunnar89 skrev:I USA lär det finnas mängder av utomjordingar som hålls gömda vid någon militäranläggning...
En del av dessa ufon lär t.o.m. få vandra fritt:
Bild
Bild
:?: :?: :?:
Officiell stormästare i EB-orden
Masayo
Medlem++

Inlägg av Masayo »

Bush ser en aning utomjordisk ut, men det gjorde min gamla hemkunskapslärare också...
Fender Jazz Bass - 1966 / Squier Classic Vibe 60's Jazz Bass - 2012 / Fender Rumble 100
Användarvisningsbild
sebad
Medlem

Inlägg av sebad »

Nä, inga ufon och aliens här inte
seBAStian
K# ∆ Ab
--
Fender J-bass USA - Funkar till det mesta
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

Alla som vet något värt att veta vet ju att det inte bara är så att utomjordingar haft kontakt med mänskligheten, utan att hyperintelligenta sådana - med det antagna kodnamnet Elohim - t.o.m. skapat den, och Jorden. Bevis för detta finns t.ex. i Gamla Testamentet, och lite varstans i all världens heliga skrifter. Fråga bara Raël, eller läs mer här: http://rael.org/rael_content/index.php

(jag kan faktiskt ärligt och varmt rekommendera Raëls bok Budskapet från utomjordingar : vetenskap ersätter äntligen religion. Den är mycket intressant. Särskilt för den som fascineras av s.k. "nya religiösa rörelser")
Användarvisningsbild
Hangover
Medlem+

Inlägg av Hangover »

peter_s skrev:Alla som vet något värt att veta vet ju att det inte bara är så att utomjordingar haft kontakt med mänskligheten, utan att hyperintelligenta sådana - med det antagna kodnamnet Elohim - t.o.m. skapat den, och Jorden. Bevis för detta finns t.ex. i Gamla Testamentet, och lite varstans i all världens heliga skrifter. Fråga bara Raël, eller läs mer här: http://rael.org/rael_content/index.php

(jag kan faktiskt ärligt och varmt rekommendera Raëls bok Budskapet från utomjordingar : vetenskap ersätter äntligen religion. Den är mycket intressant. Särskilt för den som fascineras av s.k. "nya religiösa rörelser")
Å jag kan rekomendera Hobbex-katalogen för dem som inte är det. :lol:
Rock gör livet lättare...
(än vad då?)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
http://www.myspace.com/hangoversweden
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++

Inlägg av DoggyD »

Jag tror på intelligent liv bakom pannbenet. För övrigt är det min bestämda uppfattning att om det finns någon eller några intelligenta livsformer någonstans därute i evigheten (det gör det förmodligen) är dom helt säkert så pass smarta att dom redan genomskådat den här trippen som mänskligheten på vår planet är inne på och håller sej härifrån för all tid och evighet. :hmm:
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++

Inlägg av Taurus »

Jag är övertygad om att det finns, eller fanns, eller kommer att finnas, intelligent liv någonstans i universum. Däremot är väl sannolikheten att vi stöter på det obefintlig. Eftersom jag plöjt några hyllkilometer hård science fiction under årens lopp skulle jag kunna tråka ut er med massor av teorier varför, men jag besparar er plågan ;-)

Jag i och för sig väldigt road av allsjöns konspirationsteorier, inte minst av Rockwell, Area 51 och abduktioner av både kor och människor - som av nån anledning alltid får en gedigen anal undersökning av utomjordingarna - men imho är och förblir UFO:s roliga sagor från von Däniken och hans gelikar. Men, om man kan uppskatta den litteraturen för vad det är rekommenderar jag starkt boken "Hesekiels hjul" från sjuttiotalet. Där får man en gedigen förklaring till varför kyrkor är formade som rymdskepp och att det inte är någon slump att religiösa storheters glorior ser ut som rymdhjälmar på målningar osv 8-)

Är det förresten nån annan som snubblat över supergruppen Ramases från sjuttiotalet, vars platta har en bild just på ett kyrktorn som åker upp i rymden, och med låtar som "What have you done to the earthpeople", "Balloon just of the surface of the moon" och "Molecular Delusion", där de teoretiserar om vad som skulle hända om man krympte "ner i den här stolen jag sitter på", och upptäcker att atomerna i sig själva är egna världar i mikrokosmos...stor humor och högkvalificerat sjuttiotalsflum!
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Taurus: du får kolla mina bokköp i "senaste köpta pryl" tråden. Jag har läsning hela vintern förhoppningsvis.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

