Releasedatum för nya Metallica plattan är..........

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

funkys**t skrev:
Chriller skrev:St. Anger gillade jag stundtals väldigt mycket. Hade de bara tagit in nån utomstående för att producerat den en liten liten aning hade den kunna bli skitbra - nu är låtarna fullständigt onödigt superlånga upprepningar av riff in absurdum. Jag påbörjade ett projekt att klippa ner dem till normala låtar, men det rann ut i sanden tyvärr.
Nu blev jag supernyfiken.. Hur långt kom du?

Håller med om att de behöver en producent för deras plattor, men eftersom de får psykbryt de gånger de har det, förstår jag att de undviker det. :D
Jag fick ner St Anger och Some kind of Monster har jag för mig (det var ett par år sen ju) men sen har jag för mig att datorn dog (av andra anledningar) och jag har inget ljudredigeringsprogram i min nya.
Och heller inte riktigt haft någon lust och ork...
Men flera låtar är såpass bra att de förtjänar ett bättre öde - frågan är om de ska få det av mig...

Mer Rick Rubin vid rodret borde det bli en mer...mainstreamig platta. Han är ju hitmakare först och främst väl?

Filmen är otroligt underhållande emellanåt. Och tragisk nästan lika ofta. Man undrar ju hur fan Kirk Hammet har stått ut med gnabbet mellan de andra två. Spinal Tap i kubik, många gånger.
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

Chriller skrev:
funkys**t skrev:
Chriller skrev:St. Anger gillade jag stundtals väldigt mycket. Hade de bara tagit in nån utomstående för att producerat den en liten liten aning hade den kunna bli skitbra - nu är låtarna fullständigt onödigt superlånga upprepningar av riff in absurdum. Jag påbörjade ett projekt att klippa ner dem till normala låtar, men det rann ut i sanden tyvärr.
Nu blev jag supernyfiken.. Hur långt kom du?

Håller med om att de behöver en producent för deras plattor, men eftersom de får psykbryt de gånger de har det, förstår jag att de undviker det. :D
Jag fick ner St Anger och Some kind of Monster har jag för mig (det var ett par år sen ju) men sen har jag för mig att datorn dog (av andra anledningar) och jag har inget ljudredigeringsprogram i min nya.
Och heller inte riktigt haft någon lust och ork...
Men flera låtar är såpass bra att de förtjänar ett bättre öde - frågan är om de ska få det av mig...

Mer Rick Rubin vid rodret borde det bli en mer...mainstreamig platta. Han är ju hitmakare först och främst väl?

Filmen är otroligt underhållande emellanåt. Och tragisk nästan lika ofta. Man undrar ju hur fan Kirk Hammet har stått ut med gnabbet mellan de andra två. Spinal Tap i kubik, många gånger.
Hahahaha! Ja den känslan fick jag flera gånger också.. Det är som om de var tonåringar.. Större humor än Spinal Tap.

Det är väldigt sällan jag skulle tolka ett ord som mainstream positivt, men i det här fallet är det ju så rätt. Skådespelare har ofta en tendens till överspel och så är det ju i Metallica också. De behöver nån som tonar ner dem lite. I utsvävingar, inte i sound..

Gör en bra mix och skicka till dem.. Man vet aldrig. En St Anger (Radio Edit) kanske de skulle tycka var bra. Eller inte alls.. :P
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

funkys**t skrev:Gör en bra mix och skicka till dem.. Man vet aldrig. En St Anger (Radio Edit) kanske de skulle tycka var bra. Eller inte alls.. :P
Känns som fel band att göra nåt sådant åt, eller? Man blir väl stämd utav bara helskotta om man rör deras musik. :D
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

Hellish skrev:
funkys**t skrev:Gör en bra mix och skicka till dem.. Man vet aldrig. En St Anger (Radio Edit) kanske de skulle tycka var bra. Eller inte alls.. :P
Känns som fel band att göra nåt sådant åt, eller? Man blir väl stämd utav bara helskotta om man rör deras musik. :D
Det lär ändå inte bli aktuellt, har svårt att tro att lusten och orken infinner sig. Men jag har å andra sidan inte tänkt på det på nåt år och nu blev jag lite sugen.

