Är Marcus Miller en känd basist?
- kmo
- Medlem++
På tal om bra musiker
Sorry, kunde inte låta bli..... Reunionspelningen på stadion, Paul Stanley körde nån pratamedpublikengrej. Peter Criss skulle hålla takten med hi-hat, tempot gick som en hängmatteinställning på en eq..

Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Kommer du ihåg om det var fullt? Det hade ju varit coolt. Steely Dan är verkligen skitbra.figgebass skrev:nej det var knappast 20 000 i globen. Jag har för mej att det bara går in 13 000 men jag kan ha fel...Johannes skrev:Skönt. Då kan jag ju inte ha haft helt fel för Globen tar väl inte 20 000? Eller? Var du där, var det bra, var det 20 000?figgebass skrev:Nädå. Men väl ett globen några år innan.Johannes skrev: Nu kanske jag gör bort mig totalt och har missat att de faktiskt spelade på Stadion för 20 000 pers...
- GandhiMK2
- Medlem++
Nix. Kommer icke ihåg.Det giget tror jag dock inte var lika bra som det på skeppsholmen (även om jag hört av dom som stod längre bak att det var för SVAGT ljud vilket jag kan tänka mej för jag stod 10 m från scén och det var som en enorm hi-fi-upplevelse. Inte ett skit för starkt vilket eentuellt kan ha medförst att det inte lät så mycket längre bak..
) då dom hade ngn sportig trummis som tenderar att rycka sönder låtarna...undrar om dom inte hade ngn jövla spela-på-stallmiks-basist dessutom...nu var det ju Ready Freddie Washington(KOLLA PARKAS!! JAG KAN EN TILL BASIST!...) och Keith Carlock (som jag aldrig hade hört tidigare men som kanske är den bästa steely-trummis jag kan föreställa mej) som levererade perfekta , supersvängiga grunder. YISSES vad glad jag var att jag och frugan köpt 2 bira och klämt oss in framför scén direkt efter det att Sälmani hade upphört med sitt viskande så att man fick den fulla stereo-upplevelsen...

? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- Liten
- Hedersmedlem
figgebass skrev:Nix. Kommer icke ihåg.Det giget tror jag dock inte var lika bra som det på skeppsholmen (även om jag hört av dom som stod längre bak att det var för SVAGT ljud vilket jag kan tänka mej för jag stod 10 m från scén och det var som en enorm hi-fi-upplevelse. Inte ett skit för starkt vilket eentuellt kan ha medförst att det inte lät så mycket längre bak..) då dom hade ngn sportig trummis som tenderar att rycka sönder låtarna...undrar om dom inte hade ngn jövla spela-på-stallmiks-basist dessutom...nu var det ju Ready Freddie Washington(KOLLA PARKAS!! JAG KAN EN TILL BASIST!...) och Keith Carlock (som jag aldrig hade hört tidigare men som kanske är den bästa steely-trummis jag kan föreställa mej) som levererade perfekta , supersvängiga grunder. YISSES vad glad jag var att jag och frugan köpt 2 bira och klämt oss in framför scén direkt efter det att Sälmani hade upphört med sitt viskande så att man fick den fulla stereo-upplevelsen...
Jag blev så arg den dagen.. stod i press-kön (dont ask) för att få våra pass till alla dagar på sthml-jazz.. nästan HELA konserten (steelydan) hann gå innan vi fick våra pass.. En tant trängde sig före alla i en extreeemt lång kö och hävdade att hon var TVUNGEN att komma in NU.. när hon sedan avslöjade att hon var från Kyrkans tidning kunde jag inte låta bli.. jag sa så högt jag kunde att: The readers of horse and hound will be delighted!..
Tyvärr fattade hon inte vinken och stod kvar..

-
- Kontot är inaktiverat
Tänk att de ändå kom undan med att ha den där tempo-analfabeten bakom trummorna. Det var ju inte så illa på 70-talet men allvarligt...Peter Criss skulle aldrig ha gjort comeback....kmo skrev:På tal om bra musikerSorry, kunde inte låta bli..... Reunionspelningen på stadion, Paul Stanley körde nån pratamedpublikengrej. Peter Criss skulle hålla takten med hi-hat, tempot gick som en hängmatteinställning på en eq..
- blackparkas
- Medlem++++
Som sagt, U2 hade 15500 pers ungefär i Globen, så 16000 max kanske är en vettig siffra,s e´n beror det på hur stor scen man har etc.
Det satt folk runtom hela scenen när U2 spelade där.
Även bakom alltså vill jag minnas.
Det satt folk runtom hela scenen när U2 spelade där.
Även bakom alltså vill jag minnas.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- midlifecrisis
- Medlem++
- BB3000S
- VIP medlem
För att han är cool!midlifecrisis skrev:Använder Sir Marcus hatt för att se cool ut eller är han flintis?

