NY HEMSIDA - MALABASS

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
MALA
Distributör

Inlägg av MALA »

figgebass skrev:
MALA skrev:
figgebass skrev:Men för helvete Mala!! Den här är ju helt skev och vind!!
http://www.windmill-guitars.se/Bassline_Worp.htm
Hur kvalitetssäkrad är den egentligen?!?
Skevt kan vara charmigt, om man själv är skev på andra hållet så jämnar det ut sig :lol:
Absolut och detta meddelande tolkar jag som att du tyckr att jag är lite skev , vilket jag tar som en komplimang... =)
Detta är den basen som är det mest sommarstugesnidade jag sett och samtidigt en av dom mest Blackie-Lawless-passande i modern tid....Är det ngn fr BC-rich som ritat designen? ;-)Jag MÅSTE komma förbi och prova den när jag får läge,Mala,men jag kan inte sticka under stol med att jag tycker att den är helt provocerande sinnessjuk-looking....;-)
HAha, du kan inte komma till mig och testa för jag sålde basen till Fläppen, faktiskt den bas som gjort mest ont att göra sig av med... Spelbarheten är helt fantastisk och den är LÄTT, väger inte mycket mer än 4 kg. Sitter en Schertler Bluestick i den också (kondensatormik (den är kvalitetssäkrad), ger ett fantastiskt kontraljud
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

MALA skrev:
HAha, du kan inte komma till mig och testa för jag sålde basen till Fläppen, faktiskt den bas som gjort mest ont att göra sig av med... Spelbarheten är helt fantastisk och den är LÄTT, väger inte mycket mer än 4 kg. Sitter en Schertler Bluestick i den också (kondensatormik (den är kvalitetssäkrad), ger ett fantastiskt kontraljud
Det gjorde ont? Ah...du fastnade i ngt av hornen kanske+ ;-)
Mn den kostar väl knappt nånting så det kan väl vara värt att ta hem en på vinst och förlust för att få den säkrad och dessutom få utpressningsmaterial gentemot MEJ? ;-)
Tror du att den skulle passa till att spela "Sommartider hej hej"? ;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
MALA
Distributör

Inlägg av MALA »

figgebass skrev: Tror du att den skulle passa till att spela "Sommartider hej hej"? ;-)
Njaaa, jag tror att den är mer åt Lordi-hållet
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

MALA skrev:
figgebass skrev: Tror du att den skulle passa till att spela "Sommartider hej hej"? ;-)
*ASGARV*
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

MALA skrev:
Du har nog rätt!! Det kanske vore nåt....att sponsra lite monster...;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Fläppen
Medlem+

Inlägg av Fläppen »

figgebass skrev:
MALA skrev:
Mn den kostar väl knappt nånting så det kan väl vara värt att ta hem en på vinst och förlust för att få den säkrad och dessutom få utpressningsmaterial gentemot MEJ? ;-)
Du får givetvis komma och prova den hos mig, om du lovar att inte tjata om att få ta med den. Då kan du ju samtidigt passa på och fingra lite på mina båda gamla Fenderbasar. De är inte helt kass de heller, om jag får säga det själv.
/T
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Du , jag , Blackie Lawless och lite köttstycken i en enda lång bc-rich-alike-shoot-out!! Vilken vision! =)

Tack för inviten ,fö....
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

figgebass skrev:Du , jag , Blackie Lawless och lite köttstycken i en enda lång bc-rich-alike-shoot-out!! Vilken vision! =)

Tack för inviten ,fö....
Inte mycket att göra i Sjuntorp....jag borde veta, växte själv upp där :wink:
Användarvisningsbild
MALA
Distributör

Inlägg av MALA »

Användarvisningsbild
alexon
Medlem++

Inlägg av alexon »

Snyggt MALA. Jag är imponerad över hemsidan. Utöver att den är enkel, snygg, informativ, så är den snabb. Min slöa uppkoppling laddar ned bilderna utan väntetid. Det är skönt.

En anmärkning, uppe i webfönstrets rubrik står det "Public Peace Music Productions". Det förvirrar lite.
Användarvisningsbild
MALA
Distributör

Inlägg av MALA »

alexon skrev:
En anmärkning, uppe i webfönstrets rubrik står det "Public Peace Music Productions". Det förvirrar lite.
Jag snodde menyn från MAruszczyks hemsida och då åkte koden med. Har fortfarande inte hittat var den ligger så att jag får bort den, letar och letar... :roll:
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

MALA skrev:
alexon skrev:
Jag snodde menyn från MAruszczyks hemsida och då åkte koden med. Har fortfarande inte hittat var den ligger så att jag får bort den, letar och letar... :roll:
MEN!!! Svårt det ska va då..
provar igen: HELT SJUUUKT varför får jag inte quota/code'a en kodsnutt för??

