Är Marcus Miller en känd basist?

Prata om olika basister, kända som okända

Vet ni hur Marcus Miller ser ut och känner till hans musik?

Ja, han är jättekänd för bövelen!
89
78%
Nej, faktiskt inte.
25
22%

Antal röster: 114

Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

På tal om bra musiker :wink: Sorry, kunde inte låta bli..... Reunionspelningen på stadion, Paul Stanley körde nån pratamedpublikengrej. Peter Criss skulle hålla takten med hi-hat, tempot gick som en hängmatteinställning på en eq..
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
gäst

Inlägg av gäst »

figgebass skrev:
Johannes skrev:
figgebass skrev:
Johannes skrev: Nu kanske jag gör bort mig totalt och har missat att de faktiskt spelade på Stadion för 20 000 pers...
Nädå. Men väl ett globen några år innan.
Skönt. Då kan jag ju inte ha haft helt fel för Globen tar väl inte 20 000? Eller? Var du där, var det bra, var det 20 000?
nej det var knappast 20 000 i globen. Jag har för mej att det bara går in 13 000 men jag kan ha fel...
Kommer du ihåg om det var fullt? Det hade ju varit coolt. Steely Dan är verkligen skitbra.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Nix. Kommer icke ihåg.Det giget tror jag dock inte var lika bra som det på skeppsholmen (även om jag hört av dom som stod längre bak att det var för SVAGT ljud vilket jag kan tänka mej för jag stod 10 m från scén och det var som en enorm hi-fi-upplevelse. Inte ett skit för starkt vilket eentuellt kan ha medförst att det inte lät så mycket längre bak..;-)) då dom hade ngn sportig trummis som tenderar att rycka sönder låtarna...undrar om dom inte hade ngn jövla spela-på-stallmiks-basist dessutom...nu var det ju Ready Freddie Washington(KOLLA PARKAS!! JAG KAN EN TILL BASIST!...) och Keith Carlock (som jag aldrig hade hört tidigare men som kanske är den bästa steely-trummis jag kan föreställa mej) som levererade perfekta , supersvängiga grunder. YISSES vad glad jag var att jag och frugan köpt 2 bira och klämt oss in framför scén direkt efter det att Sälmani hade upphört med sitt viskande så att man fick den fulla stereo-upplevelsen...;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

figgebass skrev:Nix. Kommer icke ihåg.Det giget tror jag dock inte var lika bra som det på skeppsholmen (även om jag hört av dom som stod längre bak att det var för SVAGT ljud vilket jag kan tänka mej för jag stod 10 m från scén och det var som en enorm hi-fi-upplevelse. Inte ett skit för starkt vilket eentuellt kan ha medförst att det inte lät så mycket längre bak..;-)) då dom hade ngn sportig trummis som tenderar att rycka sönder låtarna...undrar om dom inte hade ngn jövla spela-på-stallmiks-basist dessutom...nu var det ju Ready Freddie Washington(KOLLA PARKAS!! JAG KAN EN TILL BASIST!...) och Keith Carlock (som jag aldrig hade hört tidigare men som kanske är den bästa steely-trummis jag kan föreställa mej) som levererade perfekta , supersvängiga grunder. YISSES vad glad jag var att jag och frugan köpt 2 bira och klämt oss in framför scén direkt efter det att Sälmani hade upphört med sitt viskande så att man fick den fulla stereo-upplevelsen...;-)

Jag blev så arg den dagen.. stod i press-kön (dont ask) för att få våra pass till alla dagar på sthml-jazz.. nästan HELA konserten (steelydan) hann gå innan vi fick våra pass.. En tant trängde sig före alla i en extreeemt lång kö och hävdade att hon var TVUNGEN att komma in NU.. när hon sedan avslöjade att hon var från Kyrkans tidning kunde jag inte låta bli.. jag sa så högt jag kunde att: The readers of horse and hound will be delighted!..
Tyvärr fattade hon inte vinken och stod kvar.. :(
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

