Det här är nog en andra presentation för mig, men jag är inte säker. Jag hade visst ett konto här, men det har nog inte använts så mycket de senaste två åren (och inte så mycket innan det heller)!
Jag heter Oskar, går på högskola (ja, musikhögskola) och spelar i ett band som heter Silverpennies. Jag köpte pruniers Ashdown-topp igår, och han slet av sig sin tröja och visade pratabas-tshirten. Då förstod jag att det var dags igen att ge det ett försök.

Utbildningen jag går är fruktansvärt oortodox om man jämför med andra instutioner här i landet. Det finns inga lärare, bara inspiratörer, och man söker in som band. Vi får sedan en varsin rep-studio (fina grejer!) där vi får vara dygnet runt. De håller även på att bygga en studio som de har lagt ner några hundra miljoner i som vi kommer att få nyttja. Sedan har vi lektioner som songwriting (inte "hur man skriver en hit", utan snarare konstnärlig medvetenhet och grönsaks-artists-bashing), psycho-active (diskuterar musik med en psykolog) och bandcoach möten. De har till och med tagit bort alla individuella instrumentlektioner nu under första terminen, eftersom de anser att vi är så pass bra på det vi gör att vi inte behöver dem. Låter det hela högskoligt?

För att ni ska kunna höra det vi pysslar med slänger jag in den här länker, och bryter jag mot några regler vill jag be om ursäkt redan innan. Jag har inte hunnit läsa några regler än, och jag måste sticka till skolan, så ta bort den om jag gör fel! =)
http://www.silverpennies.se