Marcus spelar för övrigt på Sthlm Jazz nästa fredag tillsammans med Stanley Clarke o Victor Wooten!

| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |
| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |
- basmartin
- Medlem+++
Han är flintis.midlifecrisis skrev:Använder Sir Marcus hatt för att se cool ut eller är han flintis?
Martinus Olai Gothenburgiensis
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
- BB3000S
- VIP medlem
Rättade stavfelet år dig Martin.basmartin skrev:Han är cool.midlifecrisis skrev:Använder Sir Marcus hatt för att se cool ut eller är han flintis?

- Klopper
- Hedersmedlem
Han är bassist!BB3000S skrev:Rättade stavfelet år dig Martin.basmartin skrev:Han är cool.midlifecrisis skrev:Använder Sir Marcus hatt för att se cool ut eller är han flintis?

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
- basmartin
- Medlem+++
Ah, sorry. Men ditt stavfel får vara kvar.BB3000S skrev:Rättade stavfelet år dig Martin.basmartin skrev:Han är cool.midlifecrisis skrev:Använder Sir Marcus hatt för att se cool ut eller är han flintis?

Martinus Olai Gothenburgiensis
- midlifecrisis
- Medlem++
Enbart för denna tillställning kommer jag att sätta mig på flyget från BasEl. Satan, det kommer nästan att bli en religiös upplevelse. Jag har drömt om att se SC i 32 år!!!BB3000S skrev:För att han är cool!midlifecrisis skrev:Använder Sir Marcus hatt för att se cool ut eller är han flintis?
Marcus spelar för övrigt på Sthlm Jazz nästa fredag tillsammans med Stanley Clarke o Victor Wooten!
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
-Freddie Mercury
- BB3000S
- VIP medlem
Attans bananer!!basmartin skrev:Ah, sorry. Men ditt stavfel får vara kvar.BB3000S skrev:Rättade stavfelet år dig Martin.basmartin skrev:Han är cool.midlifecrisis skrev:Använder Sir Marcus hatt för att se cool ut eller är han flintis?

Kul! Det kommer att vara värt det, såg dom i höstas och det var grymt.midlifecrisis skrev:Enbart för denna tillställning kommer jag att sätta mig på flyget från BasEl. Satan, det kommer nästan att bli en religiös upplevelse. Jag har drömt om att se SC i 32 år!!!BB3000S skrev:För att han är cool!midlifecrisis skrev:Använder Sir Marcus hatt för att se cool ut eller är han flintis?
Stanley på kontra var en cool upplevelse!
- midlifecrisis
- Medlem++
Jag fick reda på höstkonserten DAGEN EFTER den hade varit. Det var smärtsamt...BB3000S skrev:Attans bananer!!basmartin skrev:Ah, sorry. Men ditt stavfel får vara kvar.BB3000S skrev:Rättade stavfelet år dig Martin.basmartin skrev:Han är cool.midlifecrisis skrev:Använder Sir Marcus hatt för att se cool ut eller är han flintis?![]()
Kul! Det kommer att vara värt det, såg dom i höstas och det var grymt.midlifecrisis skrev:Enbart för denna tillställning kommer jag att sätta mig på flyget från BasEl. Satan, det kommer nästan att bli en religiös upplevelse. Jag har drömt om att se SC i 32 år!!!BB3000S skrev:För att han är cool!midlifecrisis skrev:Använder Sir Marcus hatt för att se cool ut eller är han flintis?
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
-Freddie Mercury
- BB3000S
- VIP medlem
Åh fy!midlifecrisis skrev:Jag fick reda på höstkonserten DAGEN EFTER den hade varit. Det var smärtsamt...BB3000S skrev:Attans bananer!!basmartin skrev:Ah, sorry. Men ditt stavfel får vara kvar.BB3000S skrev:Rättade stavfelet år dig Martin.basmartin skrev:Han är cool.midlifecrisis skrev:Använder Sir Marcus hatt för att se cool ut eller är han flintis?![]()
Så mycket bättre att du får se dom nu då. Inget är som första gången...

Jag såg också SVM i höstas. Det var kul. Ja, Stanley Clarke's kontra-spel var grymt. Det var en underhållande konsert. Och pappa som inte hade någon koll på snubbarna alls innan tyckte det var en väldigt bra konsert. Satt på läktarens första rad. Det var ganska bra platser förutom att det var trångt för benen.
- anli
- VIP medlem
1. Inte jag heller riktigt men möjligtvis så här:DoggyD skrev:Jag vet ju inte ens hur den där snubben Hawkwind ser ut. Är det Mark Miller som spelar bas med Hawkwind ?

2. Inte all omöjligt. Är Mark och Marcus den samme?
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D