Vem doktorerar?Johannes skrev:Det lär ju inte finnas någon forskning i ämnet.
Parkas?

Figge?

Vem doktorerar?Johannes skrev:Det lär ju inte finnas någon forskning i ämnet.
Är det säkert att du inte har en pudel?Johannes skrev:Jag tror det är bäst att vi sätter Makten på det.Klopper skrev:Vem doktorerar?Johannes skrev:Det lär ju inte finnas någon forskning i ämnet.
Parkas?![]()
Figge?
Mmm...det är ju prcis det...diskussionen uppstår ur att Parkas , som vanligt när det gäller saker som HAN gillar eller känner till,ramlar bakut och blir helt perplex över att man inte känner till namnet på ngn sopa som spelat i ngt band och tycker att det säger att man inte har koll på musik eller inte är det minsta musikintresserad. Det gör mej egentligen ingenting att han beskyller mej för det eftersom jag ,i så fall TROTS avsaknad av koll och musikintresse, helt lyckats försörja mej på att spela,skriva, arrangera musik sen 1991 MEN jag tycker i alla fall att han är så svårt ute och cyklar när han ska komma och påstå rena orimligheter och särskilt i kombination med dömande av andra. Sen är ju diskussionen helt superlöjlig och har tagit en massa tid och fyllt en massa utrymme i cyberspace i onödan.Johannes skrev:När det gäller att "vara stora bland folket" så är jag iofs kluven. Det går ju inte att bortse från att ett band som säljer ut fotbollsarenor i Sverige BORDE vara stora hos folket men ändå... Lasse Berghagen är stor bland folket, alla vet vem han är oavsett ålder men jag tvivlar på att mina föräldrar som är 65 och 70 år gamla känner till Metallica. De är väldigt musikintreserade båda två och pappa har spelat semiprofessionellt sedan han var barn men jag tror ändå inte att de känner till Metallica. Lundell skulle jag säga är stor ute i stugorna, Tomas Ledin också men Metallica. Njaäe, det är nog trots allt ett fenomen för hårdrockare under 40-45. Tror jag. Det lär ju inte finnas någon forskning i ämnet.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Fast Steely Dan spelade ju på jazzfestivalen och dit hade ju alla kommit i alla fall... Ungefär som när ett coverband spelar på ett fullsatt stadshotell en lönelördag, det hade varit fullsatt oavsett. Ta inte detta fel nu, jag älskar Steely Dan och jag var på plats på Skeppsholmen och jag tror säkert att det hade kommit hur mycket folk som helst om Steely Dan spelat som ensam akt på Stadion men jag tror inte att det hade kommit 20 000. Nu kanske jag gör bort mig totalt och har missat att de faktiskt spelade på Stadion för 20 000 pers...figgebass skrev:Mmm...det är ju prcis det...diskussionen uppstår ur att Parkas , som vanligt när det gäller saker som HAN gillar eller känner till,ramlar bakut och blir helt perplex över att man inte känner till namnet på ngn sopa som spelat i ngt band och tycker att det säger att man inte har koll på musik eller inte är det minsta musikintresserad. Det gör mej egentligen ingenting att han beskyller mej för det eftersom jag ,i så fall TROTS avsaknad av koll och musikintresse, helt lyckats försörja mej på att spela,skriva, arrangera musik sen 1991 MEN jag tycker i alla fall att han är så svårt ute och cyklar när han ska komma och påstå rena orimligheter och särskilt i kombination med dömande av andra. Sen är ju diskussionen helt superlöjlig och har tagit en massa tid och fyllt en massa utrymme i cyberspace i onödan.Johannes skrev:När det gäller att "vara stora bland folket" så är jag iofs kluven. Det går ju inte att bortse från att ett band som säljer ut fotbollsarenor i Sverige BORDE vara stora hos folket men ändå... Lasse Berghagen är stor bland folket, alla vet vem han är oavsett ålder men jag tvivlar på att mina föräldrar som är 65 och 70 år gamla känner till Metallica. De är väldigt musikintreserade båda två och pappa har spelat semiprofessionellt sedan han var barn men jag tror ändå inte att de känner till Metallica. Lundell skulle jag säga är stor ute i stugorna, Tomas Ledin också men Metallica. Njaäe, det är nog trots allt ett fenomen för hårdrockare under 40-45. Tror jag. Det lär ju inte finnas någon forskning i ämnet.
