blackparkas skrev:Sorry, jag drog kanske till lite med försäljningssiffrorna...
För örvigt var det du som började prata nedlåtande om mig som Bollnäsbo så du får för h-te skylla dig själv om jag kallar dig pajas.
För övrigt 2 så anser jag inte att jag personligen har så stor koll öht på musiker el. dylikt.
För övrigt 3 så behöver man inte ha så stor koll på musiker el dyl. för att kunna veta att Metallica är ett av nutidens största band, du känner antagligen till att Stones är stora, eller U2, fast U2 kanske också är ett sån´t där obskyrt band som inte så många lyssnar på?
Nämn 3 band som startade sin bana under mitten av 80-talet och framåt som är större än Metallica.
För övrigt 4 så krävs det antagligen ett intresse för annat än just det man själv håller på med för att kunna ha koll på andra basister t.ex. Kan för mitt liv inte förstå hur man kan ha spelat bas i 100 år (OBS! överdrift) utan att hört talas om Marcus Miller. Det är i sanning helt ofattbart, vare sig man diggar eller dissar... Vet inte om du var en av dem Figge men det spelar mindre roll, själv gillar jag inte MM:s soloprylar...
Att jag snackar om Bollnäs är ju pga att du själv drar upp det.
Du snackar om "hur det är i världen" och sen refererar du till "dina klasskompisar i Bollnäs"...
Du kanske inte tycker att du har så stor koll på musiker men dom du HAR koll på ska ALLA ha koll på för annars har man tydligen ingen koll på MUSIK....vilket är urbota dumt att hävda då vem som helst med koll inom sin nisch skulle kunna hävda det samma...Vilken ornette coleman låt spelar jack dejonette 7/8 medans resten spelar 4/4? VA?! Har du ingen koll på musik?!?!
ja ja...metallica är världens största band....
Jag kan ha full förståelse för att man misat Marcus miller trots att man spelat bas i 100 år.
Vad har Nickelbacks basist för anledning att ha lyssnat på MM's saker?
Jag säger inte att han inte skulle tjäna på det men hur många härinne hade INNAN prata bas lysnat på miller?
Jag råkade på honom iom we want miles så han är knappast ngn nyhet för mej men jag tycker att det vore konstigt om Anli, tex som verkar gilla helt annan musik rent generellt, skulle råkat hitta och intressera sej för Marcus Miller....jag tycker inte att det talar emot någon att denne inte lyssnat på Marcus. Hur fan ska det kunna göra det??
Min point är att vi alla har koll på olika saker och det är fine. Jag har ingen jättekoll på Metallica eftersom jag tycker att det är ett genuint skitband men jag kan ändå anse att jag talar för en rätt så stor del av befolkningn då jag påstår att gemene man, eller en majoritet, inte vet vad deras medlemmar heter eller äger deras skivor eller går på deras konserter.
Bara för att jag tycker att Willie Weeks(Lites favvosolobasist!

) är superbra och roundkickar Metallicas sopa till månen och tillbaka med benen bakbundna så tror jag inte för en sekund att folk har koll på det...jag TYCKER inte ens att folk SKA ha koll på det . Jag tycker att en musiker hit och dit inte är det viktiga utan SUMMAN och hur den är skapad skiter dom flesta i. Precis som jag skiter i om Mona Lisa är målad av en färgprinter på 2 minuter eller med ett yak-tarmludd över 19 år...