:playing:
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

Hellish skrev:
Därför är det ju alldeles kanon egentligen att göra nåt sånt. Man får ju hålla sig inom lagens ramar förstås, men just för att det känns som fel band, kan det vara helt rätt.
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

blackparkas skrev:Jag tycker iaf att det ska bli kul att höra nya plattan.
Som sagt, allt är bättre än St Anger, även om även jag gillar själva låten "St Anger".

Hör till den lilla skaran som gillar Black Album och Load bäst av Metallicas skivor... :oops:
Jag tycker att Black Album är det bästa dom har gjort :)
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Användarvisningsbild
optic
Medlem+

Inlägg av optic »

Load är en sjukt bra skiva.
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01

<3 Tjoffe

www.myspace.com/momoorchestra
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

optic skrev:Load är en sjukt bra skiva.
+1!

Den och Black album är mina favoriter.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

blackparkas skrev:
optic skrev:Load är en sjukt bra skiva.
+1!

Den och Black album är mina favoriter.
Minns hur paff jag blev när until it sleeps (Load) kom. Jason på bandlös!
Då kunde man förlåta att riffet påminner väldigt mycket om push it med salt n pepa...

Vet inte om jag har en favoritmetallicaplatta faktiskt.
Alla har sitt på nåt sätt - till och med coverplattan! - utom möjligen Re-Load som väl i mitt tycke är den svagaste.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Min son växte upp med S&M dvd:n... tog ett tag innan han lärde sig uppskatta originalversionerna med Hetfields ungdomliga sångröst :-)
Tycker själv att versionen där av Bleeding Me är är kanon, en av deras bästa låtar tycker jag...
Hade de smackat ihop Load och Reload till en platta så hade den varit super.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
optic
Medlem+

Inlägg av optic »

Reload har några riktigt grymma låtar, men den faller tack vare några låtar som faktiskt är ganska ointressanta. Ungefär samma sak som med St Anger.
Min favoritlåt på reload är Where the wild things are
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01

<3 Tjoffe

Användarvisningsbild
ZoggeY
Medlem+

Inlägg av ZoggeY »

Tycker de tre första albumen är överlägsna men jag lyssnar gärna på Black Album också.
Användarvisningsbild
optic
Medlem+

Inlägg av optic »

Så här i efterhand så tycker jag att Kill em all faktiskt är rätt ointressant.
(jag försöker hitta trådar att skriva i så tutt-tråden försvinner)
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01

<3 Tjoffe

Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Nu kan man avnjuta(?) första låten från kommande plattan på deras myspace http://www.myspace.com/metallica

Vet inte riktigt vad jag ska tycka. Trummorna låter konstigt. LÅTEN låter konstigt. Inget riktigt sammanhang i den. Tråkigt. :(
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

Metallica är skitbra tycker jag! Om man drar bort hammet, ulrich och hetfield.
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+

Inlägg av Wall »

Det ryktas om att Kleerup producerar och en duett med Celine Dion...
Guilty as charged
But damn it, it ain't right
There is someone else controlling me
Death in the air
Strapped in the electric chair
This can't be happening to me
Who made you God to say
"I'll take your life from you!"
Someday, as I look at the sun
I think of you
And traces we leave behind
Like a fallen piece we’ll make a better start
But still end up alone
Every night in my dreams
I see you. I feel you.
That is how I know you go on.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=glOkTeNt ... re=related[/youtube]
I go OOOOooonnnn.
/Wall
Senast redigerad av Wall den fre 22 aug 2008, 16:55, redigerad totalt 1 gånger.
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Användarvisningsbild
mange
Medlem+

