John Entwistle
- Axman
- Medlem+
John Entwistle
Ville ville inte mer än att visa er klippet:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IfDE-ZvfOwU[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IfDE-ZvfOwU[/youtube]
Maruszczyk Jazz, HPD Jazz
Roland Jazzchorus gitarrförstärkare och spel i lägenheten
Roland Jazzchorus gitarrförstärkare och spel i lägenheten
- GNUlars
- VIP medlem
- Kontakt:
Har de lyckats få bara basen från tape?
Entwistle är grym, en av de stora förebilderna.
Är det någon som missat The Real Me från Quadrophenia? Fantastiskt basspel och helt egen stil. Man hör var Chris Squire har fått sina influenser..
Lars
Entwistle är grym, en av de stora förebilderna.
Är det någon som missat The Real Me från Quadrophenia? Fantastiskt basspel och helt egen stil. Man hör var Chris Squire har fått sina influenser..
Lars
Fender 400PS, Mesa M6, Jonas Hellborg, Mesa Buster, Sound City 120, Ampeg V4.
Lådor: Mesa, Jonas Hellborg, Ampeg, EBS, Marshall, EV mm....
Basar: (helst inte Fender) GNU, Peavey, Aria, Grand Suzuki, Rickenbacker, Music Man, Fender JB, Gibson, G&L mm
Lådor: Mesa, Jonas Hellborg, Ampeg, EBS, Marshall, EV mm....
Basar: (helst inte Fender) GNU, Peavey, Aria, Grand Suzuki, Rickenbacker, Music Man, Fender JB, Gibson, G&L mm
- blackparkas
- Medlem++++
- GurraG
- Medlem++
Det där klippet är kungligt!
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- lill_frasse
- Medlem+
Denna är cool med. Jävla feeling på rösten.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5TJOJLcweJ4[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5TJOJLcweJ4[/youtube]
- peter_s
- Medlem++
Efter att ha sett den utmärkta The Who-dokumentären Amazing Journey : The Story of the Who tycker jag att John Entwhistle verkade ha varit lite tragisk i vissa avseenden. En av återföreningsturnéerna gjordes t.ex. lite för att rädda John, som var utblottad efter att ha köpt för många instrument och dyra kläder, och i allmänhet levt rock'n'roll-livet på ett sätt som hans ekonomi inte tillät. Och han verkar ha gjort samma misstag vid ett flertal tillfällen. Suck, liksom.Rix skrev:Han levde rock'n'roll-drömmen lite senare än de andra, snortade väl ihjäl sig vid 54 års ålder eller så.
Men visst, en unik basist var han. Det kan ingen ta ifrån honom.
Men på tal om hans kläder, vad sägs om den här "intressanta" läderutstyrseln?

- Klopper
- Hedersmedlem
John E.
Gillar Alembicbasar, stora riggar, modelljärnväg och fruntimmer.
Död vid 58!
Jag ligger pyrt till, men har å andra sidan 12 år kvar till 58 och jag nyttjar inte coke!
Gillar Alembicbasar, stora riggar, modelljärnväg och fruntimmer.
Död vid 58!
Jag ligger pyrt till, men har å andra sidan 12 år kvar till 58 och jag nyttjar inte coke!

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

- MatsD
- Medlem++
Entwistles insatser för rockbasen är monumentalt - innan honom stod basister och thumpade lite fisigt luddigt med tummen på flatwounds, efter Entwistle öppnade sig en helt ny värld av kaxig rockbas. Men The Who betydde överhuvudtaget mycket för rocken, de var länken mellan popen och hårdrocken tycker jag. Entwistle inom ramen för The Who gillar jag skarpt men det han gjort vid sídan om är kanske mindre intressant. Palladino som tagit över när resterna av The Who ska ut och spela nu sedan Entwistle trillade av pinn är ju en duktig basist men han har ju inget av Entwistles råa brutalitet. Då tycker jag nästan Ringos son på trummorna fyller hålet efter Keith Moon på ett mer förtjänstfullt sätt.
/Mats D
/Mats D
-
- Medlem++
Jag tror att Billy Sheehan hade klarat av att axla rollen som The Ox med bravur. Har är ju precis som The OX en bombastiskt basist med egenstilMatsD skrev:Entwistles insatser för rockbasen är monumentalt - innan honom stod basister och thumpade lite fisigt luddigt med tummen på flatwounds, efter Entwistle öppnade sig en helt ny värld av kaxig rockbas. Men The Who betydde överhuvudtaget mycket för rocken, de var länken mellan popen och hårdrocken tycker jag. Entwistle inom ramen för The Who gillar jag skarpt men det han gjort vid sídan om är kanske mindre intressant. Palladino som tagit över när resterna av The Who ska ut och spela nu sedan Entwistle trillade av pinn är ju en duktig basist men han har ju inget av Entwistles råa brutalitet. Då tycker jag nästan Ringos son på trummorna fyller hålet efter Keith Moon på ett mer förtjänstfullt sätt.
/Mats D
- Liten
- Hedersmedlem
Absolut!RolleHarris skrev:Jag tror att Billy Sheehan hade klarat av att axla rollen som The Ox med bravur. Har är ju precis som The OX en bombastiskt basist med egenstilMatsD skrev:Entwistles insatser för rockbasen är monumentalt - innan honom stod basister och thumpade lite fisigt luddigt med tummen på flatwounds, efter Entwistle öppnade sig en helt ny värld av kaxig rockbas. Men The Who betydde överhuvudtaget mycket för rocken, de var länken mellan popen och hårdrocken tycker jag. Entwistle inom ramen för The Who gillar jag skarpt men det han gjort vid sídan om är kanske mindre intressant. Palladino som tagit över när resterna av The Who ska ut och spela nu sedan Entwistle trillade av pinn är ju en duktig basist men han har ju inget av Entwistles råa brutalitet. Då tycker jag nästan Ringos son på trummorna fyller hålet efter Keith Moon på ett mer förtjänstfullt sätt.
/Mats D

