mojo skrev:Nä, det pirrar inte till.
-78 såg jag Hurriganes gitarrist kvadda 3 st. strator, den sista av dem kastade han rätt upp i luften och naturlagen gjorde att den föll rätt ner i hans huvud. Rättvisa, vrålade jag som precis hade sparat ihop till en Greco LP-kopia.
Å andra sidan har jag fått lov att använda basen som försvarsmedel under ett gig på "Pelles Krog". Basen höll (JB-71).
-78 såg jag Hurriganes gitarrist kvadda 3 st. strator, den sista av dem kastade han rätt upp i luften och naturlagen gjorde att den föll rätt ner i hans huvud. Rättvisa, vrålade jag som precis hade sparat ihop till en Greco LP-kopia.
Å andra sidan har jag fått lov att använda basen som försvarsmedel under ett gig på "Pelles Krog". Basen höll (JB-71).
Peller Krog!
Stället, som enligt Peter Carlsson, rev sig själv innifrån.
Hurriganes -78?
Måste varit på Lugnetkarnevalen i Falun?
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Peller Krog!
Hurriganes -78?
Ja visst handlar det om Lugnetkarnevalen -78
Carlssons beskrivning är på pricken, även om huset sedermera jämnades med marken på ett mer naturligt sätt. Carlsson var dessutom på plats denna specifika kväll när JB´n svingades som en spikklubba (á la knedys länk).
Hur som helst, när vi återkom till Pelles ett par månader senare hade ett staket byggts framför scenen. Det var eg. bara hönsnätet som fattades.
Peller Krog!
Hurriganes -78?
Ja visst handlar det om Lugnetkarnevalen -78
Carlssons beskrivning är på pricken, även om huset sedermera jämnades med marken på ett mer naturligt sätt. Carlsson var dessutom på plats denna specifika kväll när JB´n svingades som en spikklubba (á la knedys länk).
Hur som helst, när vi återkom till Pelles ett par månader senare hade ett staket byggts framför scenen. Det var eg. bara hönsnätet som fattades.
Johannes skrev:Jag tycker allt att det är coolt att inte göra en grej av det. Att bara liksom smasha basen i förbifarten ger ju intrycket av att det smashas basar allt som oftast i den orkestern. Skitcoolt.
+1 Grym låt, grym video. Tycker att det är coolt att du trashar basen så nonchalant. Underbart! =)
Minns när en bekant fick tag på de trashade resterna av Korn-basistens bas (han fick väl plocka dom från scenen, jag vet inte), 16 delar har jag för mig (säkert fel, men många var det), och Johan på Törnbloms Musik i Varberg limmade/skruvade/tråcklade/påtade ihop den och den blev som ny. I dagsläget låter den kanonbra och känns som en svindyr, välbyggd bas, trots att den var i åtskilliga bitar när den kom till återupplivning.
Kanske lite fel tråd, men tänkte att det kan vara lite skoj att veta.
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Aesthetica skrev:Minns när en bekant fick tag på de trashade resterna av Korn-basistens bas (han fick väl plocka dom från scenen, jag vet inte), 16 delar har jag för mig (säkert fel, men många var det), och Johan på Törnbloms Musik i Varberg limmade/skruvade/tråcklade/påtade ihop den och den blev som ny. I dagsläget låter den kanonbra och känns som en svindyr, välbyggd bas, trots att den var i åtskilliga bitar när den kom till återupplivning.
Kanske lite fel tråd, men tänkte att det kan vara lite skoj att veta.
Med lite tålamod och massor av tejp kommer man långt, som Pingvinen sa..
Nä, ha sönder prylar överhuvudtaget är enbart fånigt enligt mig. Okej, när Jimmie Hendrix och The Who och vilka som nu var först ut gjorde så var det säkert tufft och uppseendeväckande. Men som nr: 38013 i raden av instrumentsmashare blir det lätt patetiskt.