Inlägg av mange »

Dom premiärkörde en låt på P3 idag. Kommer inte ihåg vad låten hette, men vilket skit. Fan vad irriterad jag blir när gammla hjältar inte inser att heder borde gå före pengar. Dom kan lägga ner nu och inkassera imo.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

förresten, är Rob bra i metallica? Infectious grooves är ju helt lagom bra faktiskt
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

the_great_alfonzo skrev:förresten, är Rob bra i metallica? Infectious grooves är ju helt lagom bra faktiskt

Jag tycker Rob är en sopa....
Det enda bra med Metallica är Hetfield...

Vad ska man säga om låten?
Det är första singeln från skivan vad jag förstått.
Till en början låter det ju helt klart som Metallica.
Känns som att de vill få ihop de gamla låtarna och Load/reLoad i samma låt... hm... man blir ju lätt schizofren...

Näeh.
Jag måste säga att jag nästan gillar det, utom basspelet och trumsoundet...

Jag har ju bara lyssnat på Metallica sedan... början på -90, men för min del så låter det här väldigt lovande ändå.
Vad ska man förvänta sig som gammalt Metallica-fan? (Jag räknar mig inte riktigt dit)
Det hade knappast känts särskilt spännande om de hade gått tillbaka på nå´t vis till Kill em all...

Nja, jag tycker den där låten var bra, iaf halva, och jag blev ännu mer nyfiken på resten!!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Det lugnare låter ju nästan som om det hade kunnat vara RHCP om man hade ändrat ljudet på alla instrument. 8)

The Day That Never Comes va? Lite coolt med en Iron Maiden cover, och en av dom Iron Maiden låtarna jag faktiskt klarar av. Men Metallicas ljud klarar jag riktigt inte av, varken från gitarrerna,trummorna eller sången.. Basen står jag ganska likgiltlig till då den inte direkt står ut på något vis.. iofs är väl inte det så positivt i sig.
Senast redigerad av knedy den fre 22 aug 2008, 18:15, redigerad totalt 1 gånger.
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
Cliffy
Medlem++

Re: Releasedatum för nya Metallica plattan är..........

Inlägg av Cliffy »

RolleHarris skrev:........12:e September. Kan bli intressant för mig som gammalt Metallica Freak, det var på grund av Jason Newsted och Cliff Burton som jag började spela bas 1997............
Det kan ju inte bli sämre an ST.Anger iaf....hihi
Finns ju faktiskt två skivor som heter load och reload som inte är så jävla mycket häftigare än St.anger
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Cliff_the_great skrev:Finns ju faktiskt två skivor som heter load och reload som inte är så jävla mycket häftigare än St.anger
Uj, de två är ju flera MIL bättre än St. Anger!
Användarvisningsbild
Cliffy
Medlem++

Inlägg av Cliffy »

Hellish skrev:
Cliff_the_great skrev:Finns ju faktiskt två skivor som heter load och reload som inte är så jävla mycket häftigare än St.anger
Uj, de två är ju flera MIL bättre än St. Anger!
Nja. Lite bättre kanske. Men om jag skulle välja en låt på alla de tre albumen skulle det nog bli St. Anger faktiskt. Vill ändå säga att det finns några fler guldkorn på Load och Reload men fortfarande inga höjdar skivor. De borde ha tagit det bästa från load och reload och gjort en skiva så kunde de bli något.

Men inget går ju upp mot de tidiga alltså. Tyckte jag hörde lite old school metallica stuk i slutet på nya låten och det var härligt.
BonafideYouth
Medlem+
Kontakt:

Inlägg av BonafideYouth »

Har hört EN låt från nya skivan... Helt ok. Riffen å gunget finns där.... James röst är bättre än på länge.

Annars ÄR Metallica de första FEM plattorna... :P

I övrigt, kul å se dem live! Även om Trujillo mest ser "bajsi-nödig" ut på scen... 8)
Skriv svar