Vad är pengar värt...?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
ferm
Medlem++

Inlägg av ferm »

daionsavage skrev:
fieldflower skrev:Är det nu man ska berätta att det oftast tar år av slitiga tråkiga jobb innan man kommer i närheten av de roligare jobben...?
Finns det roliga jobb?

Ja det gör det, men man måste ha nåt riktigt tråkigt i sin ungdom att jämföra med.
Så Alfons det är bara att bita ihop, det känns för jävligt mens det pågår, men det blir bättre sen. Tänk på pengarna.
För många basar är inte nog
Användarvisningsbild
melodika
Medlem+

Inlägg av melodika »

Jag klagar inte, jag har VALT själv att jobba så mkt och de tider jag har. Men din fråga var "vad är pengar värt?" och för mig är pengar värt det jobb jag gör för att kunna leva och försörja min familj samt köpa lite basar då och då :D
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

Det är ju det största argumentet! Har innan tänkt átt det inte var nån chans att jag skulle jobba där, tills jag började tänka på att man behöver pengar till basar, då blev det en annan femma.. :roll: Sen har jag som tur är ingen familj att försörja, så.. mm... 8)
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

the_great_alfonzo skrev:Sen har jag som tur är ingen familj att försörja, så.. mm... 8)
Lugn min vän, det kommer! :D
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Valle
VIP medlem

Inlägg av Valle »

Tråkiga sommarjobb har iaf gjort mig grymt studiemotiverad, och förhoppningsvis är det värt en hel del i framtiden.
/Johan
Van Zandt, Guild, Aguilar, TKS mm.
Presentation
Användarvisningsbild
optic
Medlem+

Inlägg av optic »

Gör vad du vill.
Livet är till för att njutas av, och i slutändan är pengar bara pengar.
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01

<3 Tjoffe

www.myspace.com/momoorchestra
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

diverse pissjobb gjorde mig mer studiemotiverad. jag är inte skapt för att harva på rökeri i 20-30 år utan jag vill jobba med nåt som intresserar mig.

men visst, man lär sig snabbt hur det funderar i verkligheten och det är bara att bita ihop. stå och harva 8-10 timmar på en arbetsplats där det är lite si och så med arbetsförhållanden, avtal m.m kanske inte känns så motiverande, men den 25:e glömmer man det och köper nya basar.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Masayo
Medlem++

Inlägg av Masayo »

hosse skrev:diverse pissjobb gjorde mig mer studiemotiverad. jag är inte skapt för att harva på rökeri i 20-30 år utan jag vill jobba med nåt som intresserar mig.

men visst, man lär sig snabbt hur det funderar i verkligheten och det är bara att bita ihop. stå och harva 8-10 timmar på en arbetsplats där det är lite si och så med arbetsförhållanden, avtal m.m kanske inte känns så motiverande, men den 25:e glömmer man det och köper nya basar.
Vad pluggar du för något?
Fender Jazz Bass - 1966 / Squier Classic Vibe 60's Jazz Bass - 2012 / Fender Rumble 100
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

Gunnar89 skrev:
hosse skrev:diverse pissjobb gjorde mig mer studiemotiverad. jag är inte skapt för att harva på rökeri i 20-30 år utan jag vill jobba med nåt som intresserar mig.

socionomi.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

hosse skrev:
Gunnar89 skrev:

socionomi.
Skål ta me fan! :wink:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Va sa han.... sodomi?
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

daionsavage skrev:
anli skrev:Va sa han.... sodomi?
du menar G-D-E ?
Du menar väl F-C-E?
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

daionsavage skrev:
200071 skrev:
daionsavage skrev:
anli skrev:Va sa han.... sodomi?
du menar G-D-E ?
Du menar väl F-C-E?
Fadomi?

Jag menade ju naturligtvis G-C-E :oops: :oops: :oops:
Där fick vi skämmas lite båda. Men vi visste ju hur vi menade egentligen.... :wink:
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

Jobb är oftast astråkigt.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

basmartin skrev:Jobb är oftast astråkigt.
That makes one of us then...

Mitt jobb är kul som fan!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Cee
Medlem

Inlägg av Cee »

fieldflower skrev:
basmartin skrev:Jobb är oftast astråkigt.
That makes one of us then...

Mitt jobb är kul som fan!
Samma här! Alla jobb jag haft har varit roliga. Djupfryst, frukt&grönt, dricka, kaffebryggarfabriken, sätta plantor, repa motorer, prova turbos, bygga motorprovning. Hmm... kan det vara så att inställningen och jobbarkompisarna är viktigare än själva jobbet?
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Var glad att du har nåt sommarjobb alls!
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

Om man läser mellan raderna så är det i princip det att det är ett väldigt långtråkigt jobb och du kommer antagligen vara ensam som sommarvikarie där, am I right? Se det såhär: Du får pengar + att du får en erfarenhet. Kids idag är så jävla lata på det sättet, lever på sina föräldrar tills dom slutar gymnasiet och då ska dom helt plötsligt hitta ett jobb och blir helt ställda och börjar plugga istället. Arbetsmeriter väger högre än utbildningar, även fast vissa arbeten KRÄVER en viss sorts utbildning...

Hur som helst, ta jobbet, slit röven av dig, ha en 3-4 veckor innan skolan börjar ledig och köp dig en bas!
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

Jag har kommit fram till att bara jag tänker konstant på vad kul man kan ha med en massa pengar så skare nog fixa sej! hoppas jag iaf :roll:
Skriv svar