Smashade basar

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

mojo skrev:Nä, det pirrar inte till.
-78 såg jag Hurriganes gitarrist kvadda 3 st. strator, den sista av dem kastade han rätt upp i luften och naturlagen gjorde att den föll rätt ner i hans huvud. Rättvisa, vrålade jag som precis hade sparat ihop till en Greco LP-kopia.
Å andra sidan har jag fått lov att använda basen som försvarsmedel under ett gig på "Pelles Krog". Basen höll (JB-71).
Keith Richards-style:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dv1bM0pp_o4[/youtube]
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
HighfidelitY
Medlem

Inlägg av HighfidelitY »

Bra trick för att få folk att titta på videon! Tur att det var jäkligt bra! :D
myspace.com/souldrainer - www.souldrainer.com
myspace.com/andangelswept
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

-78 såg jag Hurriganes gitarrist kvadda 3 st. strator, den sista av dem kastade han rätt upp i luften och naturlagen gjorde att den föll rätt ner i hans huvud. Rättvisa, vrålade jag som precis hade sparat ihop till en Greco LP-kopia.
Å andra sidan har jag fått lov att använda basen som försvarsmedel under ett gig på "Pelles Krog". Basen höll (JB-71).
Peller Krog!
Stället, som enligt Peter Carlsson, rev sig själv innifrån. :P

Hurriganes -78?
Måste varit på Lugnetkarnevalen i Falun?
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
mojo
Medlem+

Inlägg av mojo »

Geddy_Lee skrev:
Peller Krog!

Hurriganes -78?
Ja visst handlar det om Lugnetkarnevalen -78

Carlssons beskrivning är på pricken, även om huset sedermera jämnades med marken på ett mer naturligt sätt. Carlsson var dessutom på plats denna specifika kväll när JB´n svingades som en spikklubba (á la knedys länk).
Hur som helst, när vi återkom till Pelles ett par månader senare hade ett staket byggts framför scenen. Det var eg. bara hönsnätet som fattades.
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

mojo skrev:
Geddy_Lee skrev:
Peller Krog!

Hurriganes -78?
Ja visst handlar det om Lugnetkarnevalen -78

Carlssons beskrivning är på pricken, även om huset sedermera jämnades med marken på ett mer naturligt sätt. Carlsson var dessutom på plats denna specifika kväll när JB´n svingades som en spikklubba (á la knedys länk).
Hur som helst, när vi återkom till Pelles ett par månader senare hade ett staket byggts framför scenen. Det var eg. bara hönsnätet som fattades.
Bild
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++

Inlägg av Mr Spock »

sorghwind skrev:grym låt, bra video. är det en tjej på trummor?
- Grym, sa Bill.
- Bra, sa Bull.
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
senjin
Medlem

Inlägg av senjin »

Grym låt snygg video och ja det är ballt att kvadda instrument :D

Jag har tyvär inte fått tillfälle att försöka och skulle jag göra det med min nuvarande bas skulle nog golvet gå sönder först:p
Fett är fett med fett och sunt året runt
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Kontakt:

Re: Smashade basar

Inlägg av Nick »

Johannes skrev:Jag tycker allt att det är coolt att inte göra en grej av det. Att bara liksom smasha basen i förbifarten ger ju intrycket av att det smashas basar allt som oftast i den orkestern. Skitcoolt.
+1 Grym låt, grym video. Tycker att det är coolt att du trashar basen så nonchalant. Underbart! =)
jockeseil
Medlem

Inlägg av jockeseil »

fan vilken grym låt, skit cool video!
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

Basar trashar man inte. :?

Men jag gillade videon. :)
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++

Inlägg av Tössberg »

Minns när en bekant fick tag på de trashade resterna av Korn-basistens bas (han fick väl plocka dom från scenen, jag vet inte), 16 delar har jag för mig (säkert fel, men många var det), och Johan på Törnbloms Musik i Varberg limmade/skruvade/tråcklade/påtade ihop den och den blev som ny. I dagsläget låter den kanonbra och känns som en svindyr, välbyggd bas, trots att den var i åtskilliga bitar när den kom till återupplivning.
Kanske lite fel tråd, men tänkte att det kan vara lite skoj att veta. :)
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Användarvisningsbild
archisland
Medlem+
Kontakt:

Inlägg av archisland »

Aesthetica skrev:Minns när en bekant fick tag på de trashade resterna av Korn-basistens bas (han fick väl plocka dom från scenen, jag vet inte), 16 delar har jag för mig (säkert fel, men många var det), och Johan på Törnbloms Musik i Varberg limmade/skruvade/tråcklade/påtade ihop den och den blev som ny. I dagsläget låter den kanonbra och känns som en svindyr, välbyggd bas, trots att den var i åtskilliga bitar när den kom till återupplivning.
Kanske lite fel tråd, men tänkte att det kan vara lite skoj att veta. :)
Med lite tålamod och massor av tejp kommer man långt, som Pingvinen sa..
Spelar på Yamaha|Darkglass|Line6|EBS|Rotosound|
Spelar bas i Six Feet Deeper
Lyssna här på Spotify YouTube
Användarvisningsbild
KSFR
Medlem

Inlägg av KSFR »

Om man ska slå sönder instrument ska det vara snyggt gjort, vilket det var i videon :)

Men jag har inte mycket till övers för Richie blackmores gitarr krossande, så onödigt många gånger.
Medlem i Hagströmsmaffian.
baskillen33
Medlem

Inlägg av baskillen33 »

KSFR skrev:Om man ska slå sönder instrument ska det vara snyggt gjort, vilket det var i videon :)

Men jag har inte mycket till övers för Richie blackmores gitarr krossande, så onödigt många gånger.
Tack!
Det var inte lika snyggt "live" det gör så jkla ont i handlederna så jag har producenten att tacka för det snygga redigeringsarbetet :)
Användarvisningsbild
patrik
Medlem

Inlägg av patrik »

Har inte smashat någon bas själv, bara kastat en över replokalen i frustration... Den höll...

Väldans bra låt för övrigt! Trodde aldrig att Viking skulle bli en rocker när han plinkade på i Avant Garde för 25 år sen...
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

Nä, ha sönder prylar överhuvudtaget är enbart fånigt enligt mig. Okej, när Jimmie Hendrix och The Who och vilka som nu var först ut gjorde så var det säkert tufft och uppseendeväckande. Men som nr: 38013 i raden av instrumentsmashare blir det lätt patetiskt.

Annars bra video!
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
baskillen33
Medlem

Inlägg av baskillen33 »

patrik skrev:Har inte smashat någon bas själv, bara kastat en över replokalen i frustration... Den höll...

Väldans bra låt för övrigt! Trodde aldrig att Viking skulle bli en rocker när han plinkade på i Avant Garde för 25 år sen...
Vi tackar.Ha ha jo jag har hört singeln, gissar att han egentligen ville ha midjekort kavaj
och stubb men föll för grupptrycket
Skriv svar