Han kommer, i sin enfald(Faktiskt...jag vet inte vad jag annars ska kalla denna övertro på vanligt folks vetskap om enskilda musiker och hans övertro på Metallicas popularitet utanför deras målgrupp av headbangande tonåringar (och tonåringar at heart)) att fortsätta hävda samma sak så whatever.
JA Ja Ja !!Metallica spelar på Stoooora arenor runt om i världen MEN dom är inte störst och definitivt inte varken särskilt största bandi stugorna eller ens särskilt utbrett omtyckta.Att det finns tusentals som köper deras plattor i Sverige tror jag säkert(eller var det 1.5 miljoner...)men bara för att det till ett event kan komma 20 000 pers och kolla på Steeley Dan betyder inte det att dom är särsklilt stora ibland pöbeln...That's my övertygelse.
figgebass skrev:Ok...med det menar du att du skiter i hur landet ligger för du har varit på deras konserter och köpt deras skivor vilket per automatik måste innebära att dom är stora bland det stora flertalet människor?
Ja det finns stora band...Metallica är ett stort band...men dom är lik förbannat stora bara hos sina fan(atic)s och inte hos mej, min mamma, min flickväns kompisar eller arbetskamrater, handbollsfarsor och morsor, mina polare som jag såg bajenmatchen med igår, kassörerna på Ica i Tallkrogen men säkert hos alla i din närhet iom att du fortsöätter att hävda att dom är grandiosa ute i varje lada.
Min tjej tycker ju om nothing else matters. Jag har ingenstans skrivit att min tjej inte tycker om Metallica. Kan tull och med tänkas att hon är en av dom vilsna 1.5 miljonerna svenskar som köpte skiten...blackparkas skrev:
Som sagt, att du och din flickvän inte gillar dem har ingenting med deras storhet att göra.
Jag tycker att det blev patetiskt långt dessförinnan.blackparkas skrev: Det här är ganska patetiskt när du vet hur det ligger till men ändå så ska du försöka få det att låta som att det är jag och enbart jag som anser att Metallica är stora!?
Självklart för du kan mycket möjligt vara den enda som på riktigt är musikintresserad och har koll.blackparkas skrev:
De band jag skulle snacka om isf är band som du troligtvis aldrig hört talas om ens en gång, eller någon annan på det här forumet för den delen...
Jag vet inte vad det tillför.blackparkas skrev: För övrigt så är jag lite fundersam över varför du hela tiden måste snacka så nedlåtande om i det här fallet bandet i fråga?
"Nå´n sopa som spelar basist" tex eller allt skitsnack i övrigt om hur dåligt bandet är, hur värdelösa de är etc etc..
Vad tillför det till diskussionen?
Nej, jag är inte ute och cyklar.figgebass skrev: Du är ju ute och cyklar iom att du tror att kreti och pleti tycker som du. That's what.
Givetvis.Självklart för du kan mycket möjligt vara den enda som på riktigt är musikintresserad och har koll.
Nädå. Men väl ett globen några år innan.Johannes skrev: Nu kanske jag gör bort mig totalt och har missat att de faktiskt spelade på Stadion för 20 000 pers...
figgebass skrev:Roland...hade du koll på Marcus Miller innan du äntrade detta tjusiga forum?
Anli?
nej det var knappast 20 000 i globen. Jag har för mej att det bara går in 13 000 men jag kan ha fel...Johannes skrev:Skönt. Då kan jag ju inte ha haft helt fel för Globen tar väl inte 20 000? Eller? Var du där, var det bra, var det 20 000?figgebass skrev:Nädå. Men väl ett globen några år innan.Johannes skrev: Nu kanske jag gör bort mig totalt och har missat att de faktiskt spelade på Stadion för 20 000 pers...
figgebass skrev:nej det var knappast 20 000 i globen. Jag har för mej att det bara går in 13 000 men jag kan ha fel...Johannes skrev:Skönt. Då kan jag ju inte ha haft helt fel för Globen tar väl inte 20 000? Eller? Var du där, var det bra, var det 20 000?figgebass skrev:Nädå. Men väl ett globen några år innan.Johannes skrev: Nu kanske jag gör bort mig totalt och har missat att de faktiskt spelade på Stadion för 20 000 pers...
http://sv.wikipedia.org/wiki/GlobenWikipedia skrev:och vid scenshower finns det plats för cirka 16 000 personer.