Lyssnat på både pratabas-pedalen och hjärt müller-pedalen och tycker dom verkar låta riktigt riktigt bra. Men hur svårt är det egentligen att sätta ihop ett kit??
Det var ett par år sedan man lödde senast, men är väl inte helt tappad... skulle vara kul att sätta ihop sin egna pedal, men trist om man inte fick att fungera..
Vad har ni för erfarenheter kring detta??
Byggsatser
- Cliffy
- Medlem++
Re: Byggsatser
Jag kunde inget när jag köpte en lödstation och ett confidencekit och en boost pedal från BYOC. Lödde ihop utan problem. Confidence kittet funka utmärkt. Det var bara ett litet kretskort med en skruvpot för volym. Booster funakde men knastrade lite när man vred på rattarna.refug skrev:Lyssnat på både pratabas-pedalen och hjärt müller-pedalen och tycker dom verkar låta riktigt riktigt bra. Men hur svårt är det egentligen att sätta ihop ett kit??
Det var ett par år sedan man lödde senast, men är väl inte helt tappad... skulle vara kul att sätta ihop sin egna pedal, men trist om man inte fick att fungera..
Vad har ni för erfarenheter kring detta??
Sen köpte jag en phaser-byggsats och den funkar lika bra som om ett proffs byggt den. Så det ska nog inte vara några problem om du har lött förut. Du kan ju börja köpa nån liten byggsats för en hundring eller något på nån elektroniksida först så du kommer in i det igen och sen köpa någon byggsats.
- peter_s
- Medlem++
För några veckor sedan var jag på en pedalbyggarworkshop, som Albin på Moody Sounds höll i, och jag tyckte inte att det var särskilt svårt att löda ihop en pedal och jag kommer nog göra det igen, på egen hand (jag ser en Hjärt Müller i min framtid). Men, eftersom jag inte lött sedan åttonde eller nionde klass, så kändes det bra att ha en hjälpande hand till hands.
I ditt fall låter det som att du kommer fixa att sätta ihop ett kit enkelt.
I ditt fall låter det som att du kommer fixa att sätta ihop ett kit enkelt.
- Hugo Drax
- Medlem+
- k*
- Medlem
- fieldflower
- Hedersmedlem
- Klinta
- Medlem+
Försökte mig på att löda ihop en pratabaspedal. Gick väl sådär...
Rätt mycket pill och många komponenter. Tar man det bara lugnt och följer anvisningarna går det nog bra om man har lite lödvana.
Min pedal lät ingenting när jag var klar så det blev väl något knas på vägen. Blir nog till att skicka tillbaka den till moody så får han kika på den...
Rätt mycket pill och många komponenter. Tar man det bara lugnt och följer anvisningarna går det nog bra om man har lite lödvana.
Min pedal lät ingenting när jag var klar så det blev väl något knas på vägen. Blir nog till att skicka tillbaka den till moody så får han kika på den...