kmo skrev:På tal om bra musiker :wink: Sorry, kunde inte låta bli..... Reunionspelningen på stadion, Paul Stanley körde nån pratamedpublikengrej. Peter Criss skulle hålla takten med hi-hat, tempot gick som en hängmatteinställning på en eq..
Tänk att de ändå kom undan med att ha den där tempo-analfabeten bakom trummorna. Det var ju inte så illa på 70-talet men allvarligt...Peter Criss skulle aldrig ha gjort comeback....
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Som sagt, U2 hade 15500 pers ungefär i Globen, så 16000 max kanske är en vettig siffra,s e´n beror det på hur stor scen man har etc.
Det satt folk runtom hela scenen när U2 spelade där.
Även bakom alltså vill jag minnas.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++

Inlägg av midlifecrisis »

Använder Sir Marcus hatt för att se cool ut eller är han flintis?
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

midlifecrisis skrev:Använder Sir Marcus hatt för att se cool ut eller är han flintis?
För att han är cool! :wink:
Marcus spelar för övrigt på Sthlm Jazz nästa fredag tillsammans med Stanley Clarke o Victor Wooten! :D
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |

| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

midlifecrisis skrev:Använder Sir Marcus hatt för att se cool ut eller är han flintis?
Han är flintis.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

basmartin skrev:
Han är cool.
Rättade stavfelet år dig Martin. :wink:

Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

BB3000S skrev:
basmartin skrev:
Han är cool.
Han är bassist!

Bild
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

BB3000S skrev:
basmartin skrev:
Han är cool.
Ah, sorry. Men ditt stavfel får vara kvar. :)
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++

BB3000S skrev:
Marcus spelar för övrigt på Sthlm Jazz nästa fredag tillsammans med Stanley Clarke o Victor Wooten! :D
Enbart för denna tillställning kommer jag att sätta mig på flyget från BasEl. Satan, det kommer nästan att bli en religiös upplevelse. Jag har drömt om att se SC i 32 år!!!
-Freddie Mercury
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

basmartin skrev:
BB3000S skrev:
basmartin skrev:
Han är cool.
Attans bananer!! :? :?
midlifecrisis skrev:
BB3000S skrev:
Enbart för denna tillställning kommer jag att sätta mig på flyget från BasEl. Satan, det kommer nästan att bli en religiös upplevelse. Jag har drömt om att se SC i 32 år!!!
Kul! Det kommer att vara värt det, såg dom i höstas och det var grymt.
Stanley på kontra var en cool upplevelse!

Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++

BB3000S skrev:
basmartin skrev:
BB3000S skrev:
basmartin skrev:
Han är cool.
midlifecrisis skrev:
BB3000S skrev:
Jag fick reda på höstkonserten DAGEN EFTER den hade varit. Det var smärtsamt...
-Freddie Mercury
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

midlifecrisis skrev:
BB3000S skrev:
basmartin skrev:
BB3000S skrev:
basmartin skrev:
Han är cool.
midlifecrisis skrev:
BB3000S skrev:
Jag fick reda på höstkonserten DAGEN EFTER den hade varit. Det var smärtsamt...
Åh fy!
Så mycket bättre att du får se dom nu då. Inget är som första gången... :wink: :D

gäst

Inlägg av gäst »

Jag såg också SVM i höstas. Det var kul. Ja, Stanley Clarke's kontra-spel var grymt. Det var en underhållande konsert. Och pappa som inte hade någon koll på snubbarna alls innan tyckte det var en väldigt bra konsert. Satt på läktarens första rad. Det var ganska bra platser förutom att det var trångt för benen.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Har jag startat denna tråd? Det hade jag glömt.
Har även glömt bort den där marcus miller.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++

Inlägg av DoggyD »

Jag vet ju inte ens hur den där snubben Hawkwind ser ut. Är det Mark Miller som spelar bas med Hawkwind ?
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

DoggyD skrev:Jag vet ju inte ens hur den där snubben Hawkwind ser ut. Är det Mark Miller som spelar bas med Hawkwind ?
1. Inte jag heller riktigt men möjligtvis så här:
Bild

2. Inte all omöjligt. Är Mark och Marcus den samme?
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Skriv svar