HAha, du kan inte komma till mig och testa för jag sålde basen till Fläppen, faktiskt den bas som gjort mest ont att göra sig av med... Spelbarheten är helt fantastisk och den är LÄTT, väger inte mycket mer än 4 kg. Sitter en Schertler Bluestick i den också (kondensatormik (den är kvalitetssäkrad), ger ett fantastiskt kontraljudfiggebass skrev:Absolut och detta meddelande tolkar jag som att du tyckr att jag är lite skev , vilket jag tar som en komplimang... =)MALA skrev:Skevt kan vara charmigt, om man själv är skev på andra hållet så jämnar det ut sigfiggebass skrev:Men för helvete Mala!! Den här är ju helt skev och vind!!
http://www.windmill-guitars.se/Bassline_Worp.htm
Hur kvalitetssäkrad är den egentligen?!?
Detta är den basen som är det mest sommarstugesnidade jag sett och samtidigt en av dom mest Blackie-Lawless-passande i modern tid....Är det ngn fr BC-rich som ritat designen? ;-)Jag MÅSTE komma förbi och prova den när jag får läge,Mala,men jag kan inte sticka under stol med att jag tycker att den är helt provocerande sinnessjuk-looking....
NY HEMSIDA - MALABASS
- MALA
- Distributör
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
- GandhiMK2
- Medlem++
Det gjorde ont? Ah...du fastnade i ngt av hornen kanske+MALA skrev:
HAha, du kan inte komma till mig och testa för jag sålde basen till Fläppen, faktiskt den bas som gjort mest ont att göra sig av med... Spelbarheten är helt fantastisk och den är LÄTT, väger inte mycket mer än 4 kg. Sitter en Schertler Bluestick i den också (kondensatormik (den är kvalitetssäkrad), ger ett fantastiskt kontraljud

Mn den kostar väl knappt nånting så det kan väl vara värt att ta hem en på vinst och förlust för att få den säkrad och dessutom få utpressningsmaterial gentemot MEJ?

Tror du att den skulle passa till att spela "Sommartider hej hej"?

? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- MALA
- Distributör
Njaaa, jag tror att den är mer åt Lordi-hålletfiggebass skrev: Tror du att den skulle passa till att spela "Sommartider hej hej"?
- GandhiMK2
- Medlem++
Du har nog rätt!! Det kanske vore nåt....att sponsra lite monster...MALA skrev:Njaaa, jag tror att den är mer åt Lordi-hålletfiggebass skrev: Tror du att den skulle passa till att spela "Sommartider hej hej"?

? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- Fläppen
- Medlem+
Du får givetvis komma och prova den hos mig, om du lovar att inte tjata om att få ta med den. Då kan du ju samtidigt passa på och fingra lite på mina båda gamla Fenderbasar. De är inte helt kass de heller, om jag får säga det själv.figgebass skrev:Det gjorde ont? Ah...du fastnade i ngt av hornen kanske+MALA skrev:
HAha, du kan inte komma till mig och testa för jag sålde basen till Fläppen, faktiskt den bas som gjort mest ont att göra sig av med... Spelbarheten är helt fantastisk och den är LÄTT, väger inte mycket mer än 4 kg. Sitter en Schertler Bluestick i den också (kondensatormik (den är kvalitetssäkrad), ger ett fantastiskt kontraljud
Mn den kostar väl knappt nånting så det kan väl vara värt att ta hem en på vinst och förlust för att få den säkrad och dessutom få utpressningsmaterial gentemot MEJ?
/T
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
- GandhiMK2
- Medlem++
Du , jag , Blackie Lawless och lite köttstycken i en enda lång bc-rich-alike-shoot-out!! Vilken vision! =)
Tack för inviten ,fö....
Tack för inviten ,fö....
-
- Medlem+++
- MALA
- Distributör
- alexon
- Medlem++
- MALA
- Distributör
Jag snodde menyn från MAruszczyks hemsida och då åkte koden med. Har fortfarande inte hittat var den ligger så att jag får bort den, letar och letar...alexon skrev:
En anmärkning, uppe i webfönstrets rubrik står det "Public Peace Music Productions". Det förvirrar lite.

