Grillmarinad - Vilken är din favorit?
- Surfin'
- Medlem++
Grillmarinad - Vilken är din favorit?
Så här i grilltider vore det roligt att få veta vad andra basister marinerar sin köttbit i. Ja vilken är den i din mening bästa köpe marinaden? Rösta och kommentera!
Jag röstade på Sweet chili för den är precis lagom kryddig och den tar inte över köttet som en del marinader gör utan den låter köttets karaktär komma fram fast med en liten kryddigare smak.
Jag röstade på Sweet chili för den är precis lagom kryddig och den tar inte över köttet som en del marinader gör utan den låter köttets karaktär komma fram fast med en liten kryddigare smak.
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
-
- Medlem+++
- anli
- VIP medlem
Grillar som en galning, och kör med olika mariander beroende på kött. Köptas eller egna recept.
Kör ofta med hickory, en, äpple eller mesquite som rökspån.
I min Weber tillagas fläskkarre, revbensspjäll, entrecote, ryggbiff, oxfile, t-bensbiff, hel kycklingar och kalkoner samt mozarellapizzor. Uj vad sugen jag blev...
Kör ofta med hickory, en, äpple eller mesquite som rökspån.
I min Weber tillagas fläskkarre, revbensspjäll, entrecote, ryggbiff, oxfile, t-bensbiff, hel kycklingar och kalkoner samt mozarellapizzor. Uj vad sugen jag blev...
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- Billy
- Medlem+
- blackparkas
- Medlem++++
Smokey Honey på en fet biff slår det mesta faktiskt....!!
Annars bara en vanlig Hickorysås som man dränker skiten i... helnice!
Annars bara en vanlig Hickorysås som man dränker skiten i... helnice!
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- BBQV
- Forumvärd
- GandhiMK2
- Medlem++
[quote="Randy "SilverBack&"]Enda tråden på det här forumet där alla är överrens om trädvalet i alla fall
[/quote]
Äh, jag tyckr att det ska vara balsa...som i min bas!!

Äh, jag tyckr att det ska vara balsa...som i min bas!!

? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- GandhiMK2
- Medlem++
[quote="Randy "SilverBack&"]Egna recept helt klart...och Hickory är ju ett träslag att bygga P-bas-halsar med, inte bara att elda med
[/quote]
Flaunt it if you got it!! Ro HIT med recept....jag har aldrig gett mej in på sånt utan kör med caj p's caramba eller ngt nanat....i sommar har jag iofs kört ganska så mycket med Paul Prudhomme's kryddor och skitit i olja....funkar FETT med bra.
Vad äter ni TILL ert grillade då?

Flaunt it if you got it!! Ro HIT med recept....jag har aldrig gett mej in på sånt utan kör med caj p's caramba eller ngt nanat....i sommar har jag iofs kört ganska så mycket med Paul Prudhomme's kryddor och skitit i olja....funkar FETT med bra.
Vad äter ni TILL ert grillade då?
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- Sunken
- Medlem++
- Kontakt:
- BBQV
- Forumvärd
BBQ är mitt namn...Sunken skrev:Du talar mitt språk!BarbequeVillage skrev:Soja, vitvinsvinäger och olja i lika delar är en bra bas (Fattar ni? BAS!) när man blandar marinad. Se'n kan man efter tycke och smak blanda i t.ex. honung eller chilisås och diverse kryddor beroende på vad som ska marineras.

- broder blues
- Medlem++
Kom igen Basic.. vi behöver lite input.
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
- fieldflower
- Hedersmedlem
-
- VIP medlem
broder blues skrev:Kom igen Basic.. vi behöver lite input.
Oki!

Som vanligt är det många vakna åsikter å tycken här på forumet!
kul!
...så om jag fick skjuta till med något jag gillar så,
-tillsätt en rejäl skvätt Whiskey (rökig)i eran favoritmarinad!
eller ännu bättre; koka ner till en tjock Glace, och pensla på
slutet av grillningen.
tunna ribbs rekommenderas!
Gott å manligt!