Taurus skrev:Jag i och för sig väldigt road av allsjöns konspirationsteorier, inte minst av Rockwell, Area 51 och abduktioner av både kor och människor - som av nån anledning alltid får en gedigen anal undersökning av utomjordingarna - men imho är och förblir UFO:s roliga sagor från von Däniken och hans gelikar. Men, om man kan uppskatta den litteraturen för vad det är rekommenderar jag starkt boken "n" från sjuttiotalet. Där får man en gedigen förklaring till varför kyrkor är formade som rymdskepp och att det inte är någon slump att religiösa storheters glorior ser ut som rymdhjälmar på målningar osv 8-)
Det låter som att du skulle kunna gilla Raëls bok som jag tipsar om ovan. Den är fantastiskt, och finns, eller har funnits, till gratis nedladdning från raëlianernas hemsida (se länk ovan). Den engelska titeln är The true face of God : Neither supernatural god, nor evolution : The truth about our extraterrestrial origins, alternativt: The message given by extra-terrestrials : At last! Science replaces religion (båda titlarna används, förvirrande nog, på det exemplar som står i min bokhylla). Och finns den inte hoas raëlianerna längre så borde det gå att hitta en icke-fysisk kopia med hjälp av lite snabbgoogling i vilket fall som helst.
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++

Inlägg av Makten »

Om tiden kan förutsättas vara oändlig, så kommer alla händelser som tillåts av naturlagarna att inträffa. Alltså kommer det antagligen ­­­– om rätt förutsättningar existerar på någon annan plats än Jorden ­­­– att finnas liv på andra ställen, även om det inte nödvändigtvis gör det just nu. 8)
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
Prata Bas Stal Min Fritid
Medlem+

Inlägg av Prata Bas Stal Min Fritid »

Som de flesta har svarat, fast jag gillar inte att prata om ämnet egentligen - ger mig svindel:
Vore konstigt om Jorden är den enda platsen där det finns fungerande liv med allt det innebär...
Vore kul eg om det finns ett folk som är mer intelligenta än oss (eller har kommit längre fram i utvecklingen..eller hur man vill säga) som kommer komma hit (och prata svenska eller amerikanska, helst) och ba´: -Titta bilar drivs på bensin..men guuuud vad gulligt....tsss...känns så jävla 1970, liksom! (och så pratar de som fjortisar från Lidingö)

Hmm...jag kanske har funderat för mycket på detta när jag tänker efter...God natt!
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd

Inlägg av BBQV »

Taurus skrev:Men, om man kan uppskatta den litteraturen för vad det är rekommenderar jag starkt boken "Hesekiels hjul" från sjuttiotalet. Där får man en gedigen förklaring till varför kyrkor är formade som rymdskepp och att det inte är någon slump att religiösa storheters glorior ser ut som rymdhjälmar på målningar osv 8-)
Jag läste "Det kommer en dag" av Eugene Semitjov i min ungdom. Där hänvisas bl.a. till den boken och flera andra liknande teorier. Vansinnigt spännande för en tonåring! Än idag kan jag fundera på sån'a frågor och samband.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Backlund
Medlem++

Inlägg av Backlund »

Finns liv men ingen kontakt- alternativet.

Alla skriver om människoliknande varelser som är superintelligenta och kommit längre än oss i utvecklingen. Kan ingen tänka tvärt om i stället? Människoliknande varelser som är ännu mer korkade än människor och inte kommit långt alls i utvecklingen :)
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Backlund skrev:Finns liv men ingen kontakt- alternativet.

Alla skriver om människoliknande varelser som är superintelligenta och kommit längre än oss i utvecklingen. Kan ingen tänka tvärt om i stället? Människoliknande varelser som är ännu mer korkade än människor och inte kommit långt alls i utvecklingen :)
Finns nog både och och alla alternativ däremellan också. 8)
Användarvisningsbild
Backlund
Medlem++

Inlägg av Backlund »

Hellish skrev:
Backlund skrev:Finns liv men ingen kontakt- alternativet.

Finns nog både och och alla alternativ däremellan också. 8)
Nej nej, antingen eller!

:lol:
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Backlund skrev: Nej nej, antingen eller!

Frågan är väl egentligen om det finns P-basar på andra planeter. :D
Användarvisningsbild
Backlund
Medlem++

Inlägg av Backlund »

Hellish skrev:
Backlund skrev: Nej nej, antingen eller!

Frågan är väl egentligen om det finns P-basar på andra planeter. :D
Naturligtvis finns det det 8)
Skriv svar