HJÄLP! Dags att gräva fram din USA-släkting.

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Skriv svar
Gäst
Kontot är inaktiverat

HJÄLP! Dags att gräva fram din USA-släkting.

Inlägg av Gäst »

Jag håller på att försöaka köpa min drömbas (eller snarare mitt ombud Knedy da Man)...men ännu har inte säljare gett med sig att skeppa den till Sverige. Så du som sitter på en pålitlig faster i Minneapolis eller Milwaukee eller till och med Chicago.

Ge dig tillkänna så att jag (läs Knedy) kan ro den här i land nu!!!
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

Som lockbete kan jag säga att om detta går i lås så kommer jag att sälja några riktigt bra basar till snuskigt låga priser om ett par dagar...

...jag säger Gibson, jag säger Burns...

...jag säger snuskigt låga priser...
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Re: HJÄLP! Dags att gräva fram din USA-släkting.

Inlägg av GandhiMK2 »

[quote="Randy "SilverBack&"]Jag håller på att försöaka köpa min drömbas (eller snarare mitt ombud Knedy da Man)...men ännu har inte säljare gett med sig att skeppa den till Sverige. Så du som sitter på en pålitlig faster i Minneapolis eller Milwaukee eller till och med Chicago.

Ge dig tillkänna så att jag (läs Knedy) kan ro den här i land nu!!![/quote]
Vad är det med Amerikaner?!?! Blandar dom ihop Sweden med Swaziland eller vadär grejen?? :evil:
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

figgebass skrev:[quote="Randy "SilverBack&"]Jag håller på att försöaka köpa min drömbas (eller snarare mitt ombud Knedy da Man)...men ännu har inte säljare gett med sig att skeppa den till Sverige. Så du som sitter på en pålitlig faster i Minneapolis eller Milwaukee eller till och med Chicago.

Ge dig tillkänna så att jag (läs Knedy) kan ro den här i land nu!!!
Vad är det med Amerikaner?!?! Blandar dom ihop Sweden med Swaziland eller vadär grejen?? :evil:[/quote]

De vill inte släppa chipspåsen och masa sig ner till det amerikanska Bussgods (läs DHL) och tror att de skall ruineras av fraktkostnaden (trots att man är beredd att betala den...)
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Amerikaner är dumma i huvudet, det har jag räknat ut.
Precis som att det är jobbigare att skriva Sweden än United States Of America på adresslappen...

Första tjing på Burns:en om den går iväg för BRA pris? :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

[quote="Randy "SilverBack&"]

De tror att de skall ruineras av fraktkostnaden (trots att man är beredd att betala den...)[/quote]
Precis...verkar som om frasen "I can pay via paypal or whichever way suits you best and I will ofcourse pay for shipping it to sweden"......"No man.There are too many extra costs connected to sending it to sweden and I can get ripped off by the pygmées...."
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Way to go bootsy!!
Har du profvat? Funka sej ordentligt ?
Bra kod?
Någon som är medlem? kanske sätta upp ett pratabaskonto?
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

figgebass skrev:Way to go bootsy!!
Har du profvat? Funka sej ordentligt ?
Bra kod?
Jag har inte provat sig än, fy fan.

Men kompis säga det funka sig!
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
optic
Medlem+

Inlägg av optic »

Jag har en ytterst pålitlig kontakt :)
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01

<3 Tjoffe

www.myspace.com/momoorchestra
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Vad är det för bas som ska köpas, då?
Användarvisningsbild
Cliffy
Medlem++

Inlägg av Cliffy »

http://www.borderlinx.com/en/

Denna finns ju med. Jag skapade ett konto där för 5 dollar när jag tänkte köpa en pedal på ebay men det blev inget. I alla fall fick jag allt man behövde i form av en amerikansk adress. har dock inte provat det men det verkar bra. Tror det var något med att man inte kunde betala med paypal om man inte bodde på den adressen skrev hon som sålde pedalen. Kan ju vara värt att kolla upp.
Användarvisningsbild
Ahab
Medlem+

Inlägg av Ahab »

Jag har använt http://www.shopusa.com och kan bekräfta att det funkar.
All these jokes have been pre-approved as funny by me.
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

TAck för alla tips...och pålitliga kontakter kan jag behöva.

Vad det är för bas säger jag inte då den kan bli till snuskigt bra pris.
Tyvärr är det fullständigt fel färg. Färgen är så illa att den är av typen som man blir retad för av alla de andra pojkarna på skolgården...men det får man ta.
:wink:

Vi får se om Knedy lyckats övertala säljaren under tiden jag varit ute och jobbat. SOm en händelse så var jag på kundbesök hos en höjdare på DHL i eftermiddags.
Blir det affär så skulle han hjälpa till att lösa transporten på ett bra sätt...
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

[quote="Randy "SilverBack&"] SOm en händelse så var jag på kundbesök hos en höjdare på DHL i eftermiddags.
Blir det affär så skulle han hjälpa till att lösa transporten på ett bra sätt...[/quote]
Ah, du menar "jag ska se till att pratabas får en specialbehandling så snart någon av oss beställer ngt från staterna och han har också lovat att se till att dom går förbi tullen"....Fan vad bra jobbat av dej ,Randy! Jag bjuder på minst en bira när vi ses! =)
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

figgebass skrev:[quote="Randy "SilverBack&"] SOm en händelse så var jag på kundbesök hos en höjdare på DHL i eftermiddags.
Blir det affär så skulle han hjälpa till att lösa transporten på ett bra sätt...
Ah, du menar "jag ska se till att pratabas får en specialbehandling så snart någon av oss beställer ngt från staterna och han har också lovat att se till att dom går förbi tullen"....Fan vad bra jobbat av dej ,Randy! Jag bjuder på minst en bira när vi ses! =)[/quote]

Jag skiter väl i er...bara mina grejer funker! :wink:
Användarvisningsbild
Kale
Medlem+

Inlägg av Kale »

[quote="Randy "SilverBack&"]
figgebass skrev:[quote="Randy "SilverBack&"] SOm en händelse så var jag på kundbesök hos en höjdare på DHL i eftermiddags.
Ah, du menar "jag ska se till att pratabas får en specialbehandling så snart någon av oss beställer ngt från staterna och han har också lovat att se till att dom går förbi tullen"....Fan vad bra jobbat av dej ,Randy! Jag bjuder på minst en bira när vi ses! =)[/quote]

Jag skiter väl i er...bara mina grejer funker! :wink:[/quote]

Jag har en polare i Minneapolis... ahh, nä förresten...
Skriv svar