Jag fick ner St Anger och Some kind of Monster har jag för mig (det var ett par år sen ju) men sen har jag för mig att datorn dog (av andra anledningar) och jag har inget ljudredigeringsprogram i min nya.funkys**t skrev:Nu blev jag supernyfiken.. Hur långt kom du?Chriller skrev:St. Anger gillade jag stundtals väldigt mycket. Hade de bara tagit in nån utomstående för att producerat den en liten liten aning hade den kunna bli skitbra - nu är låtarna fullständigt onödigt superlånga upprepningar av riff in absurdum. Jag påbörjade ett projekt att klippa ner dem till normala låtar, men det rann ut i sanden tyvärr.
Håller med om att de behöver en producent för deras plattor, men eftersom de får psykbryt de gånger de har det, förstår jag att de undviker det.
Och heller inte riktigt haft någon lust och ork...
Men flera låtar är såpass bra att de förtjänar ett bättre öde - frågan är om de ska få det av mig...
Mer Rick Rubin vid rodret borde det bli en mer...mainstreamig platta. Han är ju hitmakare först och främst väl?
Filmen är otroligt underhållande emellanåt. Och tragisk nästan lika ofta. Man undrar ju hur fan Kirk Hammet har stått ut med gnabbet mellan de andra två. Spinal Tap i kubik, många gånger.