Problem med stallet
- Isch
- Medlem
Problem med stallet
Tjena!
Jag har en Fender Jazz Bass American Traditional som jag införskaffade för ett par år sen. Den funkar ganska bra om man bortser från en grej. Jag spelar i sönder strängar till höger och vänster. Går igenom ett stängset varannan vecka som det ser ut just nu. Strängarna går av vid stallet och jag vet inte riktigt vad det beror på. Någon som vet vad det kan beror på och hur man åtgärdar det på bästa sätt?
Mvh Isch
Jag har en Fender Jazz Bass American Traditional som jag införskaffade för ett par år sen. Den funkar ganska bra om man bortser från en grej. Jag spelar i sönder strängar till höger och vänster. Går igenom ett stängset varannan vecka som det ser ut just nu. Strängarna går av vid stallet och jag vet inte riktigt vad det beror på. Någon som vet vad det kan beror på och hur man åtgärdar det på bästa sätt?
Mvh Isch
- Isch
- Medlem
Jag hoppas innerligen att det inte är min spelteknik som är orsaken.Le Contrebasse skrev:Din spelteknik kanske har viss inverkan?
Får inte till något bra foto på stallet, kameran kan inte fokusera så nära att det går att se något, så nån bild blir det tyvärr inte.
Man kanske skulle ta och köpa sig ett nytt stall och testa? Då får jag ju reda på om det är min teknik som Le Contrebasse tipsade om. Nån som har något tips på vad man ska köpa?
- edvin
- Medlem++
Jag skulle i första hand kolla så att det inte är vasst i närheten av där strängen tar an, om så är fallet; fila.Isch skrev:Jag hoppas innerligen att det inte är min spelteknik som är orsaken.Le Contrebasse skrev:Din spelteknik kanske har viss inverkan?
Får inte till något bra foto på stallet, kameran kan inte fokusera så nära att det går att se något, så nån bild blir det tyvärr inte.
Man kanske skulle ta och köpa sig ett nytt stall och testa? Då får jag ju reda på om det är min teknik som Le Contrebasse tipsade om. Nån som har något tips på vad man ska köpa?
Om man ska snacka nytt stall, köp badass!

grejor
- Isch
- Medlem
- edvin
- Medlem++
kolla upp vendolin.se och blocketIsch skrev:Tack för tipset, ska kolla upp om det finns något vasst att fila ner. BTW, Var får man tag i ett badass stall?edvine skrev: Jag skulle i första hand kolla så att det inte är vasst i närheten av där strängen tar an, om så är fallet; fila.
Om man ska snacka nytt stall, köp badass!
annars finns det på GMF.se alternativt basspartsresource.com
grejor
- hosse
- Medlem+++
mitt tips är att gå in på Clas Ohlsson och köpa ett set nålfilar (köp inte från gmf, kraftigt överpriserat) och fila ner stallsadlarna lite, så det blir en "mjukare" runding över sadlen.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- Bastappe
- Medlem+
Det är viktigt att strängen inte blir vriden i längdaxeln när du strängar basen.
Ibanez Musician 924, Höfner Kontra -62, Tokai Hard Puncher, FERNANDESBACKER, Fenderstrata -96 , Ibanez Musician 900, Status Empathy 6:a , Yamaha TRB 4P, Barbeque Village 5:a, Peavey Cirrus 4:a. Avbandad Status 4:a, Squier Jazz CV
-
- Medlem