figgebass skrev:blackparkas skrev:
Håller fö med Anli, dock så tycker jag att några av de "nyare" medlemmarna borde kanske tänka över sin framtoning lite. Kanske vi äldre också, vad vet jag.
Men det finns så många olika sätt att säga saker på.
Låt oss för en sekund anta att jag är en av dom "nyare" som du avser borde förändra sättet att skriva....
Jag är en snubbe med snabba kemiska reaktioner....

Jag reagerar hastigt, blir glad snabbt, irriterad snabbt etc etc.
Jag har dessutom ganska så höga nivåer av dom där känslorna och är sällan ointresserad och utan åsikt.
När någon skriver att "Världens bästa förstärkare är här. Den har 3vägs delningsfilter och åtföljs av en 2x12 som sub, 4x8 som mid och 12 tweeters som diskant och alla högtalare är av aluminium för korrekt återgivning av frekvensgången"

så är min första reaktion något annat än "Vad kul att du hittat en förstärkare som passat dej" utan ngt helt annat....
Då är frågan....för att passa in här...ska jag skriva vad jag tycker eller ska jag formulera mej så mjukt som möjligt och bara hålla med för att inte eventuellt trampa någon på tårna?
Jag vet att det finns gråskala däremellan men jag tycker nog att det där medhårssmekandet blir fruktansvärt ointressant och ger trådar på 6 inlägg...
Om detta forum bara är till för att upplysa varandra om vad det kommit för nya prylar och vad man själv gillar utan att bli ifrågasatt på något som helst sätt så förstår jag om folk inte vill ha ngt jidder men hur kan ämnen som basism , som så helt baserar sej på personliga preferenser, inte vara vidöppet?
Jag hajar att det finns saker som man bör hålla sej ifrån att säga.
Jag har ingen lust att såra någon. Jag får bita mej i tungan när någon visar upp sitt customshophelvete för 25 lök med 3 sneddade singelcoils strax BAKOM stallet och sniderier som får vasaskeppet att linka undan med svansen mellan benen....jag inser att om någon just spenderat en förmögenhet på en sagolik kreation och glatt visar upp den så blir denne ledsen i ögat av att få "det var det jävla fulaste jag sett i mitt liv"....till exempel...
Jag skulle heller aldrig attackera hur någon här spelar om det inte handlade om att komma med råd.
Däremot kritiserar jag icke-forumister och saker jag inte gillar på det sätt som "är jag". Jag fattar nog inte varför jag inte ska få säga att Foderabasar kanske är det läskigaste jag sett och att Victor Wooten (vars namn jag aldrig hört innan jag kom hit!) är en jävla sopa. Det är ju det som är det fina med musik....man får tycka som man vill....Kanske får man inte skriva om att man tycker att någon är en sopa för det är negativt och här ska vi vara positiva och glada hela tiden? I don't know.....
Vad jag kommer ihåg så har jag riktigt trampat i klaveret 2 ggr härinne (ni kan säkert komma på fler;-)) och det ena hade att göra med politik som jag tycker är väldigt viktigt och där jag har svårt att tro att folk om dom verkligen tänkte efter skulle stå bakom ett hycklarparti med en historia dom envist vägrar att göra upp med och erkänna det oerhört dåliga i och detta för mej att bli ondskefull. Jag håller med. Jag är inte en trevlig person i dom diskussionerna. Jag tycker att dom behöver ifrågasättas utav bara helvete.
Jag ber om ursäkt om jag gjort någon ledsen.Jag ber inte om ursäkt för att jag har åsikter i frågan och uttrycker dom.
Sen var det den här sågningen av Mat och Morgan som jag än idag inte förstår reaktionerna på.
Om det hade varit så att det var någon höärifrån som spelade på klippet jag spydde på så tycker jag absolut att det hade varit ett övertramp men jag tycker att det där klippet fullkomligen SKRIKER om att få stryk..

Återigen , det var aldrig meningen att kritisera någon härinne och det tycker jag inte att jag gjorde. Men uppenbarligen var detta känsligt och jag borde bara ha skrivit "oj. Det där var svårt. Är det någon som förstår vilken taktart dom spelar? Inte riktigt min kopp te men dom är ju otroligt duktiga..."? Den där tråden stack iväg rätt rejält och jag tycker nog att det är mer intressant än 20 inlägg om vad duktiga och trevliga dom är och sen nada....
Jag försöker att inte kasta sten i glashus och anklaga andra för att skriva på dåliga sätt eftersom jag vet att jag själv kan uppfattas som väl brutal.
Jag försöker inte vara elak och hoppa på folks person men jag måste väl få ha åsikter om folks åsikter,smak, riggar etc eller är det bara "ja ja, vad kul att du tycker så" ?
Vad är det som är så fel i att vi är oense och till och med munhuggs för munhuggandets skull?
Det kanske bara inte "ska vara så här"? Vad vet jag...
Det är ju inte meningen att skrämma bort folk ifrån prata bas så om det är jag som är hin onde så får jag väl ta och dunsta men det tycker jag vore trist. =)