Såhärdå: GAAAAAHHHHHH

meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 6.0">
meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
title>Public Peace Music Productions
base target="_self">
LINK REL="Stylesheet" Href="style.css" TYPE="text/css">
/head>
Senast redigerad av Liten den mån 20 okt 2008, 13:56, redigerad totalt 3 gång.
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
MALA
Distributör

Inlägg av MALA »

Gott Liten :wink: ska bara utföra lite vettigt arbete så åker det väck sedan
Användarvisningsbild
MALA
Distributör

Inlägg av MALA »

Nu är det fixat
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

MALA skrev:Nu är det fixat
trots detta forums TOTALA ovilja att skriva ut kodsnuttar på ett vättigt sätt!

Bidde bra det där!
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Liten=IT-Allah !! =)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Inget illa menat Mala, men just namnet "Malabass" kändes så bekant... Jag fick klia mig i huvudet länge innan jag kom på att det ju är märket på basen vi kan se i denna legendariska video:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tn7SnEnK6Iw[/youtube]
dereborn

Inlägg av dereborn »

figgebass skrev:
Fläppen skrev:Kvalitet är det dock under alla omständigheter.
/T
Rent tekniskt tror jag dej förståss.....Det är sjukt hög kvalitet i JAS-projektet också men jag vet iaf lika lite vad jag ska göra med den..;-)
:D
dereborn

Inlägg av dereborn »

MALA skrev: ...Sitter en Schertler Bluestick i den också (kondensatormik (den är kvalitetssäkrad), ger ett fantastiskt kontraljud
...men... om man vill ha kontraljud köper man väl en kontra?

Eller är det bara min totalaversion mot Line-6-syndromet som säger så?

Fotnot:
Line-6-syndromet = "den här basen kan låta PRECIS som en rickenbacker OCH en kontra OCH en P-bas. PRECIS faktiskt."
Eller "Den här synten låter PRECIS som en fyra mans blåssektion"
Användarvisningsbild
MALA
Distributör

Inlägg av MALA »

dereborn skrev:
MALA skrev: ...Sitter en Schertler Bluestick i den också (kondensatormik (den är kvalitetssäkrad), ger ett fantastiskt kontraljud

Rätt så, för mig själv funkar det inte att sitta i rullstol och spela kontra, tyvärr. Det andra är att man kan växla sound mitt under låten. Worpen med Bluestick är det mest kontraliknande jag har hört (möjligen med undantag för någon Rob Allenbas) substitut för den som inte kan spela eller orkar bära omkring på en kontra
Användarvisningsbild
alexon
Medlem++

Inlägg av alexon »

GrafZeppelin skrev:Inget illa menat Mala, men just namnet "Malabass" kändes så bekant... Jag fick klia mig i huvudet länge innan jag kom på att det ju är märket på basen vi kan se i denna legendariska video:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tn7SnEnK6Iw[/youtube]
:shock:

jag kliar mig knappast i huvudet när jag hör detta. Snarare sammandragningar i maggropen.

Mycket till basspel är det inte. Mer av diskantspel.
Användarvisningsbild
MALA
Distributör

Inlägg av MALA »

alexon skrev:
jag kliar mig knappast i huvudet när jag hör detta. Snarare sammandragningar i maggropen.

Mycket till basspel är det inte. Mer av diskantspel.
Gitarr-wannabee?
Användarvisningsbild
Fläppen
Medlem+

Inlägg av Fläppen »

figgebass skrev:
MALA skrev:
Sommartider hoj hoj!

Bild
TheFlap
Användarvisningsbild
MALA
Distributör

Inlägg av MALA »

dereborn skrev:

Fotnot:
Line-6-syndromet = "den här basen kan låta PRECIS som en rickenbacker OCH en kontra OCH en P-bas. PRECIS faktiskt."
Nu ligger det uppe en ljudfil på Worp Acoustik kolla under Bassline och Ljudfiler. Notera också att till skillnad mot Line 6 så är detta rena akusiska ljud och inga programmerade grejer :wink:
Användarvisningsbild
Fläppen
Medlem+

Inlägg av Fläppen »

MALA skrev:
dereborn skrev:

Fotnot:
Nu ligger det uppe en ljudfil på Worp Acoustik kolla under Bassline och Ljudfiler. Notera också att till skillnad mot Line 6 så är detta rena akusiska ljud och inga programmerade grejer :wink:
Vilket underbart både ljud och spel! Jag tänker då på den ljudfil som ligger direkt under Worp Acoustic. Vem är det som spelar?
/Thomas
TheFlap
Skriv svar