- GurraG
- Medlem++
+1RolleHarris skrev: Jag tror att Billy Sheehan hade klarat av att axla rollen som The Ox med bravur. Har är ju precis som The OX en bombastiskt basist med egenstil
När jag hörde att Entwistle var död så var faktiskt Billy Sheehan den förste basisten jag kom att tänka på som lämplig ersättare.
Men Billy har ju faktiskt haft ett Who-tributeband, Amazing journey, tillsammans med Mike Portnoy och Paul Gilbert.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Zzy0OqGLIlM[/youtube]
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
- kosmonaut
- Medlem+
Killen som skrålar på i bakgrunden måste väll ändå anses som hängiven?GurraG skrev:+1RolleHarris skrev: Jag tror att Billy Sheehan hade klarat av att axla rollen som The Ox med bravur. Har är ju precis som The OX en bombastiskt basist med egenstil
När jag hörde att Entwistle var död så var faktiskt Billy Sheehan den förste basisten jag kom att tänka på som lämplig ersättare.
Men Billy har ju faktiskt haft ett Who-tributeband, Amazing journey, tillsammans med Mike Portnoy och Paul Gilbert.
- Klopper
- Hedersmedlem
Satt och slösurfade och hittade detta.
http://www.sothebys.com/app/live/lot/Lo ... lot_name=Y
Här gick en del av The Ox prylar under klubban.
Intressant att denna gick för i sammanhanget en struntsumma (£4320).
Det är ju en (vad jag vet) en one off.

eller denna som ger mig en viss styvhet i de nedre regionerna.

och här var det dag att för en tur till duschen med vidhängande byte av kallingar!

Det finns en massa godingar att beskåda, så mycket nöje.
Anli!
Strunta i att gå in på ovan nämda sidor.
Du lär få lust att beckna hustrun!
http://www.sothebys.com/app/live/lot/Lo ... lot_name=Y
Här gick en del av The Ox prylar under klubban.
Intressant att denna gick för i sammanhanget en struntsumma (£4320).
Det är ju en (vad jag vet) en one off.

eller denna som ger mig en viss styvhet i de nedre regionerna.

och här var det dag att för en tur till duschen med vidhängande byte av kallingar!

Det finns en massa godingar att beskåda, så mycket nöje.
Anli!
Strunta i att gå in på ovan nämda sidor.
Du lär få lust att beckna hustrun!

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.

- anli
- VIP medlem
- Klopper
- Hedersmedlem
Åk till Berlin och gör ett intjack på Hard Rock Café!anli skrev:Jobbigt.
Jag vill ha en explorer alembic med spindelnät. Det bara är så.
Annars är märket helt ointressant.
(nja inte riktigt sant... Phil Lesh dök upp i minnet)
Där hänger denna!

JE blev tydligen sur på den när den hade hyss för ig och sålde den som straff!

- anli
- VIP medlem
Ja just ja... LiveAid!! Dessa jävla batterier.Klopper skrev:Åk till Berlin och gör ett intjack på Hard Rock Café!anli skrev:Jobbigt.
Jag vill ha en explorer alembic med spindelnät. Det bara är så.
Annars är märket helt ointressant.
(nja inte riktigt sant... Phil Lesh dök upp i minnet)
Där hänger denna!
JE blev tydligen sur på den när den hade hyss för ig och sålde den som straff!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- Klopper
- Hedersmedlem
Vassego!Markooo skrev:Vad använde han för förstärkare i slutet av sin karriär? Har sett några som det står "ASS" på.

http://www.thewho.net/whotabs/equipment ... 86-02.html

- Klopper
- Hedersmedlem
Fan!
Kan inte släppa detta klipp!
Jag blir bara ännu mer fnattig än vanligt.
Kan inte bestämma mig för om jag gillar det eller ej.
Början och slutet är så infernaliskt tungt så högtalarna ramlar genom golvet. Sedan kommer det ett par stumpar som får mig att undra om JE lattjade med gummisvanen i poolen.
Bullen hjälp mig!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TVl39LBZGMw[/youtube]
Kan inte släppa detta klipp!
Jag blir bara ännu mer fnattig än vanligt.
Kan inte bestämma mig för om jag gillar det eller ej.
Början och slutet är så infernaliskt tungt så högtalarna ramlar genom golvet. Sedan kommer det ett par stumpar som får mig att undra om JE lattjade med gummisvanen i poolen.
Bullen hjälp mig!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TVl39LBZGMw[/youtube]

- anli
- VIP medlem