Tremolo?
Delay?
Volympedal? (Vad skall jag med den till egentligen? Det får nog vara.)
Jag behöver råd och vägledning.
Inga Uddevallafunkpedaler tack.

Jag är lite inne på det. Tremolo eller delay ligger väl närmast till hands. Jag spelar oftast ganska stökig pop eller rock så jag vet inte riktigt när jag skulle kunna använda tremolot, det passar sig kanske bäst i lite softare musik. Eller?basmartin skrev:En tremolopedal, Johannes? Tremolo kan vara väldigt fint på bas.
Johannes skrev:Jag är lite inne på det. Tremolo eller delay ligger väl närmast till hands. Jag spelar oftast ganska stökig pop eller rock så jag vet inte riktigt när jag skulle kunna använda tremolot, det passar sig kanske bäst i lite softare musik. Eller?basmartin skrev:En tremolopedal, Johannes? Tremolo kan vara väldigt fint på bas.
Oh, varför inte en octafuzz? Nån som har testa på bas? Låter hur coolt som helst på gitarr iaf.bootsy skrev:En fuzz, kanske?
Ska du lira Sabbath så är det en Chicago Iron Parachute som gäller.TDHP skrev:
Edit: Fast jag har min till att spela Sabbath med, så det skiter jag i!
Edit 2: Det finns faktiskt ett gammalt Sabbath-tributeband i Uddevalla som heter Sabotage! Känner trummisen, Stefan Brekh!
olabola skrev:Smälljud som låter skit är väl "slap" ?
Tycker man inte att man får tillräckligt med gain ur en Boogie 400+ så beror det förmodligen på att man det egentligen inte är dist man är ute efter utan snarare något sorts extremt death metal-sound. Även i sådana sammanhang så räcker disten långt iofs så det kan det ju inte heller vara.blackparkas skrev:Med testandet av Mesa 400+ i bakhuvudet så skulle jag iaf vilja förslå någon sorts dist/od eller möjligtvis en Fuzz, ävem om du precis sålt en Fuzz..
Tycker inte Mesan levererar tillräckligt mycket skit, men det kanske räcker till för dig i de sammanhang du lirar i.
Njaäe, köpa en pedal för att spara två sekunder vid basbyte är ganska onödigt. Dessutom så byter jag aldrig bas under gig om jag inte drar en sträng vilket händer ungefär aldrig. Konstigt nog med tanke på att mitt anslag är väldigt hårt.Liten skrev:En splitter kanske? Så du slipper jacka ur när du ska byta bas..
Tro mig, det sista jag behöver är mer insane på den toppen, den mosar allt som kommer i dess väg. Jag har ALDRIG haft så bra dist som jag har nu, direkt i förstärkaren, och jag har verkligen testat det mesta i distpedalväg under 15 års tid. Oftast så tycker jag att det låter bättre med en förstärkare helt ren än med distpedal, det blir liksom aldrig riktigt samma grej som en bra förstärkardist. Det näst bästa jag testat är polararens Laney, en 100 watts rörtopp till gitarr. Om jag bara kunde lära mig hur man lägger upp låtar på nätet så hade jag gärna visat resultatet från den inspelningen.mikkejohansson skrev:Skulle också föreslå en BRA od-pedal. Eller en boost för att kicka din Mesa in i "insane"-mode.
Kan ha tips på en bra och hyfsat billig od-pedal....hojta om du vill ha tipset
Haha!Johannes skrev:Uddevallametal!TDHP skrev:
Edit: Fast jag har min till att spela Sabbath med, så det skiter jag i!
Edit 2: Det finns faktiskt ett gammalt Sabbath-tributeband i Uddevalla som heter Sabotage! Känner trummisen, Stefan Brekh!