HJÄLP! Dags att gräva fram din USA-släkting.
-
- Kontot är inaktiverat
HJÄLP! Dags att gräva fram din USA-släkting.
Jag håller på att försöaka köpa min drömbas (eller snarare mitt ombud Knedy da Man)...men ännu har inte säljare gett med sig att skeppa den till Sverige. Så du som sitter på en pålitlig faster i Minneapolis eller Milwaukee eller till och med Chicago.
Ge dig tillkänna så att jag (läs Knedy) kan ro den här i land nu!!!
-
- Kontot är inaktiverat
- GandhiMK2
- Medlem++
Re: HJÄLP! Dags att gräva fram din USA-släkting.
[quote="Randy "SilverBack&"]Jag håller på att försöaka köpa min drömbas (eller snarare mitt ombud Knedy da Man)...men ännu har inte säljare gett med sig att skeppa den till Sverige. Så du som sitter på en pålitlig faster i Minneapolis eller Milwaukee eller till och med Chicago.
Ge dig tillkänna så att jag (läs Knedy) kan ro den här i land nu!!![/quote]
Vad är det med Amerikaner?!?! Blandar dom ihop Sweden med Swaziland eller vadär grejen??
Ge dig tillkänna så att jag (läs Knedy) kan ro den här i land nu!!![/quote]
Vad är det med Amerikaner?!?! Blandar dom ihop Sweden med Swaziland eller vadär grejen??

? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
-
- Kontot är inaktiverat
Vad är det med Amerikaner?!?! Blandar dom ihop Sweden med Swaziland eller vadär grejen??figgebass skrev:[quote="Randy "SilverBack&"]Jag håller på att försöaka köpa min drömbas (eller snarare mitt ombud Knedy da Man)...men ännu har inte säljare gett med sig att skeppa den till Sverige. Så du som sitter på en pålitlig faster i Minneapolis eller Milwaukee eller till och med Chicago.

De vill inte släppa chipspåsen och masa sig ner till det amerikanska Bussgods (läs DHL) och tror att de skall ruineras av fraktkostnaden (trots att man är beredd att betala den...)
- blackparkas
- Medlem++++
Amerikaner är dumma i huvudet, det har jag räknat ut.
Precis som att det är jobbigare att skriva Sweden än United States Of America på adresslappen...
Första tjing på Burns:en om den går iväg för BRA pris?
Precis som att det är jobbigare att skriva Sweden än United States Of America på adresslappen...
Första tjing på Burns:en om den går iväg för BRA pris?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- GandhiMK2
- Medlem++
[quote="Randy "SilverBack&"]
De tror att de skall ruineras av fraktkostnaden (trots att man är beredd att betala den...)[/quote]
Precis...verkar som om frasen "I can pay via paypal or whichever way suits you best and I will ofcourse pay for shipping it to sweden"......"No man.There are too many extra costs connected to sending it to sweden and I can get ripped off by the pygmées...."
De tror att de skall ruineras av fraktkostnaden (trots att man är beredd att betala den...)[/quote]
Precis...verkar som om frasen "I can pay via paypal or whichever way suits you best and I will ofcourse pay for shipping it to sweden"......"No man.There are too many extra costs connected to sending it to sweden and I can get ripped off by the pygmées...."
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- bootsy
- Medlem+++
- GandhiMK2
- Medlem++
Way to go bootsy!!
Har du profvat? Funka sej ordentligt ?
Bra kod?
Någon som är medlem? kanske sätta upp ett pratabaskonto?
Har du profvat? Funka sej ordentligt ?
Bra kod?
Någon som är medlem? kanske sätta upp ett pratabaskonto?
- optic
- Medlem+
Jag har en ytterst pålitlig kontakt 

Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
www.myspace.com/momoorchestra
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
www.myspace.com/momoorchestra
-
- Medlem+++
- Cliffy
- Medlem++
http://www.borderlinx.com/en/
Denna finns ju med. Jag skapade ett konto där för 5 dollar när jag tänkte köpa en pedal på ebay men det blev inget. I alla fall fick jag allt man behövde i form av en amerikansk adress. har dock inte provat det men det verkar bra. Tror det var något med att man inte kunde betala med paypal om man inte bodde på den adressen skrev hon som sålde pedalen. Kan ju vara värt att kolla upp.
Denna finns ju med. Jag skapade ett konto där för 5 dollar när jag tänkte köpa en pedal på ebay men det blev inget. I alla fall fick jag allt man behövde i form av en amerikansk adress. har dock inte provat det men det verkar bra. Tror det var något med att man inte kunde betala med paypal om man inte bodde på den adressen skrev hon som sålde pedalen. Kan ju vara värt att kolla upp.
- Ahab
- Medlem+
Jag har använt http://www.shopusa.com och kan bekräfta att det funkar.
All these jokes have been pre-approved as funny by me.
-
- Kontot är inaktiverat
TAck för alla tips...och pålitliga kontakter kan jag behöva.
Vad det är för bas säger jag inte då den kan bli till snuskigt bra pris.
Tyvärr är det fullständigt fel färg. Färgen är så illa att den är av typen som man blir retad för av alla de andra pojkarna på skolgården...men det får man ta.
Vi får se om Knedy lyckats övertala säljaren under tiden jag varit ute och jobbat. SOm en händelse så var jag på kundbesök hos en höjdare på DHL i eftermiddags.
Blir det affär så skulle han hjälpa till att lösa transporten på ett bra sätt...
Vad det är för bas säger jag inte då den kan bli till snuskigt bra pris.
Tyvärr är det fullständigt fel färg. Färgen är så illa att den är av typen som man blir retad för av alla de andra pojkarna på skolgården...men det får man ta.

Vi får se om Knedy lyckats övertala säljaren under tiden jag varit ute och jobbat. SOm en händelse så var jag på kundbesök hos en höjdare på DHL i eftermiddags.
Blir det affär så skulle han hjälpa till att lösa transporten på ett bra sätt...
- GandhiMK2
- Medlem++
[quote="Randy "SilverBack&"] SOm en händelse så var jag på kundbesök hos en höjdare på DHL i eftermiddags.
Blir det affär så skulle han hjälpa till att lösa transporten på ett bra sätt...[/quote]
Ah, du menar "jag ska se till att pratabas får en specialbehandling så snart någon av oss beställer ngt från staterna och han har också lovat att se till att dom går förbi tullen"....Fan vad bra jobbat av dej ,Randy! Jag bjuder på minst en bira när vi ses! =)
Blir det affär så skulle han hjälpa till att lösa transporten på ett bra sätt...[/quote]
Ah, du menar "jag ska se till att pratabas får en specialbehandling så snart någon av oss beställer ngt från staterna och han har också lovat att se till att dom går förbi tullen"....Fan vad bra jobbat av dej ,Randy! Jag bjuder på minst en bira när vi ses! =)
-
- Kontot är inaktiverat
Ah, du menar "jag ska se till att pratabas får en specialbehandling så snart någon av oss beställer ngt från staterna och han har också lovat att se till att dom går förbi tullen"....Fan vad bra jobbat av dej ,Randy! Jag bjuder på minst en bira när vi ses! =)[/quote]figgebass skrev:[quote="Randy "SilverBack&"] SOm en händelse så var jag på kundbesök hos en höjdare på DHL i eftermiddags.
Jag skiter väl i er...bara mina grejer funker!

- Kale
- Medlem+
[quote="Randy "SilverBack&"]
[/quote]
Jag har en polare i Minneapolis... ahh, nä förresten...
Ah, du menar "jag ska se till att pratabas får en specialbehandling så snart någon av oss beställer ngt från staterna och han har också lovat att se till att dom går förbi tullen"....Fan vad bra jobbat av dej ,Randy! Jag bjuder på minst en bira när vi ses! =)[/quote]figgebass skrev:[quote="Randy "SilverBack&"] SOm en händelse så var jag på kundbesök hos en höjdare på DHL i eftermiddags.

Jag har en polare i Minneapolis... ahh, nä förresten...