Menar du att ta bort banden?
Det är väl kanske en smula synd, men det är din bas och du gör som du vill. Det går ju att banda den igen om du skulle tröttna på bandlöst.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Klopper skrev:Menar du att ta bort banden?
Det är väl kanske en smula synd, men det är din bas och du gör som du vill. Det går ju att banda den igen om du skulle tröttna på bandlöst.
Mmm, dom måste ändå slipas eller bytas. Så lite jobb med den kommer det ju ändå att bli. Och jag är lite nyfiken på bandlöst
Punkster skrev:Jo, modellen som Sting har/hade var ju deras top of the line med aktiv elektronik o sånt. Den jag har köpt är lite enklare. Och mycket billigare
Den ser ut att vara i bra skick och mycket mumsig!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Punkster skrev:Det är Årnes gamla. Den är välanvänd och banden är slitna. Plus att den har åkt i backen och fått en liten sprick i kroppen.
Knep du den?
Grattis.
Vad jag minns så är inte banden så illa däran.
Tror att du klarar dig med en bandslipning.
Sure bacon. Jag åker bil så det är inga probs. Får ha en fantastiskt detaljerad vägbeskrivning bara till årnes (Är den kvar där?) och dig (Brickebacken?).
Jag har en sån där 70-tals Ibanez Musician-bas och älskar den. Bara tanken på att någon vandal sliter av banden makes me wanna puke.
I ärlighetens namn är de väl inte så dyra. Jag har i och för sig top-of-the-line-modellen med (oanvändbar brusig) elektronik, men ändå...
Må ditt skägg växa inåt och förkväva dig!
P.S. Vad fick du betala för den? Jag köpte min för 25 år sen dyrt och har ingen aning om vad de kostar idag. D.S.
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
Foxbat skrev:Sure bacon. Jag åker bil så det är inga probs. Får ha en fantastiskt detaljerad vägbeskrivning bara till årnes (Är den kvar där?) och dig (Brickebacken?).
Foxbat skrev:Sure bacon. Jag åker bil så det är inga probs. Får ha en fantastiskt detaljerad vägbeskrivning bara till årnes (Är den kvar där?) och dig (Brickebacken?).
Visst är den kvar hos Årnes, så jag låter honom beskriva vägen. När den väl kommit till Närke kan vi väl göra på samma sätt som förra gången, så slipper du leta efter mig. Jag vet ju vart du uppehåller dig
inber skrev:Jag har en sån där 70-tals Ibanez Musician-bas och älskar den. Bara tanken på att någon vandal sliter av banden makes me wanna puke.
I ärlighetens namn är de väl inte så dyra. Jag har i och för sig top-of-the-line-modellen med (oanvändbar brusig) elektronik, men ändå...
Må ditt skägg växa inåt och förkväva dig!
P.S. Vad fick du betala för den? Jag köpte min för 25 år sen dyrt och har ingen aning om vad de kostar idag. D.S.
Dom tillverkades ju som bandlösa också, så något direkt helgerån är det väl inte. Fast man kanske skulle leta efter en bandlös istället. Jag fick betala 2k, vilket jag tycker verkar vara ett mycket humant pris. Dock är den lite risig, men absolut inte i dåligt skick enligt Årnes.
Visst är den kvar hos Årnes, så jag låter honom beskriva vägen. När den väl kommit till Närke kan vi väl göra på samma sätt som förra gången, så slipper du leta efter mig. Jag vet ju vart du uppehåller dig
Klopper skrev:Menar du att ta bort banden?
Mmm, dom måste ändå slipas eller bytas. Så lite jobb med den kommer det ju ändå att bli. Och jag är lite nyfiken på bandlöst
De behövs bara slipas. Mattisson gör det ganska billigt. Jag tror inte att den basen är så rolig som bandlös, faktiskt.
Det lär väl bli en ordentlig översyn innan jag bestämmer mig för dess framtida öde iaf. Kan ju höra med Mattisson vad han vill ha för pröjs för en slipning också. Eller prova det själv
Härligt!
Gött mos, då ber jag Årnes göra upp om det praktiska med dig. Tusen tack!