fieldflower skrev:Är det nu man ska berätta att det oftast tar år av slitiga tråkiga jobb innan man kommer i närheten av de roligare jobben...?
Finns det roliga jobb?
Ja det gör det, men man måste ha nåt riktigt tråkigt i sin ungdom att jämföra med.
Så Alfons det är bara att bita ihop, det känns för jävligt mens det pågår, men det blir bättre sen. Tänk på pengarna.
Jag klagar inte, jag har VALT själv att jobba så mkt och de tider jag har. Men din fråga var "vad är pengar värt?" och för mig är pengar värt det jobb jag gör för att kunna leva och försörja min familj samt köpa lite basar då och då
Det är ju det största argumentet! Har innan tänkt átt det inte var nån chans att jag skulle jobba där, tills jag började tänka på att man behöver pengar till basar, då blev det en annan femma.. Sen har jag som tur är ingen familj att försörja, så.. mm...
the_great_alfonzo skrev:Sen har jag som tur är ingen familj att försörja, så.. mm...
Lugn min vän, det kommer!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
diverse pissjobb gjorde mig mer studiemotiverad. jag är inte skapt för att harva på rökeri i 20-30 år utan jag vill jobba med nåt som intresserar mig.
men visst, man lär sig snabbt hur det funderar i verkligheten och det är bara att bita ihop. stå och harva 8-10 timmar på en arbetsplats där det är lite si och så med arbetsförhållanden, avtal m.m kanske inte känns så motiverande, men den 25:e glömmer man det och köper nya basar.
hosse skrev:diverse pissjobb gjorde mig mer studiemotiverad. jag är inte skapt för att harva på rökeri i 20-30 år utan jag vill jobba med nåt som intresserar mig.
men visst, man lär sig snabbt hur det funderar i verkligheten och det är bara att bita ihop. stå och harva 8-10 timmar på en arbetsplats där det är lite si och så med arbetsförhållanden, avtal m.m kanske inte känns så motiverande, men den 25:e glömmer man det och köper nya basar.
Vad pluggar du för något?
Fender Jazz Bass - 1966 / Squier Classic Vibe 60's Jazz Bass - 2012 / Fender Rumble 100
hosse skrev:diverse pissjobb gjorde mig mer studiemotiverad. jag är inte skapt för att harva på rökeri i 20-30 år utan jag vill jobba med nåt som intresserar mig.
Vad pluggar du för något?
socionomi.
Skål ta me fan!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Samma här! Alla jobb jag haft har varit roliga. Djupfryst, frukt&grönt, dricka, kaffebryggarfabriken, sätta plantor, repa motorer, prova turbos, bygga motorprovning. Hmm... kan det vara så att inställningen och jobbarkompisarna är viktigare än själva jobbet?
Om man läser mellan raderna så är det i princip det att det är ett väldigt långtråkigt jobb och du kommer antagligen vara ensam som sommarvikarie där, am I right? Se det såhär: Du får pengar + att du får en erfarenhet. Kids idag är så jävla lata på det sättet, lever på sina föräldrar tills dom slutar gymnasiet och då ska dom helt plötsligt hitta ett jobb och blir helt ställda och börjar plugga istället. Arbetsmeriter väger högre än utbildningar, även fast vissa arbeten KRÄVER en viss sorts utbildning...
Hur som helst, ta jobbet, slit röven av dig, ha en 3-4 veckor innan skolan börjar ledig och köp dig en bas!