- Liten
- Hedersmedlem
MEN!!! Svårt det ska va då..MALA skrev:Jag snodde menyn från MAruszczyks hemsida och då åkte koden med. Har fortfarande inte hittat var den ligger så att jag får bort den, letar och letar...alexon skrev:
En anmärkning, uppe i webfönstrets rubrik står det "Public Peace Music Productions". Det förvirrar lite.
provar igen: HELT SJUUUKT varför får jag inte quota/code'a en kodsnutt för??
Såhärdå: GAAAAAHHHHHH
meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 6.0">
meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
title>Public Peace Music Productions
base target="_self">
LINK REL="Stylesheet" Href="style.css" TYPE="text/css">
/head>
Senast redigerad av Liten den mån 20 okt 2008, 13:56, redigerad totalt 3 gång.
- MALA
- Distributör
Gott Liten
ska bara utföra lite vettigt arbete så åker det väck sedan

- MALA
- Distributör
- Liten
- Hedersmedlem
Inget illa menat Mala, men just namnet "Malabass" kändes så bekant... Jag fick klia mig i huvudet länge innan jag kom på att det ju är märket på basen vi kan se i denna legendariska video:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tn7SnEnK6Iw[/youtube]
...men... om man vill ha kontraljud köper man väl en kontra?MALA skrev: ...Sitter en Schertler Bluestick i den också (kondensatormik (den är kvalitetssäkrad), ger ett fantastiskt kontraljud
Eller är det bara min totalaversion mot Line-6-syndromet som säger så?
Fotnot:
Line-6-syndromet = "den här basen kan låta PRECIS som en rickenbacker OCH en kontra OCH en P-bas. PRECIS faktiskt."
Eller "Den här synten låter PRECIS som en fyra mans blåssektion"
- MALA
- Distributör
Rätt så, för mig själv funkar det inte att sitta i rullstol och spela kontra, tyvärr. Det andra är att man kan växla sound mitt under låten. Worpen med Bluestick är det mest kontraliknande jag har hört (möjligen med undantag för någon Rob Allenbas) substitut för den som inte kan spela eller orkar bära omkring på en kontradereborn skrev:...men... om man vill ha kontraljud köper man väl en kontra?MALA skrev: ...Sitter en Schertler Bluestick i den också (kondensatormik (den är kvalitetssäkrad), ger ett fantastiskt kontraljud
- alexon
- Medlem++
GrafZeppelin skrev:Inget illa menat Mala, men just namnet "Malabass" kändes så bekant... Jag fick klia mig i huvudet länge innan jag kom på att det ju är märket på basen vi kan se i denna legendariska video:

jag kliar mig knappast i huvudet när jag hör detta. Snarare sammandragningar i maggropen.
Mycket till basspel är det inte. Mer av diskantspel.
- MALA
- Distributör
Gitarr-wannabee?alexon skrev:
jag kliar mig knappast i huvudet när jag hör detta. Snarare sammandragningar i maggropen.
Mycket till basspel är det inte. Mer av diskantspel.
- Fläppen
- Medlem+
Sommartider hoj hoj!figgebass skrev:Det gjorde ont? Ah...du fastnade i ngt av hornen kanske+MALA skrev:

TheFlap
- MALA
- Distributör
Nu ligger det uppe en ljudfil på Worp Acoustik kolla under Bassline och Ljudfiler. Notera också att till skillnad mot Line 6 så är detta rena akusiska ljud och inga programmerade grejerdereborn skrev:...men... om man vill ha kontraljud köper man väl en kontra?MALA skrev: ...Sitter en Schertler Bluestick i den också (kondensatormik (den är kvalitetssäkrad), ger ett fantastiskt kontraljud
Fotnot:
Line-6-syndromet = "den här basen kan låta PRECIS som en rickenbacker OCH en kontra OCH en P-bas. PRECIS faktiskt."

- Fläppen
- Medlem+
Vilket underbart både ljud och spel! Jag tänker då på den ljudfil som ligger direkt under Worp Acoustic. Vem är det som spelar?MALA skrev:Nu ligger det uppe en ljudfil på Worp Acoustik kolla under Bassline och Ljudfiler. Notera också att till skillnad mot Line 6 så är detta rena akusiska ljud och inga programmerade grejerdereborn skrev:...men... om man vill ha kontraljud köper man väl en kontra?MALA skrev: ...Sitter en Schertler Bluestick i den också (kondensatormik (den är kvalitetssäkrad), ger ett fantastiskt kontraljud
Fotnot:
/Thomas
TheFlap