Hahahahahahaha!Liten skrev:För att han redan HAR en flanger???TDHP skrev:Eller varför inte en flanger?
Har en Ibanez FL9 från början av 80-talet som är mystisk!
Allvarligt Lasse.. det där var öppet mål!
Vad blir det nästa gång?
Då måste man ju spela möbelbas, eller hur?TDHP skrev:Nu är det ju kanske svårt att få in det på pedalbordet, men ett Leslie vore ju rätt ballt på bas!
Anledningen till att jag började jiddra som jag gjorde är för att jag, som vanligt, tycker att det är precis så du åter, överlägsen, översittare. Om det än är omedvetet eller ej så är det så jag uppfattar dig ofta.Johannes skrev: Jaha, där började överlägsenheten att lysa igenom. Igen. Eftersom den attityden hos ett fåtal på forumet är en av två anledningar till att jag är här ytterst sällan numera (den andra anledningen är att det tar så mycket tid) så svarar jag på detta och lägger sedan ned denna diskussionen med dig, bara så att du vet varför det blir tyst efter det här.
När jag läste det du skrivit om dist i denna tråd och hur du misslyckats med att få tillräkligt med dist ur en 400+ så förväntade jag mig en helt galen dist när du postade en YouTube-länk. När det i stället kom en Hives-låt med förvisso distad bas men inte alls extremt distad utan bara ganska lagom så blev jag förvånad. Den mängden dist som Hives-killen har på den låten får man ju ur de allra flesta rörförstärkare, själv får jag mycket mer än så på låg volym och det är inte unikt för min Boogie, det står en till i lokalen och jag har haft ögonen på Boogie 400 och 400+ i snart 20 år och testat ganska många, både med nya rör och gamla rör. Vad som sitter i min har jag ingen aning om, MALA kanske vet, han hade den innan.
Hur man kan misslyckas med att få fram Hives-disten med en 400+ övergår mittförstånd men egentligen bryr jag mig inte alls, så länge JAG vet hur man gör så räcker det för mig.
Lugna dig nu och spara på otrevligheterna så blir din och min dag mycket trevligare.
Precis. Det var väl det vi gjorde vill jag minnas, även det jag gjorde på de andra topparna.Sunken skrev: Den går ju att förstegsdista om man vill, men jag skulle inte direkt vilja kalla resultet någon herrejössesdist.
Olika rör distar ju dessutom olika tidigt, så det lär ju kunna variera mellan toppar av samma modell både i försteg och slutsteg om man bytt rör.
Jag håller faktiskt med, trots att jag är pedalbordsägare. I stort sett alla mina bashjältar kör med endast lite stärkardist. Jag använder nästan aldrig någon av effekterna i mitt bord förutom stämapparaten och Sadowskyn men Sadowskyn används uteslutande till att mutea (muta, mjuta?) stämapparaten.Samuel V skrev:Släng skiten! En riktig bassist behöver inga effektpedaler!
Det finns en mute-funktion i själva stämmaren men den funkar som så att när basen låter så är stämfunktionen inte på. Med en extern mute så är stämmaren alltid aktiverad oavsett om ljudet släpps igenom eller inte.blackparkas skrev:Men varför behöver du mute:a den?
Jo, den kostar sådär 1500 kr. hos Jam, och de brukar vara lite billigare på EBS-pedaler än andra svenska affärer. Jag tycker dock att den är väl värd priset, även om jag nu köpte min för lite billigare än så.Johannes skrev: Ganska dyr va? Eller?
Dessutom för att TU2 stjäl tooookigt mycket ton om man har den i kedjan, igång eller ej. Skaffa en Pitch Black Johannes - den är ju svart!Johannes skrev:Det finns en mute-funktion i själva stämmaren men den funkar som så att när basen låter så är stämfunktionen inte på. Med en extern mute så är stämmaren alltid aktiverad oavsett om ljudet släpps igenom eller inte.blackparkas skrev:Men varför behöver du mute:a den?
(Och det tycker man ju att Boss hade kunnat ha tänkt på...)